Citat:
Ursprungligen postat av
Nora2002
Anledningen till att vi är ”insnöade” på våldtäkterna är att det andra är rätt i åtalet, rätt rubricerat osv. Så jag är bara orolig att hon inte får hjälp att bearbeta just det sexuellt våldet, att ingen ser det liksom. För det blir lätt själv att man undviker det. Men obearbetade sådana övergrepp i barndomen påverkar en mycket hela livet. Det andra i detta ärende ser ju folk uppenbarligen vilket jag är väldigt glad för. Med det sagt så håller jag helt med om att det värsta absolut är det du skriver. Det du nämner skadar såklart ett barn mer än något annat och är obeskrivligt hemskt. Det är det som gör fallet till enligt mig det värsta som uppdagats i Sverige.
Faståtalet har ju ingenting med vilken hjälp man får, det diskuteras ju också i fupen när socialtjänsten inte tycker det känns rätt att de inte får prata med Z när hon berättar saker för dem då hon inte sagt det i förhör.
De vill ju svara och fråga men får inte. Då hennes trovärdighet kan anses som påverkas.
Detta är junockså en linje som mammans försvar försöker med när hon ifrågasätter att Z fått en iPad tex som socialtjänsten köpte men Petra fick ge för att skapa förtroende.
Jag vet att alla har rätt till ett försvar, men det är vidrig att läsa hur de ifrågasätter Z för att hon bla fått en poliskeps för att känna lite mod när hon ska på första förhöret.
Försvarsadvokat åker kan verkligen vara vidriga ibland.