2023-11-20, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Vet inte varför en del i tråden inte kan ta in det faktum att presidenten har all rätt att begära ut NG i CD. men det är i alla fall fakta, Och han gjorde det inte. För att han inte ville.
Jag tror dig.
Men de som inte tycker att det är sant har säkert fakta baserade argument i respons, snarare än känslomässigt triggade reflexsvar.

Du ska veta att denna högljudda minoritet i tråden faktiskt hejade på en statskupp. De är snarare arga över att Donald inte blivit diktator och avskaffat demokratin i usa.

Och vi båda vet varför.
Vad har alla MAGA supporters gemensamt tror du?
Citera
2023-11-20, 22:38
Medlem
0rganets avatar
Terroristparet, JAMIE BUTEAU och JENNIFER BUTEAU. fick fängelse för deras medverkan i försöket att störta staten.

https://x.com/MacFarlaneNews/status/1726708235686830248?s=20

Citera
2023-11-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney

"We sent in the US Marshals," Trump said during a campaign rally in North Carolina, adding that it "took 15 minutes (and) it was over."

Men Trumps citat i cnn påstår motsatsen.. .

Hur menar du att Trumps påstående att de skickade dit dem är motsatsen till att mottagaren efterfrågat förstärkningen?
Citera
2023-11-20, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur menar du att Trumps påstående att de skickade dit dem är motsatsen till att mottagaren efterfrågat förstärkningen?
Påstår din motsats menar jag.
Du vägrar konsekvent medge när du har fel.

Sad!
Citera
2023-11-20, 23:39
Medlem
0rganets avatar
Varför diskuterar ni nationalgardet då de hade minimal betydelse då de inte ENS var inblandade?

De kom efter den misslyckade kuppen.

Citera
2023-11-21, 05:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Varför är en f d amerikansk president en så viktig människa för dig att du ägnar all din vakna tid åt att skriva om honom på flashback?
Jadu, det är för att det finns såna som kom till tråden och försökte påstå att donalds skicket efter NG och när detta var fastställt redan före Den Andra Stora Bedövande Tystnaden.
Men du ljuger ju för donalds all din vakna tid, så vad är skillnaden?

Men förstår du blir upprörd och när desinformationen om att donalds skickade efter NG är en lögn och en bevisad lögn.
Det som fascinerar oss alla är att fast än detta redan är fastställt, så kom det såna som trodde de kunde desinformera och nu är dessa ledsna och en ny tystnad kommer sakta men säkert lägga sig över tråden igen.
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför diskuterar ni nationalgardet då de hade minimal betydelse då de inte ENS var inblandade?

De kom efter den misslyckade kuppen.

En sak som är intressant, det är att donalds klarade inte ens av att göra en statskupp heller.
Som jag säger, allt donalds rör blir till skit.

Men NG har en betydelse, för om de hade varit utplacerade, så hade de kunnat stoppa statskuppsförsöket och en massa människor hade nu levt istället.
Så det är därför de är så arga och tror de kan desinformera NG, och när vi alla vet donalds ville inte ha dit dom ens och därför inte kontakta dom när det behövdes.

Jag förutspår vi kommer få en sväng till av detta när de inbillar sig vi glömt igen.
Citera
2023-11-21, 06:34
Medlem
Citat:
Det har med hans påstående att göra. Dina egna fantasier behöver du inte dela med dig av.

Mark Milley vittnade dessutom att chain of command är detsamma för nationalgardet oavsett att DC är federalt distrikt. Du får vittna nästa gång istället.

Kan du länka till Milleys vittnesmål? jag hittar bara uppgifter om att presidenten har en helt annan roll och möjlighet att kalla ut NG i District of Columbia än i delstater och andra territorier? Kommentera gärna det jag citerat här.

Citat:
The District of Columbia Army National Guard is the Army component of the District of Columbia National Guard. As the District of Columbia is a federal district and not a state, the guard is placed under the authority of the President of the United States, unlike most other National Guard units which are headed by their state's governor.

The District of Columbia Army National Guard was formed in 1802 by President Thomas Jefferson to defend the newly created District of Columbia. It has always been led by a Commanding General as opposed to an Adjutant General and is the only Army National Guard state-level organization activated by the President of the United States for natural and civil emergencies.[1] The Mayor of the District of Columbia may request assistance of the National Guard assets for local purposes after consulting with the President.
https://en.wikipedia.org/wiki/District_of_Columbia_Army_National_Guard

Citat:

The President of the United States is the commander-in-chief of the District of Columbia National Guard. Command
is exercised through the secretary of defense and the commanding general, Joint Force Headquarters (JFHQ),
https://en.wikipedia.org/wiki/District_of_Columbia_National_Guard
Citera
2023-11-21, 06:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jadu, det är för att det finns såna som kom till tråden och försökte påstå att donalds skicket efter NG och när detta var fastställt redan före Den Andra Stora Bedövande Tystnaden.
Men du ljuger ju för donalds all din vakna tid, så vad är skillnaden?

Men förstår du blir upprörd och när desinformationen om att donalds skickade efter NG är en lögn och en bevisad lögn.
Det som fascinerar oss alla är att fast än detta redan är fastställt, så kom det såna som trodde de kunde desinformera och nu är dessa ledsna och en ny tystnad kommer sakta men säkert lägga sig över tråden igen.

En sak som är intressant, det är att donalds klarade inte ens av att göra en statskupp heller.
Som jag säger, allt donalds rör blir till skit.

Men NG har en betydelse, för om de hade varit utplacerade, så hade de kunnat stoppa statskuppsförsöket och en massa människor hade nu levt istället.
Så det är därför de är så arga och tror de kan desinformera NG, och när vi alla vet donalds ville inte ha dit dom ens och därför inte kontakta dom när det behövdes.

Jag förutspår vi kommer få en sväng till av detta när de inbillar sig vi glömt igen.
Trump är en känslomässig och integrerande person men klarar inte av långsiktig planering. Farlig typ i som ledare för en stormakt.
Citera
2023-11-21, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Påstår din motsats menar jag.
Du vägrar konsekvent medge när du har fel.

Sad!

Nej, det är du som gör helt vilda tolkningar av Trumps ord som det inte finns stöd för.
Citera
2023-11-21, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Kan du länka till Milleys vittnesmål? jag hittar bara uppgifter om att presidenten har en helt annan roll och möjlighet att kalla ut NG i District of Columbia än i delstater och andra territorier? Kommentera gärna det jag citerat här.

https://en.wikipedia.org/wiki/District_of_Columbia_Army_National_Guard

https://en.wikipedia.org/wiki/District_of_Columbia_National_Guard

Har du tänkt att ditt expertvittnesmål som ska bräcka offentliga utredningar ska baseras på någon tolkning du gjort från wikipedia?
Citera
2023-11-21, 08:17
Medlem
Citat:
Har du tänkt att ditt expertvittnesmål som ska bräcka offentliga utredningar ska baseras på någon tolkning du gjort från wikipedia?

Det är något jag inte ens funderat över. Jag menar bara att jag hittar de uppgifterna. Kan du skicka några länkar på vad som gäller då?
Citera
2023-11-21, 09:38
Medlem
Citat:
Nej, det är du som gör helt vilda tolkningar av Trumps ord som det inte finns stöd för.

Jag vill nog säga att det finns ett mycket stort stöd, både i January 6 kommitténs slutbetänkande, samt i både åtalsunderlaget i Jack Smiths åtal i NY och delvis också i Fani Willis åtal i Georgia. Det är snarare din uppfattning som helt saknar stöd i något som helst officiell dokumentation. Det är därför du har så svårt att argumentera för din uppfattning och hela tiden ”får smisk på fingrarna”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in