2023-11-20, 21:33
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimrande
Hur kan kommunen ha missat detta? Hur kan en 6 barns mamma leva under radarn i ett så dysfunktionellt hem? Alltför många barn har föräldrar som inte kan skapa trygghet och fattar vad det innebär att ha barn? Där jag kommer ifrån, Djursholm/Danderyd skulle detta aldrig inträffa. Stackar barn att komma till världen i så j.....a i trasiga människors händer. Nej låt alla barn få besök av kommunen varje halvår och kolla upp hem ,barn och föräldrars mående.Stackars flicka..hoppas du nu får läka ifred .

Skämtar du? Detta skitbeteende förekommer i alla samhällsklasser. Föräldrars pengar och status är inget självklart skydd för barnen.
Citera
2023-11-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vi tycker olika!
Jag tycker att det är jätteviktigt att dessa föräldrar hängs ut, så de aldrig någonsin glöms bort då de kommer ut i friheten.
Flickan kommer nästan helt säkert få ny identitet?
Precis. Det är inte rättvist mot BO om föräldrarna kommer undan med våldtäkterna här men inte heller om rätten kommer undan på grund av att media inte rapporterar om det. Då har media inte gjort sitt jobb, enligt mig.
Citera
2023-11-20, 21:36
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag hittar inget i FUPen om de tidigare orosanmälningarna. Är det någon som har hittat dem och kan peka på i vilken bilaga de finns?

https://gofile.io/d/Ua2BIa

Akt. bilaga 198 Socialtjänsten.
Citera
2023-11-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hoppas du har rätt gällande flickans diagnos och framtidsutsikter. Vad jag förstår är matstrupen inte skadad och då kan de koppla den direkt till tunntarmen och flickan kan äta. Lite lite åt gången och tugga väl. Äta flera mindre mål per dag.

Bra om det fungerar men jobbigt för barnet att inte kunna äta som alla andra. Men värst blir nog den psykiska biten.

I mina mörkaste tankar kan jag nu känna för att med tvång sätta varsin tratt i de sk föräldrarnas munnar och hälla ner ättika. Gärna 30-procentig. Blöja på. Kallt rum. Brutna armar.

Men jag försöker ändå tänka civiliserat när mörkret skingrar sig och hoppas att juridiken och psykvården tar hand om de där två vuxna så att de får maximala straff…

…och att flickan och hennes syskon går bra liv framöver och slipper sina sjuka föräldrar för all framtid.
Att som vuxen efter att genomgått operation för exempelvis cancer i magsäck eller pga fetma för överleva eller få ett drägligt och för resten av livet vara tvungen att äta många små måltider samt diverse vitaminer och mineraltillskot är något annat än att som barn pga att någon medvetet skadat dem så att de livet igenom kommer att vara begränsad gällande mat och intag av vätska är något helt annat .
Citera
2023-11-20, 21:43
Medlem
Sjuk historia. Har läst nästa hela Fuppen.

Den mest intressanta delen är förhöret med Jasmine”ida” inkvist(mamman) syster/moster till Z
Systern/moster till mamman Josa*fina inkvist sida 53 berättar hur deras pappa slog sönder syskonen i deras barndom. MOSTER berättar att hon i vuxen ålder också fått operera bort magsäcken pågrund av att i deras barndom tvingades hon /dom dricka ättika som straff. Tydligen var systern mer hatad än Jasmine. Och jasmine fick många gånger se på när systern blev tvångsmatad med ättika och stryk. Pappan har utsatt dom för totalt tortyr och svälte dom också flera gånger, där av förstog systern(mostern till Z) varför Z har ätit sitt eget bajs, i ren desperation av hunger. Då hon/mostern själv gjort likadant som barn då pappan svälte dom… FYFAAAAAAAN BLIR GALEN…..

Så nu gör mamman/jasmine samma mot sina barn. Läste någonstans att Z bror också fått ättika. Jag vet inte vad jag ska säga om sexuella övergreppen….. det där e sjukt. Vettefan vad jag ska säga eller tänka. Måste finnas mer info om de? Får läsa mer i fuppen
Citera
2023-11-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon sa stopp min kropp men mamma bara fortsatte , det hände på natten och det var bara hon och mamma som var vakna ..
Exakt. Jag är förvånad över hur många som försvarar barnvåldtäktsmän här inne. För mig som för andra normala människor är det självklart att tro på lilla Z när hon berättar om finger i sig. I kombination med all annan bevisning och med vetskap om vilka slags människor hennes föräldrar är förstår jag inte hur man kan tvivla. Sedan förstår man också att det självklart inte bara rör sig om fingrar (med tanke på skadorna). Men även ett finger i underlivet räcker faktiskt för att det ska räknas som våldtäkt mot barn.
Citera
2023-11-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Att ha en psykisk störning sänder inte en till rättspsyk rakt av!
De har varit medveten att allt de gjort mot Z varit fel/olagligt.

Ingen av det som nedan står stämmer med föräldrarna.
https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/rattspsykiatrisk-vard/
Undersökning och utskrivningsprövning
Domstolen kan döma till rättspsykiatriskt vård om den som misstänks för ett brott lider av en allvarlig psykisk störning. Begreppet ”allvarlig psykisk störning” är inte en diagnos utan ett juridiskt begrepp. Exempel på en allvarlig psykisk störning kan vara vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer.

Och led av den störningen när brottet ägde rum, till den grad att gärningspersonen inte kunde agera på något annat sätt. Men eftersom det här brottet ägt rum ubder flera års tid, samt att föräldrarna i viss mån tagit hand om dom andra barnen så borde det vara svårt att få det till att dom på grund av en allvarlig psykisk störning inte varit kapabla att rå om Z. Rätten är också betydligt mindre benägna att döma till vård idag än för några decenier sen.
Citera
2023-11-20, 22:01
Medlem
Hinsebergs avatar
Det har under ett antal år diskuterats om "körkort" för att skaffa hund.... Körkort för att skaffa barn borde fan ligga som lagförslag!
Citera
2023-11-20, 22:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Sjuk historia. Har läst nästa hela Fuppen.

Den mest intressanta delen är förhöret med Jasmine”ida” inkvist(mamman) syster/moster till Z
Systern/moster till mamman Josa*fina inkvist sida 53 berättar hur deras pappa slog sönder syskonen i deras barndom. MOSTER berättar att hon i vuxen ålder också fått operera bort magsäcken pågrund av att i deras barndom tvingades hon /dom dricka ättika som straff. Tydligen var systern mer hatad än Jasmine. Och jasmine fick många gånger se på när systern blev tvångsmatad med ättika och stryk. Pappan har utsatt dom för totalt tortyr och svälte dom också flera gånger, där av förstog systern(mostern till Z) varför Z har ätit sitt eget bajs, i ren desperation av hunger. Då hon/mostern själv gjort likadant som barn då pappan svälte dom… FYFAAAAAAAN BLIR GALEN…..

Så nu gör mamman/jasmine samma mot sina barn. Läste någonstans att Z bror också fått ättika. Jag vet inte vad jag ska säga om sexuella övergreppen….. det där e sjukt. Vettefan vad jag ska säga eller tänka. Måste finnas mer info om de? Får läsa mer i fuppen

Det är tyvärr så där. Till och med när människor som har överlevt en svår barndom är mycket medvetna, pratar öppet om det och säger "så ska jag aldrig göra mot mina barn, jag ska ge dem den barndom som jag aldrig fick"... så får man höra sedan att de har behandlat sina barn EXAKT lika illa som de själva blev behandlade. Det kallas "det sociala arvet" och verkar vara omöjligt att bryta.

Hur bryter man det, från samhällets sida..? Man kan ju inte heller sätta taggar i registren på barn som utsatts i barndomen, och tvinga dem till utredningshem eller psykologutredningar när de själva får barn. Man kan inte göra så i förebyggande syfte, för det skulle vara ännu ett övergrepp - som att de straffas för det de utsatts för i barndomen.
Citera
2023-11-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast åklagaren sa väl att det inte gick att bevisa vem som gjort det och därför åtalar hon dem för att de inte tagit henne till sjukhus och misshandel, det är väl för att ha större chans att de döms.

Nu blir jag osäker på om hon utvecklade det så pass mycket.

Hon sa iaf allt enligt vad jag skrev. Om hon sedan även sa så som du skriver låter jag vara osagt.
Citera
2023-11-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är tyvärr så där. Till och med när människor som har överlevt en svår barndom är mycket medvetna, pratar öppet om det och säger "så ska jag aldrig göra mot mina barn, jag ska ge dem den barndom som jag aldrig fick"... så får man höra sedan att de har behandlat sina barn EXAKT lika illa som de själva blev behandlade. Det kallas "det sociala arvet" och verkar vara omöjligt att bryta.

Hur bryter man det, från samhällets sida..? Man kan ju inte heller sätta taggar i registren på barn som utsatts i barndomen, och tvinga dem till utredningshem eller psykologutredningar när de själva får barn. Man kan inte göra så i förebyggande syfte, för det skulle vara ännu ett övergrepp - som att de straffas för det de utsatts för i barndomen.
Visst kan det vara svårt att bryta men det finns absolut undantag. Sedan tycker jag ofta ni svävar ut i diskussioner som inte riktigt rör fallet. Sluta med det. Starta egna trådar
Citera
2023-11-20, 22:16
Medlem
Hade det varit en man som hade utsatt Z för dessa övergrepp med alla skador i underliv så hade det rubricerats som solklar grov våldtäkt och pedofili. Verkar som att denna sjuka "mamman" kommer undan bara för att hon är kvinna 😡
Senast redigerad av Danieni 2023-11-20 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in