2023-11-20, 23:52
Medlem
Fullkomligt hjärtskärande läsning, och ändå bara en extremt liten del av FUP (bläddra nedanför liverapporteringen, till texten):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnJjLG/rattegang-mot-flickan-i-eslovs-foraldrar

(Gillar inte att länka till Aftonbladet men om man inte orkar läsa FUP är texten läsvärd)
Citera
2023-11-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/Ua2BIa

.
Tusen tack
Citera
2023-11-21, 00:09
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimrande
Hur kan kommunen ha missat detta? Hur kan en 6 barns mamma leva under radarn i ett så dysfunktionellt hem? Alltför många barn har föräldrar som inte kan skapa trygghet och fattar vad det innebär att ha barn? Där jag kommer ifrån, Djursholm/Danderyd skulle detta aldrig inträffa. Stackar barn att komma till världen i så j.....a i trasiga människors händer. Nej låt alla barn få besök av kommunen varje halvår och kolla upp hem ,barn och föräldrars mående.Stackars flicka..hoppas du nu får läka ifred .

Det dummaste jag hört! Om du tror vissa kommuner inte drabbas av skit… nu kan jag inget på rak arm men det finns ”fina” kommuner där det begås övergrepp infqmiljer.. att tro något annat är bara korkat.
Citera
2023-11-21, 00:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Vad kan man förvänta sig av en överviktig svart unge som inte ens vet vem hennes pappa är och som hyllar sin psykiskt sjuka mamma offentligt på sociala medier.

Fast nej inte okej, att tro dessa syskon inte drabbats in direkt av detta får dig bara att framstå som oerhört korkad. Vi pratar om ett 13 årigt barn. Som dragit ett enormt tungt lass. Bara de borde orosanmälts av anhöriga.

De enda som ska skuldbeläggas här är föräldrarna och de vuxna som brustit indian rutiner och svikit dessa barn. Alla 6!!
Citera
2023-11-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det står inte att hon tänder på barn, eller på att tillfoga barn smärta. Men VISST det kan vara så. Märkligt att polisen inte har fått fram det motivet i så fall, de ska ju vara experter på förhörsteknik...

Systern till J vittnar ju om att pappan utsatt sina barn (J och hennes systrar) för i princip samma saker som J & D utsatt Z för. Samma syster beskriver hur J kallar Z för ”samma” som systern. Som också blev itvingad ättika. Det skulle väl kunna vara motivet?

Mycket pekar på, ta förhör med J och bonusmorfar som exempel bara, att J fick förlossningsdepression efter Z.

Det i kombination med grova barndomstrauman… och en riktigt känslokall sambo. Helt sjukt hur han sagt upp bekantskapen med sina två äldsta barn (från ett tidigare förhållande). Där har ni motiv.

Men man undrar ju hur förlossningsdepressionen missades från första början? Varför pratar ingen av släktingarna som tar hand om Z när hon är liten med föräldrarna om deras situation? BVC gör väl alltid hembesök? Eller är det bara i Stockholm? Tror fan MVC gör hembesök i alla fall. Och här är en familj som borde ha BESÖKTS.

Soc borde ha kopplats in i samband med att D sa upp bekantskapen med sina andra barn. Red flag när människor utan stadig inkomst och bostad får barn efter barn och alla får diagnoser och mediciner… (vem fan matar sina barn med melatonin regelbundet??) Finns så många tillfällen där soc borde varit inblandade. Ge stöd, avlastning, föräldrakurser, matlagningskurser, terapi, aktiviteter.

Det framkommer ju att det här är en väldigt socialt utsatt familj och föräldrarna verkar ju vara riktigt lågbegåvade. J säger att hon blir gravid väldigt lätt, att Z inte var planerad och att hon upptäckte för sent? Har man tre ungar redan, inget jobb, inga sparpengar, en lat jävla kille och problem med humöret, då använder man väl preventivmedel? De känns som något från en annan tid, en annan värld.

J verkar ju vara duktig på att manipulera. Hoppas detta blir en läxa till hela samhället. Säger en förälder att ett barn har en funktionsnedsättning då måste det finnas papper och intyg på det.

Vet vi om V ens är lungsjuk? Eller var det bara ett sätt att ”få avkastning”? Och skaffade de hundra kids för barnbidragen? Så jävla smällkorkat i så fall att man blir gråtfärdig.

Och när det gäller skadorna på underliv osv. Jag tolkar det som att allt föräldrarna gjort mot Z, inklusive klippa hennes hår, har varit i syfte att bestraffa och tortera.

Men vi får väl se vad domen säger i januari/februari.
Citera
2023-11-21, 00:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Hon säger väl också att hon sa ”stopp min kropp”? Samt hur skulle det finnas vittnen när hon varit helt isolerad? Syskonen som är de enda i så fall skyddar fortfarande sina föräldrar. Men de såg knappt Z heller. Förresten så är skadorna i underlivet mer än från stearin och fingrar. Det är bevisat. De jämförs bland annat med förlossningsskador. Hon var helt svullen.

Men snälla. Uttala dig inte om du är okunnig. Det krävs inte extremt mycket för en våldtäktsdom. Bevisen för att mamman gjort det skulle sannolikt räcka. Anders är även död. Z hade inte träffat folk utanför på länge. Så det är snarare extremt orimligt att någon annan än föräldrarna gjort det. Att föräldrarna begått de andra gärningarna mot henne ihop med flickans vittnesmål + de dokumenterade skadorna bör vara tillräckligt.

Är du okunnig? Är väl just därför som så få döms till våldtäkt… finns barn som blivit utsatta för män hävdat att de sovit men kört upp fingrar i underlivet på folk och dessa män har friats,, HELT! I domstol.
Citera
2023-11-21, 00:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vi tycker olika!
Jag tycker att det är jätteviktigt att dessa föräldrar hängs ut, så de aldrig någonsin glöms bort då de kommer ut i friheten.
Flickan kommer nästan helt säkert få ny identitet?

På bekostnad av Z menar du? Återigen ska hennes liv drabbas av sina föräldrar eller under här fallet andras behov av att gå på deras föräldrar?

Det är endast dina egna behov du utgår nu, där Z ska betala priset?

Man ska maska fup men media ska skriva fritt så andra inte glömmer?
Men hennes integritet spelar ingen roll?

Ganska äckligt resonerat faktiskt!

Skyddad identitet?
Hon har inte skyddad identitet, hon sekretess markeras i register men kan hoppas hon vill byta namn i framtiden, och varför behöver hon göra det då?

För att folk hänger upp sig på ett av brotten och skall skriva om det till världens ände.
Ja hon behöver utsatt, det är klarlagt och nej det behövs inte skrivas om eller pratas om på nyheterna för att hon ska få upprättelse.
Hennes upprättelse kommer i att hennes föräldrar dömds för sina brott!
Citera
2023-11-21, 00:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vi tycker olika!
Jag tycker att det är jätteviktigt att dessa föräldrar hängs ut, så de aldrig någonsin glöms bort då de kommer ut i friheten.
Flickan kommer nästan helt säkert få ny identitet?

Och det är inte föräldrarna du hänger ut när du ska diskutera hennes skador, det är hon!
Citera
2023-11-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fsv99
Det diskuterades tidigare i tråden, men man har inte kommit fram till varför.

Mamman har en prins-emoji på sin instagram för Zoey istället för en prinsessa som för de andra döttrarna. Det verkade ju också börja 2019 ungefär, då var hon runt 3-4? Lite tidigt för att hon själv ska ha bett om att vara pojke tänker jag spontant? Känns inte som föräldrar som vill respektera ett barn som känner sig som pojke med tanke på hur dom behandlat henne i övrigt, om det inte är för att mamman ska få mer uppmärksamhet.

Men det skrevs både att hon på förskolan ska ha velat ha klänning men senare att hon på sjukhuset inte velat ha tjejkläder utan mer könsneutrala kläder/färger. Föräldrarna kanske på något sett medvetet orsakat könsförvirring hos henne?

Bonusmorfar och egentligen alla vittnesmål ang att Z vill vara pojke handlar ju om att mamman har sagt att hon vill det och så har man inte gått emot eller frågat Z. Ja, väldigt tidigt att vid 3-4 års ålder hålla på så. Alla barn blir ju besatta av kön tjej/kille, svart/vitt, lik mig/olik mig där någon gång vid 4-årsåldern. J som har så många barn sedan innan borde väl veta att det inte nödvändigtvis är något definitivt om ett barn en dag säger att man vill bli kallad för något annat än vad man var igår…. Jag tror det är någon form av bestraffning som ligger bakom. Undrar om det kommer tas upp i rätten.
Citera
2023-11-21, 00:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Nu blir jag osäker på om hon utvecklade det så pass mycket.

Hon sa iaf allt enligt vad jag skrev. Om hon sedan även sa så som du skriver låter jag vara osagt.

Det är citerat så i media. Ett citat. Men om media vridit på det lämnar jag osagts men åklagaren har ju bara gjort sakframställan, hon lär när den punkten tas upp utveckla det mera.

Återigen jg anser inte åklagaren befor något större fel när hon påtalar som hon gör. Sen kan jag också självklart tycka de våldfört sig på Z om det är mamman, pappan eller båda.
Men Z vittnar om mamman, men åklagaren väljer en åtalspunkt hon ser som stor möjlighet att få gren fälld på.

Precis som de väljer att inte åtala för mordförsök.
Eftersom åklagaren kommer ha svårt att bevisa att de ville hon skulle dö och att de faktiskt tog henne till sjukvården tillslut.
Sen kan man ju spekulera om de hoppades på att hon inte skulle överleva eller om de var så dumma att de inte förstod hur illa däran hon var.
Citera
2023-11-21, 00:32
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Nejnej! Båda kommer få rätt långa fängelsestraff.
För att få psykiatrisk vård krävs att de levt så i det blå att de inte vet vad de har gjort. Vilket de vet precis. Medvetet har båda låtit detta ske. År ut och år in.

Men får jag gissa så kommer mannen lindrigare undan.

Kan inte undgå att jämföra detta fall med den lilla mördade 8-åriga palestinska flickan Yara där styvmamman fick livstid och morbrodern 14 år i Hovrätten (nyligen frisläppt och deporterad till nordligaste Norrland)

Ja det blir fängelse, precis som du skriver, andra parametrar för att dömas till vård.

Ja straffet blir intressant; beror nog på hur garantavsvaret vägs in i varje åtal, dvs hur de bedömer straffet för den som inte gjort görningen men undanhållit henne vård.

Mamman utförde tex ju de flesta om man ser till Z förhör.
Men hon vittnar ju vägen om att pappa hållit kniv mot strupe, tagit strypgrepp mm.
Han har bundit hennez på mammans begäran. Han har undanlåtot vård vid tex brännskadorna. Men han skötte inlåsningen i första huset.

Jg hoppas de döms med gemensamt för gärning och ansvar och får lika långt straff.
Citera
2023-11-21, 00:37
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsv99
Det diskuterades tidigare i tråden, men man har inte kommit fram till varför.

Mamman har en prins-emoji på sin instagram för Zoey istället för en prinsessa som för de andra döttrarna. Det verkade ju också börja 2019 ungefär, då var hon runt 3-4? Lite tidigt för att hon själv ska ha bett om att vara pojke tänker jag spontant? Känns inte som föräldrar som vill respektera ett barn som känner sig som pojke med tanke på hur dom behandlat henne i övrigt, om det inte är för att mamman ska få mer uppmärksamhet.

Men det skrevs både att hon på förskolan ska ha velat ha klänning men senare att hon på sjukhuset inte velat ha tjejkläder utan mer könsneutrala kläder/färger. Föräldrarna kanske på något sett medvetet orsakat könsförvirring hos henne?
Nu minns jag inte riktigt hur hon/de andra barnen såg ut, men kan hon helt enkelt varit ”för söt” tro.
Det låter kanske konstigt, men jag har sett i princip alla mini-doks som finns och narc-mammor verkar ha väldigt svårt att acceptera det ”sötaste” barnet. Oftast dotter.
Svartsjuka?
Lite askungen-vibes.
”Du ska inte komma här å va vackrare än mig o dina syskon/systrar” typ.
Klippte håret som straff och ville invalidisera henne för att göra henne ”ful” & ”värdelös” precis som hon själv kanske känner sig?
För hon är fan inte vacker, mamman, numera.
Däremot så tror jag att hon var väldigt vacker som ung innan hennes utseende, vikt och tänder raserade.
Svartsjuka, ihop med mammans egna obearbetade barndoms-trauman, ihop med en traumatisk förlossning av ett oönskat barn.
Som dessutom blev vackrare än de andra barnen. Precis som hon själv kanske varit förr.
Såna kvinnor har inga gränser. Spekulerar bara.

Har själv en psykiskt störd och sjuk mamma som jämt och ständigt klagar på oss ”barn” så fort vi julpyntat/klippt oss/har något snyggt på oss- lägger sarkastiska, arga kommentarer från ingenstans såsom ”jaaaahapp här ser man, ni har lagt tid på att göra er fina bara för att jag ska känna mig ful” eller ”jasså julpynt? Ååååååä vilken käftsmäll, allt för att påminna mig om hur dålig barndom ni haft”
”Fan har du klippt dig? Varför? Det är väl ingen som kollar på dig ändå, sluta tro att du är så märkvärdig”
” du är mer lik mig än du tror”
”Hade det inte varit för mig så hade ditt o datt o hejkon bacon”
Och detta är lixsom normal tillstånd när hon tar sina psykosmediciner och är ”vettig”
Utan de- så ska hon mörda en istället 🥳
Jävla knäppkärring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in