2023-11-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa fupen. Vidrigaste läsningen någonsin. Tycker det här fallet är i nivå med Bobby, om man nu ens kan jämföra med något. Jag får en intensiv längtan efter att döda föräldrarna. Hoppas innerligt att det går bra för den lilla flickan i livet och att hon får någon slags upprättelse för de hemskheter hon har tvingats utstå. Tyvärr har jag ingen förhoppning att det svenska rättsystemet ger föräldrarna ett rimligt straff i proportion med den tortyr de utsatt sin dotter för.

Det är också sjukt att de andra barnen, framförallt den äldsta dottern, har växt upp med tron på att det här är ett normalt sätt att behandla ett barn på. Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...

Tror i och för sig S är hjärntvättad till att inte prata negativt. Tror hon fattat men att hon inte ska prata om det för att hennes älskade föräldrar då råkar illa ut. Hon hade det ju bra själv. Står nånstans att S är lillgammal och att man tror hon är särbegåvad. Jag får intrycket att hon är mycket intelligent och har varit med när föräldrarna pratat ihop sig. Hon är vuxen i en 12-årings skepnad.
Citera
2023-11-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Flickans målsägandebiträde Malin Wahlqvist Raihle säger att hon yrkar på ett skadestånd för flickan på totalt 2 611 554 kronor.

Jävlar!
Hon förtjänar verkligen varenda krona av det där för det hon utsatts för.
Citera
2023-11-20, 09:43
Medlem
Citat:
Jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa fupen. Vidrigaste läsningen någonsin. Tycker det här fallet är i nivå med Bobby, om man nu ens kan jämföra med något. Jag får en intensiv längtan efter att döda föräldrarna. Hoppas innerligt att det går bra för den lilla flickan i livet och att hon får någon slags upprättelse för de hemskheter hon har tvingats utstå. Tyvärr har jag ingen förhoppning att det svenska rättsystemet ger föräldrarna ett rimligt straff i proportion med den tortyr de utsatt sin dotter för.

Det är också sjukt att de andra barnen, framförallt den äldsta dottern, har växt upp med tron på att det här är ett normalt sätt att behandla ett barn på. Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...

Äckliga människor alltså …ja man borde införa galg ställningar för just sådana ändamål och diverse andra i de här landet…
Varför gjorde de detta är det utrett
De hade ju sex barn var de bara såhär mot den lilla flickan ?
Citera
2023-11-20, 09:43
Medlem
Ett märkligt fall på många sätt. Varför har just det här barnet och inte syskonen drabbats? Har flickan någon mental störning som fått föräldrarna att göra så här? Vad är det i den här historien som inte framkommer av artikeln?
Citera
2023-11-20, 09:48
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Ett märkligt fall på många sätt. Varför har just det här barnet och inte syskonen drabbats? Har flickan någon mental störning som fått föräldrarna att göra så här? Vad är det i den här historien som inte framkommer av artikeln?

Föräldrarna har hävdat att dottern har en funktionsnedsättning pga syrebrist vid födseln men utredning har aldrig gjorts. Vårdpersonal, socialtjänst och polis som har träffat henne under vårdtiden upplever henne som helt åldersadekvat och att hon inte har någon funktionsnedsättning. Föräldrarna har alltså av någon anledning valt ut just detta barn att bli familjens hackkyckling och tortyrobjekt...
Citera
2023-11-20, 09:49
Medlem
Citat:
Finns massa i tråden om dessa. Men bland annat föddes hon för tidigt (på grund av att mamman hade hepatit C?) och mamman verkar även fått förlossningsdepression. Hon har varit utsatt (sämre behandlad) sedan födseln. Handlar absolut inte om någon mental störning hos flickan.
Citera
2023-11-20, 09:50
Medlem
Citat:
Hon har drabbats för att hon blev till och orsakade svåra skador när hon föddes .
Hon blev till några få veckor efter att hennes äldre syster föddes som prematur i vecka 34 graviditeten upptäcktes inte förrän det var för sent att göra abort
Citera
2023-11-20, 09:52
Medlem
Citat:
Föräldrarna har hävdat att dottern har en funktionsnedsättning pga syrebrist vid födseln men utredning har aldrig gjorts. Vårdpersonal, socialtjänst och polis som har träffat henne under vårdtiden upplever henne som helt åldersadekvat och att hon inte har någon funktionsnedsättning. Föräldrarna har alltså av någon anledning valt ut just detta barn att bli familjens hackkyckling och tortyrobjekt...
Otroligt och mycket obehagligt. "De verkar inte gilla mig...", säger den lilla flickan. Som förälder är hjärtskärande att läsa detta.
Citera
2023-11-20, 09:52
Medlem
Citat:

Även om det känns fel att jämföra så är det här i alla fall i särklass det värsta jag hört/läst. Hon har blivit utsatt på alla möjliga sätt, under hela sitt liv tills 6 års ålder, och samhället har gång på gång svikit henne.
Citera
2023-11-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Eller hur.
Jag får intrycket av att J försöker ta ”hämnd” för alla övergrepp från sin pappa genom att upprepa liknande grymheter mot sin egen dotter.
Hon har blivit uppfostrad med en katalog av grymma bestraffningsmetoder.

Redan från början har hon bestämt sig för att Z är ett ”problem” och D är med på denna sjuka inställning. Neonatal fick ringa efter J och D för att Z låg ensam så långa stunder som nyfödd.
Det är som att bägge straffar Z för den svåra förlossningen, och allt som händer därefter blir bara en bekräftelse på ”problemet”.

Man undrar hur det är möjligt att två föräldrar blir så iskalla mot ett nyfött barn.

Hon borde ha omhändertagits redan på neo/BB och det är så tydligt i FUP. Också jättetydligt i att mamman ej önskade detta barn och sedan straffat henne hela livet för det som om det är flickans fel stt hon bllvit till 😡😡😡
Citera
2023-11-20, 09:55
Medlem
Varför svarar journalisten på Aftonbladet såhär?:
Fråga: – Har man haft kontakter med socialtjänsten vid något tillfälle eller har detta skett helt under "radar"?
Dennis 86
Journalistens svar: – Det har gått under radarn, socanmälningar har gjort först efteråt. En tid innan flickan fördes till sjukhus sökte dock familjen akut avlastning för flickan men det hann aldrig genomföras.

Är hon inte påläst?

Edit: Hon skulle kolla närmare på det.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-20 kl. 09:58.
Citera
2023-11-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Hon borde ha omhändertagits redan på neo/BB och det är så tydligt i FUP. Också jättetydligt i att mamman ej önskade detta barn och sedan straffat henne hela livet för det som om det är flickans fel stt hon bllvit till 😡😡😡
Skyddsnätet har minst sagt brustit…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in