Citat:
Ursprungligen postat av
saddam77
De vill försvara sig. Är inte det uppenbart? Det är bara ryssråttor som blivit marinerade i rysk propaganda som tror att ukrainarna vill något annat. Ukraina vill närma sig väst…det har de visat de senaste 10 åren. Om du undrar varför de vill göra det, så beror det bla på att det bor 140 miljoner ryssar i nord och öst som vill stjäla deras tvättmaskiner och röva bort deras barn.
Inte givet för alla, kanske.
Jag ska återkomma. Jag har nämligen ramlat över en "källa" med röster från Ukraina, från vanligt folk.
Vi får se vad de säger. Om de är nazister, judar, muslimer, svarta, vita, etniska ryssar eller etniska ukrainare.
Bara slog mig att jag själv, som har folkrätten som utgångspunkt, ville hitta en annan vinkel på hela debatten.
Läser man inläggen i helgen, så är det 0/noll/ingen som undrar över vad Ukraina vill.
Ja, vi får höra att i östra Ukraina minsann...o s v. Det är som att lyssna på vad en nazist i skåne anser om norrlänningar eller gotlänningar.
När nazisten inte är en majoritet och ska få bestämma dagordningen för alla andra.