2023-11-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Ja rent krasst va han ju 3 och slog 4 av de andra som får åka. Men å andra sidan tänker jag att plats nr 6 kunde ges till Wille om hsn vill satsa på totalen.
Men han gjorde en ganska svag prolog. Bra prolog är en del av uttagningskriterierna.
Citera
2023-11-21, 09:44
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/abRa7L/emil-iversen-har-flyttat-ihop-med-miljardardottern-bettina-burud

Emil Iversen flyttar nu ihop med sin miljardär till flickvän. Tänk. Minns reportaget från när han slog igenom. Bodde i pojkrummet. 70 cm bred säng. Träpaneler och en stor industripappersrulle bredvid sängen (Northug med flera drev med honom att det var för att han runkade så mycket)😂.

Nu blir det andra bullar. Kommer säkert kunna lägga upp sin träning hursom han vill och önskar. Perfekt mat osv. Frågan är om han kommer att bli bekväm??

Blir spännande att se. Blir det inte en hotbild mot honom ochså??
Citera
2023-11-21, 11:44
Medlem
Är det bara jag som inte gillar Fis-appen efter uppdateringen? Eller är det bara jag som inte har lärt mig var man hittar grejerna? Jag söker åkarnas Fis-punkter, antal världscupstarter osv.
Citera
2023-11-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/abRa7L/emil-iversen-har-flyttat-ihop-med-miljardardottern-bettina-burud

Emil Iversen flyttar nu ihop med sin miljardär till flickvän. Tänk. Minns reportaget från när han slog igenom. Bodde i pojkrummet. 70 cm bred säng. Träpaneler och en stor industripappersrulle bredvid sängen (Northug med flera drev med honom att det var för att han runkade så mycket)😂.

Nu blir det andra bullar. Kommer säkert kunna lägga upp sin träning hursom han vill och önskar. Perfekt mat osv. Frågan är om han kommer att bli bekväm??

Da han slo gjennom var han vel også sammen med Heidi Weng om jeg ikke husker helt feil.
Citera
2023-11-21, 13:23
Medlem
Citat:

Skönt för den gossen. Hon hade ett trevligt utseende oxå.
Citera
2023-11-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Hans insats i prologen var alltför svag. Med motsvarande insats i Ruka hade han varit långt ifrån de trettio som går vidare. Jag tror det var det som gjorde att han inte blev uttagen.

Jag håller med. Men även om.han skulle misslyckas i en prolog är det viktig erfarenhet. Jag tycker beslutet är helt fine som sagt.
Citera
2023-11-21, 16:54
Medlem
Det är väl nationell grupp i både Gällivare och Östersund så det kommer ju finnas chanser i närtid, det är ingen brådska.
Citera
2023-11-21, 17:08
Medlem
Citat:
Skandal ändå att det är så lite pengar i sporten. Varför är det så? Nog är längdskidor mer populärt än många andra pengastinna sporter?
Ludvig Åberg drog in 17 millar på pgatouren i helgen.
Kan det bero på att golf är en större publiksport än
Crosscountry? Tyvärr, längdskidåkning som elitidrott
kan väl närmast liknas vid en bridgejunta i jämförelse.
Citera
2023-11-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Ja rent krasst va han ju 3 och slog 4 av de andra som får åka. Men å andra sidan tänker jag att plats nr 6 kunde ges till Wille om hsn vill satsa på totalen.

Willes blåslagna kropp kanske inte mäktar med tre lopp på en helg.

Men men, jag inväntar Gällivare och Östersund så får vi se hur han Alvar mäter sig mot VC-eliten.
Senast redigerad av The-Festis 2023-11-21 kl. 17:51.
Citera
2023-11-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Ludvig Åberg drog in 17 millar på pgatouren i helgen.
Kan det bero på att golf är en större publiksport än
Crosscountry? Tyvärr, längdskidåkning som elitidrott
kan väl närmast liknas vid en bridgejunta i jämförelse.
Att det finns så mycket pengar inom golfen kan ju också ha att göra med att det finns gott om människor som själva spelar golf som amatörer och lägger ned hiskeliga pengar på sin sport. Därför får golfsändningar stora reklamintäkter, som blir underlag för utbetalningar till golfproffsen. Men visst, golf är förvisso också en större publiksport i länder med många, (och rika), invånare.
Citera
2023-11-21, 19:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Intervju med Ilar, mer fokus på styrketräning genom att hon bytt styrketränare (inte Thomson), är en del som förklarar hennes utveckling.
Citera
2023-11-21, 20:19
Medlem
4 x 7.5 km i VC i Gällivare nästa helg (Gällivarehänget):

Calle Halfvarsson - Jens Burman - William Poromaa - Edvin Anger ?
Johan Häggström - Björn Sandström - Leo Johansson - Truls Gisselman

reserver:
Alvar Myhlback - Eric Rosjö - Jonas Eriksson - Gustaf Berglund

Emma Ribom - Ebba Andersson - Frida Karlsson - Moa Ilar ?
Linn Svahn - Moa Lundgren - Maja Dahlqvist - Jonna Sundling

reserver:
Johanna Hagström - Sofia Henriksson - Märta Rosenberg - Louise Lindström
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in