2023-11-20, 13:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
[...]
Så de blev nog överraskade när Ukraina gick all-in på att fortsätta konflikten.

Dvs att försvara sig. Det är Ryssland som fortsätter kriget. Ukraina försvarar sig så länge det behövs. Ryssland kan avsluta kriget på en dag om de vill.

Ja det hade Ryssland uppenbarligen inte räknat med. Omgiven av ja-sägare trodde Putin att ryska armen skulle välkomnas av jublande folkmassor längs Kyivs avenyer. Att omvärlden skulle sluta upp och bistå Ukraina med välbehövda vapen låg även det bortom Putins begreppsvärld.

Visst är det orättvist? Buhu
Citera
2023-11-20, 13:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Varför är inte du där och slåss?

Jag har inget med konflikten att göra.
Citera
2023-11-20, 13:27
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ändå är du här på forumet och försvarar ryZZland och sprider pro ryzzka inlägg, vad är din agenda? Du måste väl hålla med om att det ända rätta är att ryZZarna åker hem till Mordor
Citera
2023-11-20, 13:30
Medlem
Taggads avatar
Lloyd Austin i Kiev till stöd för Ukrainas frihetskamp till ryssens stora förtret. 👍
Citat:
USA:s försvarsminister i Kyiv – löfte om fortsatt stöd
Den amerikanske försvarsministern Lloyd Austin gör ett oannonserat besök i Ukrainas huvudstad Kyiv på måndagen, rapporterar internationella medier. Pentagon uppger att en av anledningarna till besöket är att återigen visa att USA stöttar ”Ukrainas kamp för frihet”.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e

Citat:
Austin's talks with Ukrainian leaders "will focus on further bolstering the strategic partnership between the United States and Ukraine, to include ensuring Ukraine's Armed Forces have the battlefield capabilities they need for both the winter and to defend their country against future Russian threats," reads the Pentagon announcement.

Later this week, Austin will host a virtual meeting of the Ukraine Defense Contact Group, also known as the Ramstein summit, to coordinate further military aid to Ukraine.
https://kyivindependent.com/us-defense-secretary-austin-makes-unannounced-visit-to-ukraine/

Långfinger till Putin & groupies som förtvivlat klamrat sig fast vid drömmen om uteblivet stöd. 🖕
Senast redigerad av Taggad 2023-11-20 kl. 13:38.
Citera
2023-11-20, 13:37
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du försvarar ju forna kommunisternas invasion av Ukraina!
Vore det inte rätt att den som startar ett krig och skjuter hundratusentals granater och annat skit för att förstöra ett land måste dra sig tillbaka och betala återuppbyggnaden?
Citera
2023-11-20, 13:40
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Efter att har studerat helgens inlägg, funderar jag varför vi inte frågar folk i Ukraina om vad DE vill?
Vad DE vill ska hända.

Varför utgår folk från sin egen personliga bubbla, att de inte vill lägga ner tid och pengar på konflikten.
Vissa pekar på en det ena och en det andra i olika värderingar.
Man hänvisar till filosofer i neorealism. Eller andra filosofier.

Vi har ett regelverk, som togs fram efter 2:a VK. FN av idag bygger på detta.

Ska vi inte fråga Ukraina vad de vill?

Det har åtminstone jag gjort och folket i Ukraina vill att ryssen drar sig tillbaka och betalar återuppbyggnaden av alla de städer och byar dom jämnat med marken.

Människoliv kan man inte sätta ett värde på men folket i Ukraina kommer för en lång framtid hata ryssen lika mycket som vi Skandinaver gör.
Citera
2023-11-20, 14:00
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Lloyd Austin i Kiev till stöd för Ukrainas frihetskamp till ryssens stora förtret. 👍

https://kyivindependent.com/us-defense-secretary-austin-makes-unannounced-visit-to-ukraine/

Långfinger till Putin & groupies som förtvivlat klamrat sig fast vid drömmen om uteblivet stöd. 🖕
Härliga nyheter, ge hjältarna i Ukraina allt vi kan det vinner vi på i det långa loppet 🇺🇦
Citera
2023-11-20, 14:12
Medlem
Citat:

Ja det var en mycket dålig start på veckan för våran ryska hejarklack.
Citera
2023-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Efter att har studerat helgens inlägg, funderar jag varför vi inte frågar folk i Ukraina om vad DE vill?
Vad DE vill ska hända.

Varför utgår folk från sin egen personliga bubbla, att de inte vill lägga ner tid och pengar på konflikten.

De vill försvara sig. Är inte det uppenbart? Det är bara ryssråttor som blivit marinerade i rysk propaganda som tror att ukrainarna vill något annat. Ukraina vill närma sig väst…det har de visat de senaste 10 åren. Om du undrar varför de vill göra det, så beror det bla på att det bor 140 miljoner ryssar i nord och öst som vill stjäla deras tvättmaskiner och röva bort deras barn.
Citera
2023-11-20, 14:27
Medlem
Citat:

Nu när granaterna sinar i väst återstår bara en massa snack..
Moraliskt stöd kostar inte ett öre.
Citera
2023-11-20, 14:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad DE vill ska hända.

Hur ska det gå til i praktiken menar du? Ska vi inte ta deras försvarsvilja på allvar innan de hållit en folkomröstning om det? Kan vi lita på en opinionsundersökning, eller helt enkelt förutsätta att så länge de försvarar sig så vill de försvara sig?
Citera
2023-11-20, 14:31
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
De vill försvara sig. Är inte det uppenbart? Det är bara ryssråttor som blivit marinerade i rysk propaganda som tror att ukrainarna vill något annat. Ukraina vill närma sig väst…det har de visat de senaste 10 åren. Om du undrar varför de vill göra det, så beror det bla på att det bor 140 miljoner ryssar i nord och öst som vill stjäla deras tvättmaskiner och röva bort deras barn.

Inte givet för alla, kanske.
Jag ska återkomma. Jag har nämligen ramlat över en "källa" med röster från Ukraina, från vanligt folk.
Vi får se vad de säger. Om de är nazister, judar, muslimer, svarta, vita, etniska ryssar eller etniska ukrainare.

Bara slog mig att jag själv, som har folkrätten som utgångspunkt, ville hitta en annan vinkel på hela debatten.
Läser man inläggen i helgen, så är det 0/noll/ingen som undrar över vad Ukraina vill.
Ja, vi får höra att i östra Ukraina minsann...o s v. Det är som att lyssna på vad en nazist i skåne anser om norrlänningar eller gotlänningar.
När nazisten inte är en majoritet och ska få bestämma dagordningen för alla andra.
Senast redigerad av Area55 2023-11-20 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in