2023-11-20, 05:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Var har vi förhören med Z?
Jag har läst allt så vitt jag vet och hittar dem inte.

Bilagan: H Förhör Z
https://gofile.io/d/ujbfla
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 06:18.
Citera
2023-11-20, 05:32
Medlem
Jag tycker bevisningen är oroväckande dålig i de flesta avseenden. Jag vet inte hur man ska lyckas styrka att Z inte drack ättikan själv. Vi får hoppas att rätten anser att det är uteslutet att hon drack själv och att det är J och D som orsakat alla skador med vilje.
Citera
2023-11-20, 05:32
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Aha, ursäkta. Missförstod..
Lätt hänt. Det framkommer mer och mer hos en del av familjemedlemmarna så svårt att hålla reda på allt. Men pappan till J utsatte syskonen för bla bestraffning med att dricka ättika.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 05:44.
Citera
2023-11-20, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Bilagan: H Förhör Zoey.

Vilken aktbilaga?
Citera
2023-11-20, 05:41
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.

Citat:
Vilken aktbilaga?

Den är inte numrerad. Inte heller så maskad.
Ligger under G Förhör syskon i ovanstående inlägg

Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 06:17.
Citera
2023-11-20, 06:07
Medlem
Citat:
Var har vi förhören med Z?
Jag har läst allt så vitt jag vet och hittar dem inte.

Aktbilaga 182 maskad
Citera
2023-11-20, 06:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.

Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Aha, ursäkta. Missförstod..

Står i ovanstående fil under: Bilaga O Släkt.
Där är systrarnas till J versioner om deras uppväxt.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 06:10.
Citera
2023-11-20, 06:29
Medlem
Liletts avatar
Citat:
”Aldrig sett ett barn så skadat” – nu börjar rättegången
Citat:
Under måndagen börjar rättegången mot Eslövsföräldrarna som misstänks för att ha misshandlat, vanvårdat och förgiftat sin då 6-åriga dotter.
https://sverigesradio.se/artikel/aldrig-sett-ett-barn-sa-skadat-nu-borjar-rattegangen

Citat:
Minst fyra gånger larmades socialtjänsten i Eslöv – innan flickan höll på att dö av ättika

Förskolan försökte slå larm redan 2018. Men oron togs inte på allvar. Tre månader innan allt avslöjades slog sjukvården larm till socialtjänsten i Eslöv – flera gånger. Bara fem dagar innan flickan förgiftades av ättika gjordes ännu en orosanmälan.

Men ingen ryckte ut för att se hur hon hade det.
Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2023-11-16/minst-fyra-ganger-larmades-socialtjansten-i-eslov-innan-flickan-holl-pa-att-do-av-attika

Pod om händelsen:
Citat:
Hur kunde en sexåring torteras av sina föräldrar utan att någon märkte?

Flickan hölls inlåst, torterades och förgiftades av sina föräldrar. Nu visar det sig att socialtjänsten larmades minst tre gånger – men inget hände.

Hur kunde samhället missa den ättiksförgiftade flickan i Eslöv?
https://www.sydsvenskan.se/2023-11-16/hur-kunde-en-sexaring-torteras-av-sina-foraldrar-utan-att-nagon-markte
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 07:00.
Citera
2023-11-20, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Den är inte numrerad. Inte heller så maskad.
Ligger under G Förhör syskon i ovanstående inlägg

Stort tack! Vilken rörig fup 😳😳
Citera
2023-11-20, 07:02
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Jag tycker bevisningen är oroväckande dålig i de flesta avseenden. Jag vet inte hur man ska lyckas styrka att Z inte drack ättikan själv. Vi får hoppas att rätten anser att det är uteslutet att hon drack själv och att det är J och D som orsakat alla skador med vilje.

Det är sant att åklagarens senfärdighet initialt gjorde att föräldrarna fick en helt oacceptabel möjlighet att städa upp. Givetvis borde de aldrig fått obevakat tillträde till hemmet innan man gjort en fullständig husrannsakan.
Det är som att även åklagaren (precis som skolan och BVC) lever i en naiv missuppfattning om att 100% av alla föräldrar vill sina barn väl och fantasin räcker inte till för att föreställa sig att föräldrar skulle kunna skada sina barn med avsikt. Polisen och läkarna levde tack och lov inte med den villfarelsen.

Jag tycker ändå att den stora mängder indicier och tekniska (medicinska) bevis ger en samstämmig bild av att det inte kan ha gått till så som föräldrarna påstår.
Jag tror att detta mål i slutänden kommer att avgöras på läkarnas vittnesmål och utlåtanden som styrker att barnet har utsatts för omfattande, systematisk och långvarig fysisk och psykisk misshandel som till slut blev livshotande.
Citera
2023-11-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
I aktbilaga 196, sidan 62, finns en ganska detaljerad beskrivning av en situation vid en middag, då J*smines syster Jos*fine inte ville äta av en köttgryta som pappan lagat. Köttet skulle ha varit äckligt. Pappan tog in henne på toaletten och hällde i henne ättika från en dunk som straff. Hon kräkte en massa. Hon säger att hon fick permanenta skador på magsäcken och tvingades operera bort den senare i livet.

Eftersom systrarna varit väldigt lojala mot varandra har jag svårt att tro att systern skulle ha velat plantera den historien med avsikt att misstänkliggöra. Snarare då att försöka ge stöd till att J*smine själv fått bevittna ättikstortyr vilket skulle innebära att hon var medveten om att det var plågsamt och permanent skadligt.
Men eftersom J*smine utsatt Z för andra grymheter så får berättelsen om pappan och ättikan motsatt verkan menar jag.

Möjligt, men tänkte mest eftersom att det där är systern som vittnar mycket till J:s nackdel. Låter så osannolikt med att J:s pappa hade en dunk ättika inne på toaletten redo att hällas i truten på barnen. Men så gott som alla vuxna i den där släkten verkar ju osannolika och vidriga på något sätt.
Citera
2023-11-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
En av dom värsta sakerna för mig är att dom ju åtminstone på ytan verkar ha kapacitet att på något sätt bry sig om resterande barn. Hade dom varit helt totalt avstängda och monstruösa i alla avseenden hade det varit 0,001% lättare att förstå hur det kunde bli så illa.

Bara en sån detalj som att flickan på jourhemmet äter både frukten och skalet på melon därför att hemma hos sina föräldrar blev hon serverad skalet när dom andra barnen ätit melon. Den detaljen allena borde rendera livstids fängelse. Att behöva känna sig så utpekat ensam i en ond tillvaro 😢
Hittar inget förhör med jourhemmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in