2023-11-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Spelar ingen roll, svennen köper sin kebab ändå.

Tragiskt men sant.
Citera
2023-11-20, 13:11
Medlem
pawitels avatar
Kebaben säljs djupfryst på Citygross!
Citera
2023-11-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Snuskigt men själv är jag inte orolig jag har aldrig i mitt liv ätet Kebab och kommer inte att göra det i fortsättningen heller.
En jävla klump med kött som sitter i dagar och snurrar runt medans förbipasserande nyser och fiser närheten URK

Alla pizzerior köper det där. Detta är allvarligt
Citera
2023-11-20, 13:43
Medlem
Skåne Kebab Döner AB har använt sig av illegal arbetskraft.

Malmö TR B 1541-19

Tilltalad
Burhan Alagöz, 19720616-XXXX

Brott som den tilltalade döms för
Brott mot utlänningslagen, 2018-01-09

Påföljd m.m.
Dagsböter 30 om 300 kr
Motpart
Skåne Kebab Döner AB, 556821-XXXX

Betalningsskyldighet till staten
Skåne Kebab Döner AB förpliktas att till staten betala en särskild avgift om 22 750 kr enligt 20 kap. 12 § utlänningslagen (2005:716) i dess lydelse före den 1 juli 2018.

Nämndemannen Eva Svegborn (v) ville fria Burhan Alagöz:
Nämndemannen Eva Svegborn är skiljaktig i fråga om Burhan Alagözs skuld och anför följande. En arbetsgivare kan inte anses behöva känna till att begreppet anställning även innefattar en mycket kort arbetsprövning för en möjlig framtida anställd som inte har någon dokumenterad arbetslivserfarenhet. Burhan Alagöz ska därför frikännas.

Ur åtalet framgår hur illegala invandrare anlitats som "kebabhängare".

Senast redigerad av Mapping 2023-11-20 kl. 15:56. Anledning: Maskat sista fyra i personnummer.
Citera
2023-11-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Allt handlar om att tjäna pengar i dagens samhälle.
Det är brottsliga blattar som har alla möjligheter att göra rätt för sig, men istället skeppar man ut 100tals kilo kött som i värsta fall kan matförgifta tusentals människor.

Du är skyldig att följa regler för livsmedelhantering om det är näringsverksamhet. I ditt eget kök kan du göra vad du vill.
Citera
2023-11-20, 13:59
Medlem
Amitriptylins avatar
Är detta kebabkött man får på restaurang eller som man köper i livsmedelsbutiker?
Kanske både och..
Ni borde dock inte vara förvånade.
Allt handlar om pengar. Inget annat.

Jag gör egen kycklingkebab.
Så jävla lätt och mycket billigare.
Bara att köpa typ Santa Maria Kebabkrydda och kycklingfiléer (frysta funkar utmärkt).
Tina kycklingen i en fryspåse, där du hällt i en massa kebabkrydda, i kylskåpet så det får marinera sig.
Nästa dag kan du grilla/steka kycklingen sen skiva den och vips har du kycklingkebab.

Har jobbat som kock och på livsmedelsbolag så jag undviker alla restauranger och hel/halvfabrikat så mycket det går.
Citera
2023-11-20, 14:20
Medlem
Vet man vilka kebabställen i landet som handlar sin kött därifrån? Handlar det om stora rullande kött med?
Citera
2023-11-20, 14:35
Medlem
Haajibs avatar
Så kebabpizza är den sämsta kombination du kan beställa av en girig invandrare? Förorenat kött, på pizza, med kall sallad och grönsaker?
Citera
2023-11-20, 14:50
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Kebaben säljs djupfryst på Citygross!
Det är inte denna i alla fall. Det är Axfood och från irland.

För övrigt riktigt jävla god fryskebab.
https://images.natmat.se/content/shopimages/large/12166-07340083451546.jpg
Citera
2023-11-20, 15:21
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Jag blir varm i själen när jag ser giriga invandrare lura andra invandrare

Kruxet är bara att MENA invandrare sällan litar på sina egna, eller andra från regionen, jag har flera stycken bekanta som jag lärt känna genom åren och ALLA vet att det fifflas och fuskas, alla jävla halal livs kör med utgångna varor, pizzerior restauranger tar gärna till sig mat med tvivelaktig datummärkning, etc etc

Man skiter i vilket, det handlar om att dra in cash, endast närmsta vänner och familjer får tag i varor som inte är förenade med magsjuka efter, resten skiter man i, bästa är hur de just blåser sina egna på detta vis utan någon alls skam i kroppen.

Edit. Man skiter ännu högre i vad någon myndighet kommer och påpekar, blir det lås och bom då stänger man ner verksamheten - för att någon kusin ska ta över allt i en nylanserad version och vips så har man köpt sig några år till med att utnyttja systemet/marknaden.
Senast redigerad av VaBank 2023-11-20 kl. 15:24.
Citera
2023-11-20, 16:17
Medlem
ceyifam2s avatar
Eftersom bevisläget tycks gott, blir det fängelse eller företagsbot för det här?
Citera
2023-11-20, 16:38
Medlem
Xeliouss avatar
Förklarar varför man blir risig i kistan av kebab ibland. Det är mat för råttor och kråkor på sin höjd. Tyvärr lär det där partiet säljas ändå och hamna i någons mage.
Kebabkurder slänger inte något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in