2023-11-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Mitt råd är att lägg dig inte i överhuvudtaget även om dina intentioner är goda. Dumpen har tidigare hängt ut folk som i stort sett bara chattat med minderåriga. Deras gränser flyttas hela tiden.
Ok! Vi får väl se hur det går, erkänner jag gjort misstag i hur jag hanterade allt men får hoppas det löser sig.
Citera
2023-11-21, 06:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av umeakille95
Hej!

Jag såg en tjej som var med på en grupp jag var med i, tog kontakt med henne och tänkte se om hon var riktigt eller "catfishare".

Jag gjorde det, hon sa att hon var 14 och intresserad av sex.

Så då fick jag tanken att jag skulle dra vidare samtalet (har absolut inget intresse träffa minderårig men ville se om hon var riktig, så ljög och sa jag var intresserad för att intre riskera hon bara blockade mig direkt) vilket kanske var en dålig idé men jag gjorde det med tanken att jag kanske kunde rikta henne till någon hon kunde prata med i slutändan (Ungdomsmottagningen etc).

Vi pratade, hon lät legitim (jag såg till att inte behöva diskutera något specifikt sexuellt eller skicka nakenbilder etc) och jag blev mer och mer obekväm.

Så när hon ville mötas upp avslöjade jag att jag inte var intresserad av minderårig, samt jag att hon borde ändra väg och ta kontakt med typ Ungdomsmottagningen.

Vet att det kanske inte var bästa sättet att gå tillväga för att hjälpa henne, hörde om er dock och undrar om ni kanske har bättre möjligheter hjälpa henne på rätt väg?

Inte ok att en 14-åring (om hon nu är det) gör letar sånt på nätet, kan ju gå illa.

Hoppas jag inte stör er med detta, vet bara inte hur jag bör gå tillväga!

Säkert en fiskare men inte en av Dumpens. Det finns ju den där TT gruppen som vill köra samma sak men är så dåliga på det så man kollar för att få sig ett garv. Dem blev nedstängda efter en anmälan och Vadärproblemet gjorde en video om dem på YT
https://www.youtube.com/watch?v=_lbX_r2AwMs
Citera
2023-11-21, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Säkert en fiskare men inte en av Dumpens. Det finns ju den där TT gruppen som vill köra samma sak men är så dåliga på det så man kollar för att få sig ett garv. Dem blev nedstängda efter en anmälan och Vadärproblemet gjorde en video om dem på YT
https://www.youtube.com/watch?v=_lbX_r2AwMs
Vad baserar du det på? 😊

Undrar själv om det är bäst ta upp ämnet med släktingar, hemskt jobbigt ta upp hur jag sket mig (även om välmenande) men bättre att höra från mig än om det kommer någonananstans från 😅
Citera
2023-11-21, 07:38
Avslutad
Citat:
Vad baserar du det på? 😊

Undrar själv om det är bäst ta upp ämnet med släktingar, hemskt jobbigt ta upp hur jag sket mig (även om välmenande) men bättre att höra från mig än om det kommer någonananstans från 😅

14 åringar raggar inte sex på nätet det första dem gör
Citera
2023-11-21, 07:40
Medlem
Citat:
14 åringar raggar inte sex på nätet det första dem gör
Nä mer det du sa att det inte var Dumpen utan andra, har förstått den andra biten 😅
Senast redigerad av umeakille95 2023-11-21 kl. 07:43.
Citera
2023-11-21, 08:10
Avslutad
Citat:
Nä mer det du sa att det inte var Dumpen utan andra, har förstått den andra biten 😅

Dumpens fiskare jobbar inte på det viset, säger inte mer
Citera
2023-11-21, 08:23
Medlem
Citat:
Dumpens fiskare jobbar inte på det viset, säger inte mer
Ok!
Tänker inte pressa dig, uppskattar svaret dock 😊
Citera
2023-11-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
För att skydda den unga.
Vad trodde du?
De här människorna förvrider sådant som ansvar och rationaliserar sina brott med att de hjälper barnen. Det är därför de hör hemma i domstol.
Citera
2023-11-21, 11:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Vad ska den unga skyddas ifrån? Om en 14 årig kille ligger med sin kompis milf mamma på 35-40 år vad ska han skyddas ifrån..

Tror du han har något emot det?
Att du inte vet/inte förstår är själva problemet i detta allvarliga ämne som Dumpen avhandlar.
Citera
2023-11-21, 11:35
Medlem
Rumpkorvens avatar
https://dumpen.se/2023/11/19/mail-till-nooshi/

Här skriver Dumpen-Sara ett mejl till Nooshi (vänsterpartiets partiledare) om hur man kan ändra lagboken för att man ska kunna sätta dit pedofiler som tror att det är barn de skriver till.

Men den stora frågan är; Varför mejlar hon till Nooshi? Hur ska hennes lilla skitparti kunna göra något åt detta? Skicka frågan till Ulf och Jimmie?
Citera
2023-11-21, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
https://dumpen.se/2023/11/19/mail-till-nooshi/

Här skriver Dumpen-Sara ett mejl till Nooshi (vänsterpartiets partiledare) om hur man kan ändra lagboken för att man ska kunna sätta dit pedofiler som tror att det är barn de skriver till.

Men den stora frågan är; Varför mejlar hon till Nooshi? Hur ska hennes lilla skitparti kunna göra något åt detta? Skicka frågan till Ulf och Jimmie?
Jag tror den rådande uppfattningen bland folk är att det är mest högerpartier i allmänhet och SD i synnerhet som är mest positivt inställda till Dumpen. Så därför tror jag Sara ville göra ett slags "test" med Vänsterpartiet och Nooshi för att se om det stämmer. Och hittills pga uteblivet svar och ointresse (och stigmatiserad beröringsskräck?) så skulle man ju kunna tolka det som att den teorin stämmer.
Citera
2023-11-21, 12:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Jag tror den rådande uppfattningen bland folk är att det är mest högerpartier i allmänhet och SD i synnerhet som är mest positivt inställda till Dumpen. Så därför tror jag Sara ville göra ett slags "test" med Vänsterpartiet och Nooshi för att se om det stämmer. Och hittills pga uteblivet svar och ointresse (och stigmatiserad beröringsskräck?) så skulle man ju kunna tolka det som att den teorin stämmer.
Jag håller med, men samtidigt så tycker jag att det är synd och märkligt.

Om man tittar på vad Dumpen står för så är det ytterst att flytta över makt till de grupper som vänsterliberaler vanligtvis brukar vurma för. Grupper för övrigt redan idag är betydligt mäktigare än de gubbar som Dumpen hänger ut. Flickor och kvinnor som grupp kan nämnas, men i synnerhet så gäller det problemflickorna (det vill säga morgondagens bidragstagare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in