2023-11-19, 17:18
Bannlyst
Jag har sett flera kvinnor härifrån och en kvinna som jag pratade med för flera år sen beskrev sig som snygg men såg ut som en häxa. En annan som klagade på att män har dåliga vinklar på bilderna på dejtingsajter visade sig själv se förjävlig ut och hade riktigt dåliga bilder. LionQueen88 visade en gång en halvdålig bild via pm och hon var mullig och inte alls attraktiv. Vad som slår mig är att kvinnor har FRUKTANSVÄRT dålig självinsikt och lägger noll tid på att förstå vad män gillar (pratar inte om okreativa saker som sexiga underkläder). Postade min kropp i träning och hälsa för ett tag sen och det var bara killar som gillade den (förmodligen för att det bara är killar där). Kvinnor har ingen smak för nånting. Jag ser ut som en grekisk soldat med tydliga distinkta drag och ådriga armar men beskriver mig ändå som alldaglig. Min upplevelse är att snygga killar undervärderar sitt utseende medan fula kvinnor övervärderar sitt utseende för att de ändå får knulla (då plötsligt, tror de att de är skitsnygga).

Har även träffat två killar varav en har blivit riktigt bra vän, men det var över diskussioner om politik och inte relationer. Den andra hade jag som utegångspolare och träffade i ensamhetstråden och det höll i tre gånger innan vi var för olika.

Skulle folk vara mindre rasistiska och mer öppna för umgänge och acceptera varandras åsikter så skulle jag lätt kunna umgås med många olika typer.
Citera
2023-11-19, 18:20
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Jag har sett flera kvinnor härifrån och en kvinna som jag pratade med för flera år sen beskrev sig som snygg men såg ut som en häxa. En annan som klagade på att män har dåliga vinklar på bilderna på dejtingsajter visade sig själv se förjävlig ut och hade riktigt dåliga bilder. LionQueen88 visade en gång en halvdålig bild via pm och hon var mullig och inte alls attraktiv. Vad som slår mig är att kvinnor har FRUKTANSVÄRT dålig självinsikt och lägger noll tid på att förstå vad män gillar (pratar inte om okreativa saker som sexiga underkläder). Postade min kropp i träning och hälsa för ett tag sen och det var bara killar som gillade den (förmodligen för att det bara är killar där). Kvinnor har ingen smak för nånting. Jag ser ut som en grekisk soldat med tydliga distinkta drag och ådriga armar men beskriver mig ändå som alldaglig. Min upplevelse är att snygga killar undervärderar sitt utseende medan fula kvinnor övervärderar sitt utseende för att de ändå får knulla (då plötsligt, tror de att de är skitsnygga).

Har även träffat två killar varav en har blivit riktigt bra vän, men det var över diskussioner om politik och inte relationer. Den andra hade jag som utegångspolare och träffade i ensamhetstråden och det höll i tre gånger innan vi var för olika.

Skulle folk vara mindre rasistiska och mer öppna för umgänge och acceptera varandras åsikter så skulle jag lätt kunna umgås med många olika typer.

Rasistiska? det har jag inte märkt något av, men förövrigt tänker jag att du nog har en rätt träffsäker brskrivning.
Citera
2023-11-19, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men skulle jag träffa någon idag, skulle mina kriterier vara; 1) vara på Rysslands sida, 2) anti vaccin, 3) vara kritisk till LGBT+, 4) inte vara rasist eller nazist, dock kritisk till den förta invandrings politik, som är elitens strategi för och destabilisera västvärlden och införa ett big brother samhälle med tvungna injektioner av tveksam innehåll.

Citat:
Om du går in på Rumble och hittar David Icke kanalen,

Citat:
Inte vara rasist eller nazist men samtidigt titta på nazisten David Ickes antisemitiska pladder som inte ens får ligga på Youtube. Är du säker på att du inte hade kommit ganska bra överens med en riktig nasse? Ni kunde ju kanske prata om det som ligger under din spoiler på första dejten.

Detta här är precis varför jag aldrig skulle drömma om att träffa någon från Flashback. Det här forumet är till bredden fyllt av antisemiter och rysstroll och annat patrask som bara väntar på att kunna 1.06-a dom som ifrågasätter propagandan och hatet. Men sedan finns det andra delforum som är helt okontroversiella, som kanske Mat eller Litteratur, och hänger en bara i dom så kanske det inte blir så tydligt att Flashbacks undervegetation är rätt så jävla läskig.

Flashback är mångfacetterat. För tio år sedan skulle jag aldrig ens drömma om att skriva här. Jag hamnade här av nyfikenhet och nu har jag skrivit nästan femtonhundra inlägg. Det är plus och minus med allt men jag trivs rätt bra här. Mycket hat och hot i PM har det varit men det senare har lugnat ner sig. Jag vet om att jag sticker ut här men forumet behöver alla sorters åsikter, inte bara sådana som personen jag citerade här ovan. Dom finns tyvärr i överflöd här. Men att gå så långt som att träffa någon härifrån skulle jag inte. Nästan garanterat. Fast det sa jag ju om att skaffa konto här också, å andra sidan.
Citera
2023-11-19, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Tjena,
.
Hur ser ni på det? Varför / varför inte? Eller har det aldrig ens varit aktuellt ens en gång, och om det skulle vara att ni faktiskt trivdes vänskapsmässigt, faktiskt vilja ses?

Jag är som du. Står för allt jag skriver och har outat mig flera gånger. Det gör säkert fler men som vill vara anonym.

Men sen har vi dem som gömmer sig bakom nicket och inte kan stå för något. De som skulle tappa livet utanför om de råkade outa sig själv.

Har hur som helst kommit i kontakt med flera flashbackare som inte heller är brydd av sig.

Har hittat folk både i relationstrådar och i knarkdelen. Även jag och ett par polare har koll på varandras nick och det är lite lattjo att morsa på varandra här när man springer in i varandra.

Däremot tycker jag att det skulle vara vidrigare åt andra hållet. Att någon från mitt liv kommer in här och dumpar en massa känslig shit om mig och mitt liv med koppling till mitt konto - som anonyma kan sitta och tycka en massa om.
Senast redigerad av asdman123 2023-11-19 kl. 19:29.
Citera
2023-11-19, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Rasistiska? det har jag inte märkt något av, men förövrigt tänker jag att du nog har en rätt träffsäker brskrivning.
Skönt att du håller med. Angående rasistiska så orkar jag inte diskutera invandring med folk härifrån i verkligheten. Nu har jag för lite urval, bara två killar som jag har träffat härifrån och tre tjejer, men det diskuteras ändå invandring. Har även träffat en rätt stor del konspirationsfolk och de är bäst att träffa. Riktiga människor som bokstavligt talat har öppen energi, riktiga själar öppna för allt i universum. Deras hjärtan är av guld, till och med levern...
Citera
2023-11-19, 20:05
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Skönt att du håller med. Angående rasistiska så orkar jag inte diskutera invandring med folk härifrån i verkligheten. Nu har jag för lite urval, bara två killar som jag har träffat härifrån och tre tjejer, men det diskuteras ändå invandring. Har även träffat en rätt stor del konspirationsfolk och de är bäst att träffa. Riktiga människor som bokstavligt talat har öppen energi, riktiga själar öppna för allt i universum. Deras hjärtan är av guld, till och med levern...

Jo, det är väl ett kapitel jag också kommit förbi i livet, så om svenne banan vaknar upp nu är det inget som intresserar mig jättemycket direkt. Är mer intresserad av att resa, äta gott och må bra.

Men relaterat till TS, skulle jag ju om jag träffa någon tjej skita fullständigt i om kontakten startade på en pub, på ICA eller på flashback, är ju helt skitsamma.
Citera
2023-11-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis.

för min del har jag inget att dölja.
Har flera gånger lagt upp bilder på mig gård, abborre odling, mina maskiner, mina lastbilar också vidare när vi har pratat om ett ämne som är relaterat till bilderna.

För ca 15 år sedan var det en del FB fester där vi träffades tog några öl och åt något gott.
Har flera vänner från den tiden.
Men givetvis så outar vi inte varandra här på FB, även om vi vet vem den andra är.

Har en tjej som brukar komma och hjälpa till med mina hästar, vi träffades här på FB för många år sedan. Ja, vi är goda vänner, inget mer, det går faktiskt bra att vara vänn med tjejer också fast man är en man.

Har en annan vän som brukar komma eller jag åker till honom, så jagar vi lite vilda djur eller fiskar. Och givetvis så tar vi några öl också.

Dessa har varit med här på FB lika länge som jag ungefär.
Det var nog lite säkrare på den tiden

Men det beror mycket på hur man beter sig här på FB.
Säger man bara dumma saker och hoppar på folk, ja då får dom nog hålla sig anonyma.

Är man mer vänligt lagd, då är det nog ingen fara.

Givetvis så börjar man över PM att lära känna varandra. När man förstår att den andra också är en trevlig mäniska. Så är det nog ingen fara.

Skulle tro det är som över allt annars, beter man sig som ett rövhål, ja då får man nog passa sig.
Likaså blir man inte vän med någon idiot.

Man behöver inte flashback för att skaffa vänner i det verkliga livet, men bra att ni har funnit er väg. Själv gillar jag nog mer heta och kniviga diskussioner i anonymitet. Det är givande och utmanande.
Citera
2023-11-19, 22:18
Medlem
Har varit ganska nära att träffa en skribent härifrån, men lite väl långt avstånd för att ta en fika på stan. Har fortfarande sporadisk kontakt utanför FB då det fanns en del gemensamma nämnare som hade varit skoj att få se i verkligenheten så att säga.
Hade varit skoj att ses bara för dom gemensamma nämnare som finns, för det är inte ofta man hittar någon där dom sakerna stämmer överens.
Citera
2023-11-20, 04:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Tjena,

personligen har jag aldrig varit orolig över att bli s.k ”outad.” Har aldrig uppfört eller skrivit något på flashback jag skulle behöva akta mig på något sätt inför om någon fick veta vem jag är bakom mitt nick.

För några år sedan nu så svarade en kille på ett inlägg i en tråd där människor som mår dåligt skrev i. Vi hade mycket liknande frågeställningar och attityd till att nå något bra med det. Vi skrev fram och tillbaka i ett år till dess att jag skrev mitt namn i slutet på meddelandet och samma åt andra hållet.

Vi har setts tre tillfällen och har varandras facebook då vi är i samma grupper, (använder ej facebook annars.) Väldigt trevlig, lugn och down to earth. En god människa helt enkelt.

Ens spontana tanke kring flashback är ju att här är många skumma och i en del fall farliga människor. Skönt att det kunde motbevisas men att såklart vara selektiv och känna efter för att inte råka illa ut på något sätt.

Hur ser ni på det? Varför / varför inte? Eller har det aldrig ens varit aktuellt ens en gång, och om det skulle vara att ni faktiskt trivdes vänskapsmässigt, faktiskt vilja ses?

Är den jag är. Står för det jag skriver.

Går säkert att lista ut vem jag är och var jag kommer ifrån. Bryr mig inte mycket så.

Mardrömmen vore väl dock om min mor skulle få fatt i mig här på Flashback, det är väl den enda jag är rädd för.

Det finns alltid plats vänskapsmässigt för bra människor hos mig, livet blir bättre om man öppnar upp för att vettiga personer också kan finnas på mer udda ställen. Men är rädd om mig själv och inte naiv. Vill man ses bör man kunna acceptera att jag irl är mer reserverad och inte pratar som jag skriver.
Citera
2023-11-20, 07:29
Medlem
Demetrioss avatar
Varför måste Flashback vara farligare än t. ex. Tinder?
Man kan alltid kolla posthistorik och se om person är skum eller recko.
Jag själv har skrivit med några skribenter härifrån (som brevvän) och vi även pratat i Skype för de hjälpte mig med att lära språket.
Synd att de inte besöker FB numera, men ändå är jag mycket glad och tacksam för att jag en gång träffade dem här.
Citera
2023-11-20, 12:34
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Man behöver inte flashback för att skaffa vänner i det verkliga livet, men bra att ni har funnit er väg. Själv gillar jag nog mer heta och kniviga diskussioner i anonymitet. Det är givande och utmanande.

Tjenis.

För min del är inte FB något sätt att hitta vänner.
Men springer jag på någon trevlig här, så vist är det positivt.

Många som skickar PM är tyvär udda typer som är ute efter något.
Med det menar jag, man måste vara observant vem man fortsätter att prata med utanför FB.

En del börjar med vänliga konversationer som efter ett tag förvandlas till egendomliga och påtryckande samtal.
Får dessa inte som dom vill så blir dom agresiva och försöker på något vis bete sig otrevligt.

Så det gäller att vara försiktig med vem man låter prata vidare utanför FB.

Det är väl lite som ett lotteri, man kan träffa väldigt bra och trevliga mäniskor här.
Men även motsatsen.
Citera
2023-11-20, 13:22
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:

Har ju med att göra att många män har låga krav eller kanske inga direkta krav alls. Bara de får doppa veken. Sen tror dessa kvinnor, som du säger, att de är assnygga och tror att de kan leva på dessa "meriter".

Samma fenomen går att iaktta i större omfattning på forum som Familjeliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in