2023-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Båda har någon form av psykisk störning det är ställt utom allt tvivel, Det slutar med sluten rättspsykiatrisk vård på båda för detta är beyond fängelse dom men men....

Så länge flickan får skyddad uppväxt långt från syskonen och föräldrar i ett hem med kärlek!
Psykisk störning i form av personlighetsstörningar är inget hinder för att dömas till fängelse
Citera
2023-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
De har 6 barn!

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHookad
Tittar man på deras fbs så ser det ut som en lycklig barnfamilj. Gissar att det varit någon form av olycka och socialtjänsten gör vad dem brukar göra. Att man är häktad behöver inte betyda ett skit.

Ja du hade riktigt fel där ! 2 psykopater som misshandlar sitt barn !!Så bilder på en leende familj är ett bevis på att inget händer innanför husets väggar ? Det är precis såhär dessa barn blir mördade och misshandlade genom att de ser så bra ut , fin och glad familj !Kan ta upp flera fall där barn blivit mördad av sina föräldrar där människor runt dem vittnat om att de var en sån fin familj och absolut inget verkade vara fel . I själva verket vill inre folk bli inblandad el larma polis / socialtjänsten om de skulle ha fel . Här ser vi väl ännu ett fel av de sociala myndigheterna som inte kollade upp flickans avbokningar till läkare / tandläkare och att hon inte var på skolan.
Citera
2023-11-20, 19:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Håller med, tyvärr kommer väl föräldrarna aldrig kunna betala det.. men det är det minsta hon ska ha för både sin bakgrund o framtida svårigheter pga detta!

Nu betalar ju staten ut det och sen krävs föräldrarna på det, jag tror inte folk tycker det är mycket. det är ovanligt högt för svenskt rättsväsende bara vilket är bra om det kan bli ändring på det.
Citera
2023-11-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckruffle
Jättefint inlägg! Men det många missar är att Z faktiskt kan äta, och äter majoriteten av sin kost via mun. De lyckades bra med operationerna och hon kommer förmodligen slippa Jejunostomi/Peg i framtiden. Alla rubriker i medier antyder att det är förstört för all framtid men så är inte fallet. Begränsad ja, hemskt ja, men äta går!

Ok,jag baserar dock inte tyckande på mediarubriker. Det är mig veterligen ingen i media som sagt att skadan medför livslångt lidande.
Utan en läkare i FUP som formulerade sig ungefär så..detta kommer att medföra livslångt lidande.
Jag baserar det också på det barnutredaren säger under förhören med Z: då Z vill äta genom munnen, inte i munnen..

Men det tar tid och ta sig igenom FUP, det är fler delar som plötsligt raders och kommer upp..Så jag kan ha missat att man gör andra prognoser .
Det beror ytterst på hur vi definierar lidande. Han, läkaren, menar nog att det visst kommer att påverka henne medicinskt att inte ha stora delar av sin magsäck kvar. Det är ju ganska utrett. Det är ett stort ingrepp.

Jag räknar inte ut Z. Det är inte så jag menar.
Utan med rätt stöd givetvis, och om hon nu inte hamnat i ett familjehem där hon inte får det stödet (de varierar i kvalitet och soc står dels under tidspress att hitta någon som kan ta det ansvaret och det ska ju följas upp..Nu tycks hon ju ha fått en placering och mår under omständigheterna bra. Det låter bra.

Jag menar inte att hon kommer att vara körd för resten av livet. Det är du som tolkar det så
.jag menar att det sätter spår att ha utsatts för så kraftig neglect och våld i barndomen.
Givetvis kan hon få det bra, under omständigheterna. Men hon kunde ha fått det väldigt bra och utvecklat sidor vi inte har en aning om, om hon fått kärlek från början..

Men sådant är förstås svårt att mäta. Barn som man måste laga kanske hade blommat ännu mer och tydligare om de välkomnas från start och inte matats med att de är värdelösa .
Även om de klarar sig s.a.s.

Men man ska inte heller underskatta läkningens kraft och i synnerhet inte hos barn om,
Och det är alltså under dessa omständigheter som OM gäller: Hon inte utsätts för nya trauman genom dåliga placeringar etc..Få kan det bli betydligt mer svårt att läka ooch bli hel, som vuxen.

Det jag menar är helt enkelt att det betyder något att barn utsätts för våld och blir övergivna på detta sätt av föräldrar i så tidiga år.
Det visar all forskning.
Det är inget man kan säga: oopdie Daisy' om, det blev visst lite fel för dig här men det ska vi rätta till och så var sagan all.
Vi måste få in en traumamedvetenhet så att dessa missar från omgivningen att kolla hur barn har det inte görs
Citera
2023-11-20, 19:24
Medlem
Vem dömer i målet? Nån som vet?
Citera
2023-11-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast åklagaren sa väl att det inte gick att bevisa vem som gjort det och därför åtalar hon dem för att de inte tagit henne till sjukhus och misshandel, det är väl för att ha större chans att de döms.
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men varför måste media skriva om det? Räcker väl att det tas upp på rättegången, Z och hennes klasskamrater är så pass stora att man kan läsa. Tycker inte de behövs skrikas ut i media just om den biten. Faktiskt inte. Men det är min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Hade åklagaren bara åtalat rätt hade det varit ok, men när hon nu lät bli är det som alla låtsas att det inte hänt.
Ja men precis som Nikasi skriver. Det är medias uppdrag att granska myndigheter/domstolar osv. I detta fallet har åklagaren brustit genom att inte åtala för våldtäkt. (Bevisen är nämligen tillräckliga.) Det innebär inte att media ska ha rubriker om hennes underlivs skador. Bara att de bör granska/uppmärksamma åklagarens felaktiga agerande eftersom rätt ska vara rätt. #barnvåldtäktärintemisshandel
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-20 kl. 19:38.
Citera
2023-11-20, 19:38
Medlem
Jävla etniska svenska psykopater!!!
Hur många finns det varje vecka rapporteras om nya fall med barn som vanvårdats eller våldtagits
Varför inte bara ta sina egna patetiska liv istället för att utnyttja barn!
Om dom inte våldtar sina barn så behandlar dom på samma sätt som denna stackars flickan!!!
Citera
2023-11-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Hur många finns det varje vecka rapporteras om nya fall med barn som vanvårdats eller våldtagits
Om dom inte våldtar sina barn så behandlar dom på samma sätt som denna stackars flickan!!!

Som har våldtagit Z…

Om det nu är relevant så är Jasmine inte etniskt svensk. Båda är dock värsta sortens smuts.
Citera
2023-11-20, 19:47
Medlem
Hur kan kommunen ha missat detta? Hur kan en 6 barns mamma leva under radarn i ett så dysfunktionellt hem? Alltför många barn har föräldrar som inte kan skapa trygghet och fattar vad det innebär att ha barn? Där jag kommer ifrån, Djursholm/Danderyd skulle detta aldrig inträffa. Stackar barn att komma till världen i så j.....a i trasiga människors händer. Nej låt alla barn få besök av kommunen varje halvår och kolla upp hem ,barn och föräldrars mående.Stackars flicka..hoppas du nu får läka ifred .
Senast redigerad av glimrande 2023-11-20 kl. 20:03.
Citera
2023-11-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Den här flickan har tyvärr både blivit torterad och grovt våldtagen. Sedan är detta inget varje vecka fall (som tur är). Snarare väldigt ovanligt.
Men ja man blir helt förundrad över dessa s.k. föräldrar (blev glad över det faktum att Z på eget initiativ kallar andra för mamma och pappa nu).
Citera
2023-11-20, 20:12
Medlem
stackars liten flicka

hur kan man bara göra såhär!! livstid skulle de få!!!
Citera
2023-11-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Den här flickan har tyvärr både blivit torterad och grovt våldtagen. Sedan är detta inget varje vecka fall (som tur är). Snarare väldigt ovanligt.
Men ja man blir helt förundrad över dessa s.k. föräldrar (blev glad över det faktum att Z på eget initiativ kallar andra för mamma och pappa nu).

har hon blivit våldtagen av sin pappa med? är båda föräldrarna hennes biologiska föräldrar? (har börjat läsa fup men inte kommit så långt än...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in