2023-11-02, 08:18
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så exakt vad tror du händer...?
Yngre människor kan ju absolut inte ett skit om livsmedel, råvaror och mat. Du har säkert inte en jävla susning om vad griskind är - och vilken delikatess det anses vara. Eller pressylta, en skånsk klassiker.
Allt utom ryggbiffen verkar falla under "underlig skit som inte bör ätas".
Du kanske gillar koskalle men inte jag
Citera
2023-11-04, 21:30
Medlem
En tjej beställer en Bussola äter två bord från oss.
Hon äter knappt hälften o drar.
En pizzabagare plockar undan hennes bord o ropar till sin kollega
- Hur gör jag med räkorna, plocka?

Det blir tyst o båda tittar på oss som sitter nere i hörnet.

Snabba utländska ord växlas.

Gick inte dit mer.

Plast o tandpetare hittades i buffén på Kinarestaurangen mitt i stan.

När man inte äter upp allt o lägger tandpetare mm på tallriken så skrapas allt ner i buffén vid nästa tillfälle.

Samma trasor används på golv som bord.

Dom fick stänga 3 veckor o gå kurser i mathygien.

När allt ska prispressas så får vi räkna med golvkebab o ost som smakar papper.
Citera
2023-11-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Typiskt babbar. Någon som vet om de kommer få fortsätta operera efter de sk fixat bristerna? De lär garanterat gå tillbaks till samma grisande när chans ges.

Citat:
SVT Nyheter Skåne kan nu avslöja att Skåne Kebab Döner sålt eller försökt sälja produkter till åtminstone två grossister och en restaurang trots förbudet. Vi har bland annat upptäckt att ett halvt ton kebab levererats till en stor grossist som i sin tur säljer vidare produkter till restauranger och butiker.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/trots-mogel-och-listeria-har-fors-hundratals-kilo-forbjuden-kebab-ut-pa-marknaden--u6ps6w
Citera
2023-11-20, 07:49
Medlem
Knappast hygienslarv, snarare olika syn på god livsmedelshygien.

Personligen så skulle jag aldrig äta mat som araber har vidrört
Citera
2023-11-20, 07:56
Medlem
Skåne Kebab Döner AB sålde hundratals kilo kebab trots förbud från Livsmedelsverket

Skåne Kebab Döner AB sålde hundratals kilo kebab trots förbud från Livsmedelsverket

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/trots-mogel-och-listeria-har-fors-hundratals-kilo-forbjuden-kebab-ut-pa-marknaden--u6ps6w
Trots mögel och listeriabakterier – här förs hundratals kilo förbjuden kebab ut på marknaden

Mögel, lager av gamla fettrester och smutsig utrustning.

SVT Nyheter Skåne kan avslöja att kebabtillverkaren Skåne Kebab Döner, med kunder i hela landet, har fortsatt att sälja sina produkter trots att Livsmedelsverket utfärdat förbud.

Skåne Kebab Döners vd hävdar att missförstånd kring Livsmedelverkets beslut är anledningen till varför man fortsatt sälja sina produkter.
Skåne Kebab Döner AB (org. nr. 556821-1576)
VD: Burhan Alagöz

Vet någon mer?

Vad säger ni om detta?
Citera
2023-11-20, 07:58
Avslutad
Inget förvånande för man hör mer och mer om matsnusk. Tur att man avstått kebab & pizza sedan länge.
Citera
2023-11-20, 08:03
Medlem
Ska vi gissa att denna artikel handlar om Skåne Kebab Döner AB:

https://www.skd.se/2023-10-25/kontrollanten-om-skaneforetagets-kebab-manniskor-kan-bli-sjuka
Livsmedelsverket har upptäckt allvarliga problem i hanteringen av livsmedel på ett Malmöföretag som tillvekar kebab.

I en protokoll från en inspektion som gjordes i oktober beskrives hanteringen av kött som “mycket dålig”. Kebaben, skriver de, kommer i kontakt med flera dagar gammal “smuts” och “mögel”.
Citera
2023-11-20, 08:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
"När Livsmedelsverket besökte anläggningen den 10 oktober upptäckte inspektören bland annat att kebab förvarades på bord med ingrodda fettrester och mögel.

Vid ett senare besök hittade Livsmedelsverket också listeria i den färdigstekta kebaben – en bakterie som kan vara farlig för gravida och personer med nedsatt immunförsvar.

Livsmedelsverket utfärdade ett förbud som innebär att inget kött får säljas från anläggningen."

Citat:
VD:n:
"– Jag har missförstått beslutet. Jag trodde att det bara handlade om ett förbud kring tillverkning och inte på varor som jag har haft i lager innan förbudet."
Missförstånd my ass..
Jomenvisst! Oj vi har hittat listeria i er färdigstekta kebab! Men varsågod att sälj den ändå, så länge ni inte gör nytt kött..
Citera
2023-11-20, 08:12
Medlem
Allt handlar om att tjäna pengar i dagens samhälle.
Citera
2023-11-20, 08:15
Medlem
Roligt meddelande på hemsidan:

Citat:
Kära kunder,
Vi har upptäckt att våra produkter nötfärskebab och färdiggrillad nötfärskebab innehåller en odeklarerad allergen senap. Vi jobbar med alla åtgärder som krävs i dagsläge men vi vill att ni ska bli medvetna om detta.
Citera
2023-11-20, 08:17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Inget förvånande för man hör mer och mer om matsnusk. Tur att man avstått kebab & pizza sedan länge.

Fy fan. Stor hälsorisk äta sånt mög. Blir totalstopp i fortsättning för käka sådant hälsofarligt skräp.
Citera
2023-11-20, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Missförstånd my ass..
Jomenvisst! Oj vi har hittat listeria i er färdigstekta kebab! Men varsågod att sälj den ändå, så länge ni inte gör nytt kött..

"så fungerar det i mitt hemland"?

VDn Burhan Alagöz har öppen Facebook: https://www.facebook.com/burhan.alagoz.184

Bland annat skriver han:
ISRAEL ÄR EN TERROR ORGANISATION. 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in