2023-11-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Precis! Har fått massa skit för att jag inte köper att Z mår bra nu och ”äter”. Det är sjukt att tro att hon nånsin kan må bra ens psykiskt. Snacka om att blunda och sopa under matten, precis som alla redan gjort med Z hela hennes liv.

Jag skulle likna detta vid kemisk vapen i krigföring, brott mot krigets lagar. Att ha frätskador på huden, och vävnaden under huden är helvetet på jorden. Att ha frätskador på strupens insida är förmodligen betydligt värre.
Hennes olika organ kommer förmodligen bli förstörda av all medicin hon måste äta livet ut.

Inget är bra med flickebarnet. Hon har just startat en ny dag med flytande föda och ytterligare en dag i stora hemska smärtor.
Stackars, stackars lilla krake.
Citera
2023-11-21, 08:50
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Matstrupen kan inte bytas ut har vi lärt oss av Macchiarini.

Här är lite beskrivning om hur man ersätter en matstrupe.

https://www.akademiska.se/for-patient-och-besokare/ditt-besok/undersokning/matstrups--och-magsackscancer/du-som-ska-operera-matstrupen/
Citera
2023-11-21, 08:53
Medlem
WallabeJoys avatar
[/quote][/quote]

Det fetade.
Jag undrar vem det är som är pappa till Z?

Och vem är pappans D barn som han har tillsammans med J?[/quote]

Han är pappa till Z, han är pappa till alla utom de två äldsta, dock har han adopterat M den äldsta pojken.
Citera
2023-11-21, 08:58
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Anledningen till att vi är ”insnöade” på våldtäkterna är att det andra är rätt i åtalet, rätt rubricerat osv. Så jag är bara orolig att hon inte får hjälp att bearbeta just det sexuellt våldet, att ingen ser det liksom. För det blir lätt själv att man undviker det. Men obearbetade sådana övergrepp i barndomen påverkar en mycket hela livet. Det andra i detta ärende ser ju folk uppenbarligen vilket jag är väldigt glad för. Med det sagt så håller jag helt med om att det värsta absolut är det du skriver. Det du nämner skadar såklart ett barn mer än något annat och är obeskrivligt hemskt. Det är det som gör fallet till enligt mig det värsta som uppdagats i Sverige.

Faståtalet har ju ingenting med vilken hjälp man får, det diskuteras ju också i fupen när socialtjänsten inte tycker det känns rätt att de inte får prata med Z när hon berättar saker för dem då hon inte sagt det i förhör.

De vill ju svara och fråga men får inte. Då hennes trovärdighet kan anses som påverkas.

Detta är junockså en linje som mammans försvar försöker med när hon ifrågasätter att Z fått en iPad tex som socialtjänsten köpte men Petra fick ge för att skapa förtroende.

Jag vet att alla har rätt till ett försvar, men det är vidrig att läsa hur de ifrågasätter Z för att hon bla fått en poliskeps för att känna lite mod när hon ska på första förhöret.
Försvarsadvokat åker kan verkligen vara vidriga ibland.
Citera
2023-11-21, 09:01
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTocqueville
Åklagaren förklarade ju igår att hon inte yrkar på våldtäkt av juridiktekniska skäl så varför tjafsar ni? Det finns mer och bättre bevisning i de andra fallen. Vanvård, misshandel osv. kommer ge högre straff ändå och det är nog helt ärligt lättare att leva med att mamma misshandlade mig än sexuellt våld + det verkar som att mamma varit bestraffande och genomelak

Exakt, det är det jag inte heller förstår.

En åtalspunkt av allt denna mamma gjort, är rubricerad på ett sätt för att ge större möjlighet till att bli fälld för skadorna i underlivet.

Jag skiter i rubriceringarna, se bara till att de blir dömda.
Citera
2023-11-21, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasha3
Jag förstår inte

Våldtäkt utförs sällan i sexuellt syfte.

Det oftast är ett sätt att förnedra, straffa och visa makt.

Sedan blir ju dessa förövare ofta upphetsade sexuellt av att se offrets lidande.

Ska man också då ifrågasätta alla våldtäkter mot vuxna? Ska åklagare fundera, om förövaren främst ville ha sex med offret eller göra henne illa??? För i så fall blir det ju inte våldtäkt utan misshandel!!???

Man tänker ofta på pedofiler som på människor som blir främst attraherade av barn, och då lurar dem genom att vara snälla och ge presenter osv.

Ska man då inte räkna det som våldtäkt, om någon är attraherad av smala kvinnor med våldtar sönder en tjock kvinna!!??

Förresten tvivlar jag inte på att båd D och J njöt av det ävrn sexuellt, då båda var inne på BDSM.

Kanske hashtagen #barnvåldtäcktärmeränmisshsndel ? (Alltså mer än misshandel, för det är också misshandel)
Jättebra skrivet. Håller verkligen med. Helt sjukt resonemang vissa har. Skäms å deras vägnar
#BarnvåldtäktÄrMerÄnMisshandel
Lite lång hashtag men funkar.
Det viktiga är att budskapet sprids.
Z förtjänar rätt dömda förövare, spelar ingen roll om nu misshandelsrubriceringen skulle leda till lite högre straff, det finns ett symboliskt värde i att förövare döms rätt brott. Att man benämner brott för vad det är.
Citera
2023-11-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tveksamt angående pappan iaf. Han skulle inte utredas vidare, men mamma var väl aktuell för RPU.

Aktuell för ja, men som någon tidigare skrev - det krävs att de var så pass sjuka i juridisk mening vid gärningstillfället att de inte varit ”vid sina sinnen” tex en psykos.
Här handlar det om gärningar som pågår flera år, mot ETT av barnen.

Det blir fängelse.
Citera
2023-11-21, 09:06
Medlem
[/quote]

Det fetade.
Jag undrar vem det är som är pappa till Z?

Och vem är pappans D barn som han har tillsammans med J?[/quote]

Han är pappa till Z, han är pappa till alla utom de två äldsta, dock har han adopterat M den äldsta pojken.[/quote]

Det är lite svårt att hänga med 😂
D hade tre barn med en o samma som han inte träffar alls.
J hade två barn med två olika när hon träffade D och som hon har på heltid (S och Me). Sen fick dom fyra tillsammans som de gav klassiska anrika namn (V, Z, N och Mi). S. är den äldsta och hon är 12.

Däremot undrar jag varför man tar för givet att D är pappan till de fyra yngsta och att styvmorfarn A inte är inblandad.
Citera
2023-11-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Här är lite beskrivning om hur man ersätter en matstrupe.

https://www.akademiska.se/for-patient-och-besokare/ditt-besok/undersokning/matstrups--och-magsackscancer/du-som-ska-operera-matstrupen/

Jag snurrade till det. Tack.
Citera
2023-11-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag rangordnar inte, men kalmarfallet därpappan har fullbordat samlag med en bebis och filmar är nog den fupen som fåttmig mest mörkrädd över mänskligheten.

Den där har jag förträngt…
Citera
2023-11-21, 09:11
Medlem
Sopphjonets avatar
Har nån länk till FUP?
Tidigare länk verkar numera bara trasig.
Citera
2023-11-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Faståtalet har ju ingenting med vilken hjälp man får, det diskuteras ju också i fupen när socialtjänsten inte tycker det känns rätt att de inte får prata med Z när hon berättar saker för dem då hon inte sagt det i förhör.

De vill ju svara och fråga men får inte. Då hennes trovärdighet kan anses som påverkas.

Detta är junockså en linje som mammans försvar försöker med när hon ifrågasätter att Z fått en iPad tex som socialtjänsten köpte men Petra fick ge för att skapa förtroende.

Jag vet att alla har rätt till ett försvar, men det är vidrig att läsa hur de ifrågasätter Z för att hon bla fått en poliskeps för att känna lite mod när hon ska på första förhöret.
Försvarsadvokat åker kan verkligen vara vidriga ibland.
Det har ett symboliskt värde att förövare döms för rätt brott. Jag hade i alla fall inte velat att de som våldtog mig dömdes för grov misshandel istället för grov våldtäkt. Det andra, att hon inte får prata ut, håller jag med om är dåligt. Man vill bara att förövarna döms (hårt) så Z kan få rätt hjälp sedan och få prata ut när hon än vill. Det gör väl oftast brottsoffer i vanliga fall. Sedan fungerar personerna de pratat med som vittnen.

Detta om försvaret hade jag inte läst. Så vidrigt. Något fel i huvudet på dem måste det var. Jag fattar annars inte hur man klarar av att försvara förövarna i detta fall på ett sådant sätt. Även om det är deras jobb. Att ifrågasätta ett så utsatt barn på det sättet. Säkert försvarsadvokatens idé också. Skönt att inte Z behövt närvara på rättegången än så länge. Hoppas innerligt försvarsadvokaterna kan ha respekt när hon sitter framför dem.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-21 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in