2023-11-21, 12:25
Bannlyst
Ryssland klarar sig knappast längre än till våren -24 sen tvingar vi ner homofederationen på knä och de får be om villkorslös kapitulation, förnedrade av sin egen dumhet en gång till. Ett så stort land som kollapsar två gånger på 30 år torde vara svårt att hitta i historien. Kriget går uselt för Putin och jag själv ser fram emot att ryska ambassaden i stockholm kommer att tömmas och byggas om till ett flott hotell med spa.

Om Ryssland mot förmodan skulle återuppstå som nation med eget styre så anvisar vi dem till en källarskrubb ute i Järva

Ryssland är losers av bibliska proportioner.
Citera
2023-11-21, 12:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Hur märker du detta i väst ?
Exempelvis i detta forum och i viss mån media. Det är tydligt tycker jag att Kremls narrativ just nu är att Ryssland är omöjliga att knäcka och att kriget redan är över. I varje fall är det var de pro-ryska megafonerna över all form av social media basunerar ut. Men frågan är hur starka de är. Tycker jag ser likadana tendenser nu som man såg hos Sovjetunionen. Enligt Sovjetunionens propaganda så var de otroligt starka 1988 och vi vet hur det gick där.

Citat:
Men vad menade zelensky med detta uttalande som inte var längesedan han gjorde??
https://www.tiktok.com/@scorpioseb13.2/video/7299196148957383967
Kul att man rycker kommentarer ur kontext och sedan slänger in en keps-nisse som ska förklara för dig vad han säger. Klassisk propagandateknik. En keps-nisse som förlorade sitt företag för att Covid-reglerna var elaka.

Han kunde lika gärna blivit av med sitt liv och hade då troligen inte varit lika tuff.

EDIT: Det blir ännu mer patetiskt när keps-nissen säger att han går igenom 120 miljader dollar "In cash". Coolt amerikanskt uttryck att säga "in cash" för att pengarna helt plötsligt är värda mer (?). Om han hade forskat lite så vet han att dessa pengar inte bara gått till Ukraina. Mycket går till att förstärka Natos gränser mot Ryssland och även som bistånd till Ukrainska flyktingar. Det var väl också tänkt att gå till Israel om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av Conception 2023-11-21 kl. 12:33.
Citera
2023-11-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Givetvis kan pontonbroar användas vid reträtter, men vanligast är att använda dem vid framryckningar. De västallierade smällde upp mängder med broar över de tyska floderna eftersom de retirerande tyskarna sprängde i princip samtliga broar.

Den tid det trots allt tar att bygga bron gör att man oftast hellre väljer båtar/färjor/pråmar vid reträtter.

De första pontonbroarna konstruerades för mer än 2000 år sedan, så de är väl beprövade.
Man kan ha hur beprövad utrustning som helst, men om man insisterar på att en diktator med en fobi för verklighetskontakt ska fjärrstyra allt från mycket stora avstånd, kommer det att misslyckas. Framgångsrika arméer har befäl som befinner sig i direkt kontakt med soldaterna på fronten. Misslyckade arméer fjärrstyr allt och vägrar, absolut totalvägrar!, all form av verklighetskontakt.

Putin sitter i nån militärbunker utanför Moskva och tror att han kan vinna kriget genom skådespel, militärcharader, mjölkpaket här och där (i drönarna), gåtfulla antydningar i rysk media osv. Dömt att misslyckas.
Senast redigerad av reservkonto1234 2023-11-21 kl. 12:40.
Citera
2023-11-21, 12:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Min uppfattning är att nu har fokuset helt flyttas till mellanöstern.
Och med det kommer tror jag även bidragen kommer följa.

Men du vet kanske något som inte jag vet.

Men vad menade zelensky med detta uttalande som inte var längesedan han gjorde??

Palestina/Israel är inte ens nyheter på sidan tre i media. Ryssarnas försök att stödja Hamas fick dom tillbaka som bajs i deras ansikte.
Tror du Israel är i behov av en miljon artillerigranater, då hade Gasa varit utplånat 10 ggr om. Europa ger inget militärt stöd till Israel. Så det är ingen fråga.

Det är en global investering att stödja Ukraina. Att en random MAGA-amerikan som gick i konkurs försöker blåsa upp sin betydelse som en nation som befinner sig i krig är komik. Han verkar ju fortfarande ha råd med en fin bil trots konkurs.
Citera
2023-11-21, 12:50
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Jag är som sagt ingen expert, men jag har hört från några som uttalar sig som experter och rapporterar från fronten att en pontonbro är 'enda vägen', 'enda lösningen' osv när man blir anfallen av överlägsna, fientliga trupper. Redan här blir jag misstänksam. Vilken militär med anspråk på stridsförmåga inför en one-size-fits-all lösning som bygger på komplex utrustning, tar tid att sätta ihop, kräver utbildad personal och dessutom kostar mycket pengar. Det faktum att det inte finns något alternativ borde göra alla tänkande människor misstänksamma. Hur kan man veta att det ska finnas ekonomi (i fråga om både tid och pengar) att bygga en sådan när fienden anfaller från alla håll med artilleri, flyg osv? Kan svaret vara att man vet att det finns ett behov för att antingen finns det ett behov eller så skapar man ett behov? Det luktar militärindustriellt komplex över det här!
Hahaha du vet fan inte vad du pratar om! Brohuvudet är resan etablerat och du påstår att är en lekman, men spelar expert.

Hela ditt inlägg är en parodi...
Citera
2023-11-21, 12:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du kan säkert köra halvtaskig retorik med inslag av lite härskarteknik mot andra skribenter.
Men mig funkar inte det på.
Många som varit elaka mot dig märker jag.

Citat:
Ok vi skriver zelensky, vad sitter zelensky och tigger om!?
'
Tigger? Landet han leder befinner sig i ett försvarskrig med begränsade resurser. Vad fan skulle du själv gjort?

Citat:
hahaha absolut inte. Döm inte mig efter dig själv
Ser inte på Trump-anhängares propaganda tyvärr.

Citat:
Det var du som nämde covid.
Svara med samma mynt och målade ut dig som super booooosterns budbärare.
Och visade samtidigt vad idiotiskt detta är
Jo, och det var du som slängde upp ett klipp där någon looser-amerikan i en fin bil beklagar sig över att Covid var ett tråkigt virus. Därför ska Amerika inte skänka mer pengar till Ukraina. Hjärndött som de smäller om det.

Sedan i all välmening. Lär sig att spalta upp dina svar. Det är inte särskilt svårt om man är lite bildad.
Citera
2023-11-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Med all rätt behöver Ukraina ökat stöd, ju fler Ryssar som dödas och ju mer materiel ryska arméns utrustning förstörs desto bättre för den fria världen. Vad är så konstigt med det? Att du raljerar över att j han är Jude förstår jag inte, ja förutom att du verkar vara nazist.

Har inget emot att vi ökar skatterna i sverige om det oavkortat går till krigsmateriel till Ukraina. Skicka 16 Gripen nu. Bomba skiten ur Ryssarna så dom i 100år framöver aldrig piper igen.

Det kallas för INVESTERING!
Ukrainska barn är nog inte alldeles nöjda med att deras liv betraktas som investeringar som ska ge avkastning.
Citera
2023-11-21, 12:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Min uppfattning är att nu har fokuset helt flyttas till mellanöstern.
Och med det kommer tror jag även bidragen kommer följa.

Men du vet kanske något som inte jag vet.

En smällfet kille som vloggar från sin bil? Är referenserna vi ska förhålla oss till nu?
Citera
2023-11-21, 13:06
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Många som varit elaka mot dig märker jag.

'
Tigger? Landet han leder befinner sig i ett försvarskrig med begränsade resurser. Vad fan skulle du själv gjort?

Ser inte på Trump-anhängares propaganda tyvärr.

Jo, och det var du som slängde upp ett klipp där någon looser-amerikan i en fin bil beklagar sig över att Covid var ett tråkigt virus. Därför ska Amerika inte skänka mer pengar till Ukraina. Hjärndött som de smäller om det.

Sedan i all välmening. Lär sig att spalta upp dina svar. Det är inte särskilt svårt om man är lite bildad.

Ja precis.
Jag är super sårad.

Ja har man sålt ut sitt land så ända in i helvete som han har gjort.
Ökat på korruptionen.
Sänt in fruktansvärt många män i döden. Och nu kvinnor
Ja då är man nog jävligt spak när man fattar vad som kan hända.
Att han sen redan lovat bort vilka som ska bygga upp landet / samma företag i grund och botten som säljer bomberna är rätt så spot on för hela situationen. Men det greppar nog inte du!

Förövrigt var det jävligt statsmanna mässigt utfört hahaha
Tror inte ens de värsta negerländerna gör det på ett sådant oborstat sätt

Nej jag slängde upp ett klipp med zelesnky.
Just detta klipp är av någon anledning svårare att hitta på youtube än om man söker över hela nätet.
Av någon märkligt anledning…… Vaaaaaa kan de bero på…..!
Så tog första bästa jag hitta via en google sökning

Jo jag håller med dig.
Hade verkligen lyft det hela.
Men skönt att du får glänsa på något ställe av oss 2 : )
Citera
2023-11-21, 13:15
Medlem
Conceptions avatar
Men varför envisas du med att ljuga?
Citat:
Ja precis.
Ja har man sålt ut sitt land så ända in i helvete som han har gjort.
Sålt ut? Att man låter kinesiska och västerländska investerare investera i landet. Är det sälja ut eller ett sätt att förbättra landets ekonomi tror du?

Citat:
Ökat på korruptionen.
Nej, korruptionen har minskat i Ukraina sedan 2019 enligt mätningar.

Citat:
Sänt in fruktansvärt många män i döden. Och nu kvinnor
I ett försvarskrig??????

Hur fan gör man då?

Citat:
Ja då är man nog jävligt spak när man fattar vad som kan hända.
Att han sen redan lovat bort vilka som ska bygga upp landet / samma företag i grund och botten som säljer bomberna är rätt så spot on för hela situationen. Men det greppar nog inte du!
Ok, han förstår vilka länder som har resurserna att hjälpa landet på rätt fot för inte fan är det Ryssland i varje fall.

Citat:
Förövrigt var det jävligt statsmanna mässigt utfört hahaha
Tror inte ens de värsta negerländerna gör det på ett sådant oborstat sätt
Du kanske skulle läsa på lite om "negerländerna". Botswana till exempel är en av de snabbast växande ekonomierna i världen som har många länder som investerar hos dem. Men ska man tro att du kan något om världen????

Citat:
Nej jag slängde upp ett klipp med zelesnky.
Just detta klipp är av någon anledning svårare att hitta på youtube än om man söker över hela nätet.
Av någon märkligt anledning…… Vaaaaaa kan de bero på…..!
Så tog första bästa jag hitta via en google sökning
Ett klipp som jag redan kommenterat är helt taget ut sin kontext. Där en amerikan gråter över att Covid är jobbigt och han inte får låna några pengar. Vad fan har hans frustration med Ukraina att göra?

Citat:
Jo jag håller med dig.
Hade verkligen lyft det hela.
Men skönt att du får glänsa på något ställe av oss 2 : )
Fattar inte vad du svarar på men misstänker det är om att stycka upp dina svar. Jo, det hade höjt din diskussionsteknik avsevärt.
Citera
2023-11-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Då kanske det går att langa ett uttalande från CIA i frågan? Kan du fixa det?

Det kommer inga direkta uttalandet från CIA din fjant. De släpper ut information via msm som de kontrollerar, exempelvis Washington Post. Eller kanske det är Kreml som kontrollerar msm i USA?

Man får läsa mellan raderna i de artiklar som släpps om kriget. Att läsa mellan raderna är överkurs för dig det har jag förstått.
Citera
2023-11-21, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det kommer inga direkta uttalandet från CIA din fjant. De släpper ut information via msm som de kontrollerar, exempelvis Washington Post. Eller kanske det är Kreml som kontrollerar msm i USA?

Man får läsa mellan raderna i de artiklar som släpps om kriget. Att läsa mellan raderna är överkurs för dig det har jag förstått.

Du sa ju det var 'information från CIA och Pentagon'.

Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det du kallar för rysk propaganda är information från USA (CIA och pentagon).

[…]

Hur kan du då veta att CIA är avsändaren? Är du också konspirationsdåre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in