Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparkakemannen
@Brurryf..
Jaha, ok. Pudelfrissan har blivit avstängd? Vet du varför?
Jag vill ju inte heller bli avstängd o har inte helt koll på reglerna fast jag har hängt här någon månad läsandes.
Jo. det jag ville få ur mig.
Jag var på stadshotellet denna ödesdigra afton Natten då Helena försvann.
Jag såg henne livs levande nära dansgolvet, Det var mörkt, men jag såg att det var hon. Jag hade sett henne tidigare på Vadsbogymnasiet (tror jag). Hon var ju snygg. Så ja hoppades få ögonkontakt. Men det var ju kört, för det var flera intressenter. Ungefär 2 tjejjer o 3 killar i en klunga. Jag vet inte vilka de var. Men som jag minns var inte BW där o då. Jag såg inte han på hela den kvällen. Kan inte säga att jag kände honom. Men vi träffades vid några tillfällen. En tokrolig snubbe som jag gillade direkt. Har för mig att tjejjer gillade honom. Jag har inte träffat han sedan den tiden.
Jag var på ett förhör som jag minns att vi alla som var på stadt den kvällen fick åka in på. Har för mig att jag fick vänt bra länge på den typ 1-2 månader eller så. Jag har inte fått något yppande förbud vad jag vet. Kanske är det så att jag blev kallad igen för de ville kolla något, eller var det en kompis. Vi var ett gäng som var från en annan förfest. Jag ringde polisen för 4 veckor sedan för jag hade nya uppgifter. Har inte fått svar, vilket gör att jag väljer att droppa infon i tråden.
Lika bra jag skriver klart det jag har att berätta. För det blir väl en del frågor...
Det viktigaste saken. Jag minns att jag vinglade/minglade runt utanför stadt o torget som de flesta. Ledsnade efter ett tag o ville hem. Jag valde att ta en sväng förbi taxistationen för o se om det fanns folk som skulle åt mitt håll. Nu blir jag osäker på tiderna för det var ju ändå 25 år sedan. Men polisen borde ha dem eftersom jag där uppgav ungeför det jag uppger här. Sannolikt borde klockan varit tidigast 02.15 ungefär och senast ca 02.45 kanske? När jag strax utanför Trafikverkets ingång ser två "ynglingar" kliva ur en mindre ljus bil. Det var inget konstigt eg. men jääädrar vilken stämmning det var kring dem! De var inte stressade eller aggressiva. Men hela deras atmosfär var något som har etsat sig fast. Jag såg den ena killen rakt i ögonen. O ganska snabbt var det något i huvvet på mig som sa -sluta glo! Han e typen man inte etsar ögonen i för länge. Ja gick sedan vidare till taxistationen. Hittade inga kompisar eller andra som skulle åt mitt håll. Tittade sedan i minatomma fickor o började traska hemmåt.
Det är min story.
Bara det att i somras började ja lyssna på Radio Skaraborg o läsa Flashback. Några visste jag villka de var. PK, BW o BB t.ex. Men så diskuterades PU. Tror det var en länk till en bild, eller så sökte jag på Facebook. -Fan det är ju han!! Ja höll på o få dåndimpen! Jag kände tvärsäkert att det var samma kille som jag glodde in i ögonen den natten!
Men hur säker kan man vara efter 25 år? Jag kan inte minnas att jag har sett honom förut någonstans. Kan hjärnan spöka så? Han är ruskigt lik den mannen. Som 87an Karlsson ungefär. Tecknade figuren.
Uj detta blev långt.
Den andra ynglingen som ja tyckte klev ur förardörren vet ja inte så säkert hur han såg ut. Men de var ganska lika. Har dock inte sett bild på typ KM.
Vill lägga till att jag inte hunnit läsa på i tråden ang PU's förehavanden och inser att min iaktagelse kan styrka eller fälla andra sagesmål.
Svårt att lägga en verifiering i trovärdigheten hos användaren ”pepparkakan” men verkar initialt ge ett trovärdigt intryck även om sannolikheten att minnas en minnes bild så långt tillbaka kan vara svårt. Men om nu pepparkakan talar sanning och har rätt i sin minnes bild att det faktiskt var PU han såg. Om man då ponerar att PU är gärningsmannen hur skulle då ett sådan scenario se ut ifall han har ett trovärdigt taxi alibi runt 03.
Pu går efter att stadshotellet stängt runt kl 02 hamnar ganska direkt i en bil med en vän. Helena plockas upp vid Marieholmsbron eller i dess närhet var av bråk uppstår. Helena brags om livet inne vid skogsstigen, bilen iakttas runt 02:30 på cykelvägen. Tjafs uppstår i paniken, de återvänder till torget strax innan kl 03. PU tar taxi till bråtenvägen och har alibi fram till ca: 03:30-04.
Vid det här laget bör PU då inte ha några rivmärken vilket alibit borde uppmärksammat?Men ponera att de kommit till vid ett senare tillfälle. Vad gör PU nu? Han måste få tag på en bil, kanske har sin egen i närheten? Hämtar kroppen, gör sig av med den, parkera vid sjukhus parkeringen (ponerat att den vittnesobservation har med fallet att göra) runt 04:20? (Har jag för mig) Är det rimligt att PU från bråtenvägen hinner skaffa bil, göra sig av med kroppen, parkera vid sjukhuset på tiden där emellan ?
Om det är troligt så springer han isåfall sedan upp till PK direkt efter runt 04:30 får inget alibi där men lyckas få alibi hos UK som han sedan sover hos.
Vad som jag tycker talar emot är att tiden är väldigt tight och att rivsåret borde uppstått innan taxi resan.
Ifall PU nu skulle vara GM så tror jag snarare på att PU använt UK som falskt alibi och att taxiresan med J aldrig ägt rum. Att UK skulle vara falskt alibi för en sådan allvarlig händelse känns ganska orimligt?
Samtidigt som jag tycker att mycket kring PU är väldigt oklart.