2023-11-20, 08:22
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Från hemsidan:

FÖR ER INFORMATION
"Det har nyligen skett ett missöde gällande bakterien listeria i vår tillverkningsfabrik vilket vi genast har vidtagit åtgärder för att återställa och förhindra att liknande incidenter händer igen. Vi har sett över våra rutiner och uppdaterat våra processer så att de även följer med i utvecklingen."

Ett missöde gällande bakterien Listeria..
Citera
2023-11-20, 08:36
Medlem
VDn Burhan Alagöz har högst sannolikt varit i ett skenäktenskap, i syfte att få en turkisk kvinna till Sverige.

I dom för målet Lunds TR T 4465-17 beviljas de äktenskapsskillnad. Han är svensk medborgare, hon var det inte vid giftermålet. De gifte sig i Turkiet och Sverige, men har inte bott tillsammans. Ansöker om skilsmässa, beviljas den omgående. Kvinnan lever idag i Mölndal och är gift med en annan man, högst troligen har hon hunnit bli svensk medborgare.
Citera
2023-11-20, 08:50
Medlem
Finns tråd: (FB) Hygienslarv hos kebabtillverkare
Citera
2023-11-20, 08:55
Medlem
che3s avatar
Snuskigt men själv är jag inte orolig jag har aldrig i mitt liv ätet Kebab och kommer inte att göra det i fortsättningen heller.
En jävla klump med kött som sitter i dagar och snurrar runt medans förbipasserande nyser och fiser närheten URK
Citera
2023-11-20, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/trots-mogel-och-listeria-har-fors-hundratals-kilo-forbjuden-kebab-ut-pa-marknaden--u6ps6w
Ja fy fan, då var det ännu värre än jag misstänkte. De borde ju verkligen gå in och stänga hela skiten nu och ge rejält vite. Har inte vågat äta kebab sedan detta uppdagades och tur var väl det när svinandet fortsatte.
Citera
2023-11-20, 10:19
Medlem
Om man investerat i ett av dessa kebab-företag, bör man sälja sin kebab stock dvs aktier?
Citera
2023-11-20, 10:45
Medlem
En veterinär jag känner som jobbar som kontrollant sa till mig att aldrig någonsin äta döner. Inte bara det som varit här men det köttet dom använder är det billigaste och sämsta dom kan få tag på. Typ slaktrester och utgånget kött som mals ner.
Citera
2023-11-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ah, då var mitt tidigare inlägg ett missförstånd av mig, läste inte vidare och trodde de gömde sig bakom senap..

Ja lite lustigt men alergener som tex senap är väl typ allvarligare än LISTERIA.
Därav att det bara står med vit text under "FÖR ER KÄNNEDOM".

Listeria dör vid 70 grader så på det viset bör det inte vara någon fara om kebabstocken/kebabköttet hettas upp över den temperaturen.
Gissar att det är en av anledningarna till att döner kanske delvis kom till från början i Turkiet så långt tillbaka som 1600-talet och kebabstocken och dess grillteknik i mitten av 1800-talet. Bakterier har alltid funnits och folket har lärt sig olika sätt och tillagning för att ta död på bakterier så att olika födoämnen ska vara ätliga.

Den stora risken är såklart om som i det här fallet med listeria om det inte blir tillräckligt upphettad då kan listeria i ge magproblem men ofta lindrigt eller utan symtom.

Värre med listeria i tex "kallrökta" produkter som du inte tillagar utan äter som den är typ salami kallgravad lax och liknande tänker jag.
Citera
2023-11-20, 12:09
Medlem
Hinsebergs avatar
Tycker just nu synd om människor i yrken där de inte själva kan vara hemma och laga sin mat eller har möjlighet att värma den på jobbet....

Vore för övrigt intressant att veta hur länge Skåne D*öner Kebab haft det så här, vad som gjorts av myndigheterna innan och vart de sålt (och vart de i sin tur sålt).
Citera
2023-11-20, 12:34
Medlem
Spelar ingen roll, svennen köper sin kebab ändå.
Citera
2023-11-20, 12:43
Medlem
Bättre att göra hemma av fräscha högkvalitativa varor som tex enligt Filip Poons metod
Citera
2023-11-20, 13:06
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
VDn Burhan Alagöz har högst sannolikt varit i ett skenäktenskap, i syfte att få en turkisk kvinna till Sverige.

I dom för målet Lunds TR T 4465-17 beviljas de äktenskapsskillnad. Han är svensk medborgare, hon var det inte vid giftermålet. De gifte sig i Turkiet och Sverige, men har inte bott tillsammans. Ansöker om skilsmässa, beviljas den omgående. Kvinnan lever idag i Mölndal och är gift med en annan man, högst troligen har hon hunnit bli svensk medborgare.

Man önskar ju att någon kunde hitta en koppling till Röven eller hans motståndare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in