2023-11-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Sant.
Men Def Finns de som menar att Jan 6 orkestrerades av demokratiska guvernörer+Nancy Pelosi och den demokratiska ledningen.

Medan Donald Trump givetvis alltid är offret.

Han är den enda auktoritära ledaren i världen som lyckats lura sina följare att han är både en stark ledare och ett evigt offer samtidigt.

MAGAs är inte så klipska börjar jag tro

Det har du rätt i. Det förefaller som om man nu intensivt har övergått att förklara att maken han har har han inte. Detta i stället för att acceptera att president Trump hade all rätt att kalla ut Nationalgardet jan6. men inte gjorde det. Detta totala förnekande är absurt. Det är klart att Trump framstår som en fantastisk ledare när man själv kan bestämma över vad som ska vara sant och inte.

Det här ovan som skrivits att Mark Milley ska ha sagt kan väl mycket väl vara sant. Har inte fått någon länk på det, men om det är så att DC kan ha samma chain of commande så utesluter ju inte det att presidenten kan agera i frågan. För det har vi ju slagit fast på många gånger slagit fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Mark Milley vittnade dessutom att chain of command är detsamma för nationalgardet oavsett att DC är federalt distrikt. Du får vittna nästa gång istället
Citera
2023-11-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag vill nog säga att det finns ett mycket stort stöd, både i January 6 kommitténs slutbetänkande, samt i både åtalsunderlaget i Jack Smiths åtal i NY och delvis också i Fani Willis åtal i Georgia. Det är snarare din uppfattning som helt saknar stöd i något som helst officiell dokumentation. Det är därför du har så svårt att argumentera för din uppfattning och hela tiden ”får smisk på fingrarna”.

Chain of command för nationalgardet i DC berördes senast när haverister ville få bort Trump från valsedeln i Colorado.

Fria tolkningar av wikipedia-artiklar och liknande = smisk på fingarnarna.
Citera
2023-11-21, 11:44
Medlem
Citat:
Chain of command för nationalgardet i DC berördes senast när haverister ville få bort Trump från valsedeln i Colorado.

Men länka själv till uppgifter att Precidenten inte har den makten att kalla ut NG i DC?
Citera
2023-11-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men länka själv till uppgifter att Precidenten inte har den makten att kalla ut NG i DC?

Det är rätt talande att Pence lyckades få dit NG men presidenten själv hade alltså ingen rätt?
Citera
2023-11-21, 12:07
Medlem
Citat:

Huruvida du hämtar din information från Wiki, eller inte får stå för dig, och är inget jag är intresserad av.

Jag hämtar kunskap från originalhandlingarna, från i detta fallet, precis som jag skriver; 6 Januari kommitténs slutbetänkande, och åtalsunderlagen från Jack Smiths samt Fani Willis respektive åtal mot Inmate PO1135809 et al.
Citera
2023-11-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Huruvida du hämtar din information från Wiki, eller inte får stå för dig, och är inget jag är intresserad av.

Jag hämtar kunskap från originalhandlingarna, från i detta fallet, precis som jag skriver; 6 Januari kommitténs slutbetänkande, och åtalsunderlagen från Jack Smiths samt Fani Willis respektive åtal mot Inmate PO1135809 et al.

Det gör du inte alls. Du bara svamlar.

Chain of comand i DC är redan fastställt i avslutade domar och utredningar. Inget ditt hitte-på kan ändra på.
Citera
2023-11-21, 20:25
Medlem
arne99s avatar
Weekly Update --- We Must Demand Justice for the January 6th Protestors! (2023-11-21)
https://www.youtube.com/watch?v=w7CcP80Gtjs

Dr. Ron Paul tycker jag väl summerar upp jan 6th skandalen i den här monologen, nu i skenet efter att all video från händelsen är släppt.
Citera
2023-11-21, 21:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Weekly Update --- We Must Demand Justice for the January 6th Protestors! (2023-11-21)

Dr. Ron Paul tycker jag väl summerar upp jan 6th skandalen i den här monologen, nu i skenet efter att all video från händelsen är släppt.
Tonläget höjs betänkligt från MAGA. Också Trump har varit ute och vevat, “retweetat” på TS:
Citat:
Everything you’ve been told about January 6th is bullsh!t.

The real insurrectionists are those who framed Trump to try to stop him from ever being President again - & who framed YOU as “domestic terrorists” to try to crush America First.

They have failed - and they will pay.

Vad är det förresten som är “nytt” som framkommit av de släppta filmerna?
Senast redigerad av Enterprise 2023-11-21 kl. 21:34.
Citera
2023-11-21, 21:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej ingen har länkat att presidenten inte har makt att kalla ut NG i DC. Det beror på att presidenten har rätt att göra det. Det är ett federalt distrikt nämligen.
Nej, eftersom den makten delegerats till DoD och Secretary of defence. Sedan Nixons dagar. Det har länkat, förklarats och beskrivits ingående av mig och många andra. Du förlorar ingenting på att acceptera verkligheten. Väderkvarnarna du slåss emot faller inte för din lans.
Citera
2023-11-21, 21:36
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99

Jag håller med Rättvisa för statskuppförsöket av terroristerna! Bara 1200 har hittills fått rättvisa och fått sina domar, 400 dömts till fängelse.

MEN 1000 har ännu inte fått sin rättvisa då de gömmer sig och håller sig undan för att få sin rättvisa.

Citera
2023-11-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, eftersom den makten delegerats till DoD och Secretary of defence. Sedan Nixons dagar. Det har länkat, förklarats och beskrivits ingående av mig och många andra. Du förlorar ingenting på att acceptera verkligheten. Väderkvarnarna du slåss emot faller inte för din lans.

Vad gäller District of Columbia så har presidenten laglig makt att begära ut National Guard of DC.

Det är ingen som har länkat att detta inte är sant. Däremot har det länkats att det är sant. För presidenten har nämligen den makten i DC. Men du kan inte hitta något som säger att presidenten inte har den makten.
Citera
2023-11-21, 21:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad gäller District of Columbia så har presidenten laglig makt att begära ut National Guard of DC.

Det är ingen som har länkat att detta inte är sant. Däremot har det länkats att det är sant. För presidenten har nämligen den makten i DC. Men du kan inte hitta något som säger att presidenten inte har den makten.
Din okunskap är inte ett argument för någonting.

Article One, Section Eight of the United States Constitution grants the United States Congress "exclusive jurisdiction" over the city
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Washington,_D.C.

Du kan inte ändra på verkligheten med magiska ord på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in