2023-06-23, 15:37
Medlem
pastregretss avatar
Tjena,

personligen har jag aldrig varit orolig över att bli s.k ”outad.” Har aldrig uppfört eller skrivit något på flashback jag skulle behöva akta mig på något sätt inför om någon fick veta vem jag är bakom mitt nick.

För några år sedan nu så svarade en kille på ett inlägg i en tråd där människor som mår dåligt skrev i. Vi hade mycket liknande frågeställningar och attityd till att nå något bra med det. Vi skrev fram och tillbaka i ett år till dess att jag skrev mitt namn i slutet på meddelandet och samma åt andra hållet.

Vi har setts tre tillfällen och har varandras facebook då vi är i samma grupper, (använder ej facebook annars.) Väldigt trevlig, lugn och down to earth. En god människa helt enkelt.

Ens spontana tanke kring flashback är ju att här är många skumma och i en del fall farliga människor. Skönt att det kunde motbevisas men att såklart vara selektiv och känna efter för att inte råka illa ut på något sätt.

Hur ser ni på det? Varför / varför inte? Eller har det aldrig ens varit aktuellt ens en gång, och om det skulle vara att ni faktiskt trivdes vänskapsmässigt, faktiskt vilja ses?
Senast redigerad av pastregrets 2023-06-23 kl. 15:45.
Citera
2023-06-23, 15:44
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Tjena,

personligen har jag aldrig varit orolig över att bli s.k ”outad.” Har aldrig uppfört eller skrivit något på flashback jag skulle behöva akta mig på något sätt inför om någon fick veta vem jag är bakom mitt nick.

För några år sedan nu så svarade en kille på ett inlägg i en tråd där människor som mår dåligt skrev i. Vi hade mycket liknande frågeställningar och attityd till att nå något bra med det. Vi skrev fram och tillbaka i ett år till dess att jag skrev mitt namn i slutet på meddelandet och samma åt andra hållet.

Vi har setts tre tillfällen och har varandras facebook då vi är i samma grupper, (använder ej facebook annars.)

Ens spontana tanke kring flashback är ju att här är många skumma och i en del fall farliga människor. Skönt att det kunde motbevisas men att såklart vara selektiv och känna efter för att inte råka illa ut på något sätt.

Hur ser ni på det? Varför / varför inte? Eller har det aldrig ens varit aktuellt ens en gång, och om det skulle vara att ni faktiskt trivdes vänskapsmässigt, faktiskt vilja ses?

Jag skulle nog inte ha nåt problem med det. Har hjälp en snubbe här med en designgrej och med mail mm så är det ju inte helt jävla magiskt att lista ut vem jag är IRL.

Tror dom allra flesta här är folk som har en liten drift att skriva av sig, har kanske ett litet sjukare sinne för humor eller nåt specialintresse där anonymiteten lockar. Kanske för att få vråla förolämpningar mot en idiot bara för att bli av med det?
Sen finns det ju en massa rövhattar med som dras för att dom tycker folk e taskiga i verkliga livet mot dom för att dom inte håller med allt rövhatten säger... och dom hittar ju varandra här rätt snabbt. Men dom är enkla att sålla bort.

Men sen så känner jag folk som jag sen fick reda på skrev här och för det mesta håller jag mig undan deras användare (har blockat med) mest för att det ofta är att få säga det man behöver i anonymitet som driver många och det känns som ett förtroendeövertramp att läsa det.

Tror det överlag är vanligt folk bara. Som mig eller dig eller vem som helst.

EDIT: en grej jag gillar med att vara här är att dämpa mitt "måste prata eller argumentera eller bry mig" beteende som jag tycker är litet osexigt IRL. Ibland är det ok att nån är ett störigt mongo och man behöver inte prata med dom eller säga nåt om ett ämne.
Ehm det går sådär men har märkt att det funkar litet bättre efter en vända på flashback
Senast redigerad av triptyken 2023-06-23 kl. 15:47.
Citera
2023-06-23, 15:48
Medlem
Jordgubbes avatar
Snubblande nära 1.06, eller riskerar trassla in i det. Sen är vissa skumma. Jag är exempelvis livsfarlig.
Citera
2023-06-23, 15:53
Medlem
Skulle nog aldrig hitta mig en kompis här på flashback även om det finns användare som genuint verkar vara reko personer. Att inte vara anonym tar bort hela meningen med att använda detta forum, iallafall enligt mig.
Har många IRL-vänner där vi alla använder flashback regelbundet men ingen av oss vet vad den andra heter här. Den enda som vet vad jag heter här är frugan men hon hör tillräckligt av mina dumheter i vardagen ändå så jag tvivlar på att hon skulle söka upp alla mina inlägg här i vilket fall.
Citera
2023-06-23, 16:09
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

för min del har jag inget att dölja.
Har flera gånger lagt upp bilder på mig gård, abborre odling, mina maskiner, mina lastbilar också vidare när vi har pratat om ett ämne som är relaterat till bilderna.

För ca 15 år sedan var det en del FB fester där vi träffades tog några öl och åt något gott.
Har flera vänner från den tiden.
Men givetvis så outar vi inte varandra här på FB, även om vi vet vem den andra är.

Har en tjej som brukar komma och hjälpa till med mina hästar, vi träffades här på FB för många år sedan. Ja, vi är goda vänner, inget mer, det går faktiskt bra att vara vänn med tjejer också fast man är en man.

Har en annan vän som brukar komma eller jag åker till honom, så jagar vi lite vilda djur eller fiskar. Och givetvis så tar vi några öl också.

Dessa har varit med här på FB lika länge som jag ungefär.
Det var nog lite säkrare på den tiden

Men det beror mycket på hur man beter sig här på FB.
Säger man bara dumma saker och hoppar på folk, ja då får dom nog hålla sig anonyma.

Är man mer vänligt lagd, då är det nog ingen fara.

Givetvis så börjar man över PM att lära känna varandra. När man förstår att den andra också är en trevlig mäniska. Så är det nog ingen fara.

Skulle tro det är som över allt annars, beter man sig som ett rövhål, ja då får man nog passa sig.
Likaså blir man inte vän med någon idiot.
Citera
2023-06-23, 17:27
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandsoft
Jag har träffat flera stycken av båda kön från Flashback och de verkade vara precis som vilka andra människor som helst. För det är ju andra människor som Flashback består av...

Det jag menar är att man antar att en användare är trevlig och sådant sen ser man skribentens inlägg av olika slag och då backar man direkt för där inte är all hästat hemma. Trevlig snubbe på nätet men ingen man skulle vilja utveckla något med kring.
Citera
2023-06-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Tjena,

Vi har setts tre tillfällen och har varandras facebook då vi är i samma grupper, (använder ej facebook annars.) Väldigt trevlig, lugn och down to earth. En god människa helt enkelt.

Jag ser FB som ett forum där vanliga människor delar med sig av sina erfarenheter och ibland trollar... Jag har stött på mer skumma personer utanför FB, men det behöver inte heller betyda att folk som man träffar utanför FB inte är skumma eller vanliga...

Jag tycker FB är en väldigt bra tidsfördriv samt där jag ibland får mig en liten tankeställare... Sedan att man kan vara anonym gör ju saken mycket bättre eftersom diskussionerna är inte ytliga som det brukar att bli utanför FB... Detta att någon engagerar sig i samtalen beroende på hur den andra ser ut, det är mycket sådant utanför FB vilket är slöseri med din och min tid på den här planeten.

Jag har fått någon enstaka förfrågning om att träffas, men jag har snällt avböjt... Jag är f.ö. reserverad i mitt sätt så forumet är ju en guldklimp, spenderat många timmar framför datorn och läst vad andra skribenter har skrivit och varit delaktig likväl.
Citera
2023-06-23, 18:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja för 10-15 år sen träffade jag rätt många från Flashback. Vi var ett gäng rökare som träffades i Göteborg några gånger och sen träffade jag en hel del tjejer. Alla var ju mycket naivare till internet på den tiden.

Nu för tiden vill jag varken ragga brudar eller träffa någon vän så håller mig för mig själv men det finns ju sådana härifrån som man snackat med i över 20 år nu och dom vore roligt att träffa.
Citera
2023-06-23, 18:59
Avstängd
TantRossins avatar
Jag har träffat bara en' från FB, men det är en del år sedan. Vi skulle ha seglat över Atlanten till Caribien, men det blev inget med det, tror han blev osäker på om jag var rätt person för projektet, eftersom jag har zero seglavana. Men skulle jag träffa någon idag, skulle mina kriterier vara; 1) vara på Rysslands sida, 2) anti vaccin, 3) vara kritisk till LGBT+, 4) inte vara rasist eller nazist, dock kritisk till den förta invandrings politik, som är elitens strategi för och destabilisera västvärlden och införa ett big brother samhälle med tvungna injektioner av tveksam innehåll.
Citera
2023-06-23, 19:01
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja för 10-15 år sen träffade jag rätt många från Flashback. Vi var ett gäng rökare som träffades i Göteborg några gånger och sen träffade jag en hel del tjejer. Alla var ju mycket naivare till internet på den tiden.

Nu för tiden vill jag varken ragga brudar eller träffa någon vän så håller mig för mig själv men det finns ju sådana härifrån som man snackat med i över 20 år nu och dom vore roligt att träffa.

För 10 - 15 år sedan, och ditt konto är från 2017?🤔
Citera
2023-06-23, 19:09
Medlem
laughingducks avatar
Via mitt fd konto fick jag en del bra och ha kontakter tack vare detta forum .

Men just nu känner jag inget behov av nya kontakter
Citera
2023-06-23, 19:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
För 10 - 15 år sedan, och ditt konto är från 2017?🤔

Tror jag gjorde mitt första konto här 2005. Vet inte om flera konton är så konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in