2023-11-19, 02:25
Medlem
Väldigt befogad tråd.

Hela "alternativrörelsen" är ett mischmasch av inriktningar med olika lokala sektledare i olika hörnor - typ Tor Pålsson, Carl Norberg, Ulf Beijerstrand, Mikael Cromsjö.
Detta var bara ett litet axplock.

En sällsynt lustig kuf är Bosse Nilsson på "Enade Sverige". En lirare som verkar ha svårt att samarbeta med andra, då han oftast driver sina soloprojekt. Han var 2:a chef i Knapptryckarna ett tag, under högsta hönset, sektledaren Uffe, men sen återgick han till sitt 1-mansparti Enade Sverige där han kör videosändningar 24/7.

Finns hur många lustiga figurer som helst. De flesta vill ha swishpengar.

Något slags invandringsmotstånd är nog något som, hurän svagt, förenar dessa människor. Alla är missnöjda med tingens ordning i Sverige.
Citera
2023-11-19, 06:10
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Nu börjar även tidigare vännen Fritjof Persson ifrågasätta om Håkan Bergmark har dykt vid Estonia (Rumble). Börjar se svettigt ut för kajutafyllot och mytomanen.
Citera
2023-11-19, 06:25
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
När man trodde att man hade sett allt.

För att de är underhållande, vad annars? Så långt tänkte du inte. Det finns inga som har lyckats med det... däremot riktiga dissidenter till stor del finns inte kvar längre på tuben där hobbydissidenterna håller till för där har dom flesta redan blivit bannade/bannlysta.

Så de som finns kvar är till 95% stollar och skojare som är ute efter swish-pengar och som samtidigt håller folk kvar i mörkret genom att slösa deras tid, medans för oss andra som förstår hur det ligger till så är det mer utav en skrattfest.
Jo, jag ser såklart det, förvisso undermåliga men likväl...underhållningsvärdet, som ibland tycks vara regisserat, likt det mesta. Hur "lyckas" någon t.ex. somna under en live, "råka" visa en viss, kanske känslig, mapp på datorn, m.m.?
Som nästan skrivet tidigare: vilka är de, enligt dig, riktiga dissidenterna då? Dina favoriter.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2023-11-19 kl. 06:28.
Citera
2023-11-19, 08:17
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
En sällsynt lustig kuf är Bosse Nilsson på "Enade Sverige". En lirare som verkar ha svårt att samarbeta med andra, då han oftast driver sina soloprojekt. Han var 2:a chef i Knapptryckarna ett tag, under högsta hönset, sektledaren Uffe, men sen återgick han till sitt 1-mansparti Enade Sverige där han kör videosändningar 24/7.

Det är inte Bosse Jonsson du menar när du skriver Bosse Nilsson? Bo Nilsson är för övrigt en person med väldigt lång historia inom den nationella rörelsen.
Citera
2023-11-19, 13:47
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
När man trodde att man hade sett allt.

För att de är underhållande, vad annars? Så långt tänkte du inte. Det finns inga som har lyckats med det... däremot riktiga dissidenter till stor del finns inte kvar längre på tuben där hobbydissidenterna håller till för där har dom flesta redan blivit bannade/bannlysta.

Så de som finns kvar är till 95% stollar och skojare som är ute efter swish-pengar och som samtidigt håller folk kvar i mörkret genom att slösa deras tid, medans för oss andra som förstår hur det ligger till så är det mer utav en skrattfest.

Det verkar vara väldigt viktigt för dem att värna om och lyfta fram invandrare, Fritjof har tex engagerat sig i den gamle blatten Abbas och hans besvärliga situation.
Martin har sagt att det är bra att fler svenskar än invandrare kommer dö av sprutan.
Fritjof vill låta kommunerna i hans framtida Sverige vara fria att importera en miljon invandrare om de så önskar.

Martin lever i en Albert och Herbert-liknande tillvaro med en butter farsa som han blir tvungen att bråka på mitt i sändningarna innan han kan fortsätta sina verklighetsfrånvända utläggningar.

Fritjof skriker och gråter om vartannat. Den här sändningen slutade med att han inte klarade av att hans kamrater bad honom ändra hans räkneexempel, han gastar åt dem att hålla käften och tackar därefter för sig.

Fritjof står på stadens torg och gapar om negrer, homos och judar, om hur Jesus gick ner i toaletten och predikade för bajskorvarna mm, och han fattar inte varför Knapptryckarna inte kunde låta honom kandidera till deras riksdagsgrupp - det finns ju gradskillnader även inom kuferiet.

Han hamnar ständigt i trubbel med lagen, kallar vakter för "fitta", spottar dem i ansiktet och är sedan helt förvånad över konsekvenserna.
Han döms för HMF pga av sitt grova språk på internet men hävdar att det är ett medvetet tilltag för att kunna bli åtalad, hamna i rätten och där kunna varna för sprutan - och Martin tror honom, berömmer Fritjof för hans smarta tilltag.

Martin och Fritjof har varsitt politiskt parti som ingen röstar på, Martin kliar sig i huvudet och undrar varför, de hävdar att alla partier är "kontrollerad opposition" och tror att de bättre personerna inom dessa ska lämna sina tidigare kompisar för att ansluta sig till deras valsamverkan istället. Martin menar att t ex Pär Öberg ska lämna NMR och bilda ett nytt parti.

Ett par exempel i mängden på varför demokrati är vansinne.
Citera
2023-11-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Martin lever i en Albert och Herbert-liknande tillvaro med en butter farsa som han blir tvungen att bråka på mitt i sändningarna innan han kan fortsätta sina verklighetsfrånvända utläggningar.

Du får gärna länka till ett klipp där Martin bråkar med sin pappa. Visste för övrigt inte att Martin bor med sin pappa. Han har tidigare skrivit på sitt partis hemsida att han känner stress av att tvingas bo tillfälligt på andra människors soffor gratis och ibland i tält.

Väldigt få, om ens någon, av alla dessa kufar som har ett vanligt hederligt lönearbete.
Citera
2023-11-19, 16:33
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:

Fritjof skriker och gråter om vartannat. Den här sändningen slutade med att han inte klarade av att hans kamrater bad honom ändra hans räkneexempel, han gastar åt dem att hålla käften och tackar därefter för sig.

Var finns detta avsnitt?
Citera
2023-11-19, 17:05
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Du får gärna länka till ett klipp där Martin bråkar med sin pappa. Visste för övrigt inte att Martin bor med sin pappa. Han har tidigare skrivit på sitt partis hemsida att han känner stress av att tvingas bo tillfälligt på andra människors soffor gratis och ibland i tält.

Väldigt få, om ens någon, av alla dessa kufar som har ett vanligt hederligt lönearbete.

Han tvingas bo i tält? Kände inte till det.

https://odysee.com/@valsamverkan:3/enadesverige:c

11:55 ringer telefonen, farsan svarar, Martin säger åt honom att gå ut.

Senare i samma video vid 26: 45 säger han irriterat åt farsan att potatisen står på spisen och får förklara att han "är i möte nu, farsan" och en ordväxling uppstår.

Han har vid andra tillfällen fått stänga av sin mick för att det kommer hem folk och börjar slamra i köket.

Det här ger bilden av en liten grabb som lever i sin egen lilla värld, klurar på pojkrummet, kommer på något som ingen annan har kommit på tidigare och skapar ett parti som vilar på "vetenskapens grund" och har en självbild där han en väldigt viktig samhällsroll att fylla.

Fritjof påstår att han har haft miljoner tidigare men förlorat dem. Han säger sig ha grävt ner guld på sin egen mark men att någon hittat och stulit det, detta efter att han skrev ett brev till en vän där han berättade om det nedgrävda guldet. Han menar att posten skannar och läser av brev och att några på så sätt fått nys om guldet.
Citera
2023-11-19, 17:08
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Var finns detta avsnitt?

Vid 2:11:45

https://odysee.com/@valsamverkan:3/Barnkidnappning-Barnamord-Sverige-Palestina:3
Citera
2023-11-19, 17:44
Medlem
Citat:

Senare i samma video vid 26: 45 säger han irriterat åt farsan att potatisen står på spisen och får förklara att han "är i möte nu, farsan" och en ordväxling uppstår.

Han har vid andra tillfällen fått stänga av sin mick för att det kommer hem folk och börjar slamra i köket.

Tack för den

Citat:
Han tvingas bo i tält? Kände inte till det.

Martin redogör för detta och en massa annat i detta inlägg på Vetenskapliga partiets hemsida.

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2021/01/01/kanslor-av-orattvisa-revolution-overklagan-om-forsakringskassans-stold-av-rattmatig-ersattning/

Efter inlägget följer en ordväxling mellan Martin och andra som har kommenterat inlägget. Bland annat påpekar någon det olämpliga i att uttryckligen skriva att han vill tortera myndighetspersoner till döds och senare i samma text namnge en handläggare på Försäkringskassan som hade förvägrat honom ersättning.

Innan Martin antog partinamnet "Vetenskapliga partiet" hette partiet "Kung Martins parti". Detta var för över tio år sen.

Fritjof har bjudit in Håkan Bergmark till hans och Martins fredags-show att diskutera huruvida Bergmark verkligen dök på Estonia.

https://swebbtube.se/w/a6tiywEGJVcVzqTKuVfW7o
Citera
2023-11-19, 19:15
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Tack för den

Martin redogör för detta och en massa annat i detta inlägg på Vetenskapliga partiets hemsida.

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2021/01/01/kanslor-av-orattvisa-revolution-overklagan-om-forsakringskassans-stold-av-rattmatig-ersattning/

Efter inlägget följer en ordväxling mellan Martin och andra som har kommenterat inlägget. Bland annat påpekar någon det olämpliga i att uttryckligen skriva att han vill tortera myndighetspersoner till döds och senare i samma text namnge en handläggare på Försäkringskassan som hade förvägrat honom ersättning.

Innan Martin antog partinamnet "Vetenskapliga partiet" hette partiet "Kung Martins parti". Detta var för över tio år sen.

Fritjof har bjudit in Håkan Bergmark till hans och Martins fredags-show att diskutera huruvida Bergmark verkligen dök på Estonia.

https://swebbtube.se/w/a6tiywEGJVcVzqTKuVfW7o

Oj, det är inte lite instabil han är.

Tortera till döds har jag hört att han vill göra med de som ligger bakom sprutan, men jag kände inte till det här och att hans aversion var kopplat till personliga erfarenheter och situation. Det är dock inget att bli förvånad över då en oplockad gås med samhället inte sällan är något som motiverar och färgar verksamheten för de här typerna, ventilera sina egna personliga problem med tillhörande vrede och koppla detta samman med de politiska visionerna.

Han försöker dock understryka att det INTE rör sig om hot med en stor rubrik:

Citat:
INGET MORDHOT FRÅN MIN SIDA

Ni har lämnat en massa digitala spår om er myndighetsverksamhet, och människor minns, så vid en revolution så ligger ni förmodligen mycket illa till, tror jag. Se gärna min upplysning som en hjälp till alla myndighetspersoner att få ordning på myndigheterna, samt ev. kunna undvika hemska framtida öden, INTE något hot, för jag är mycket förlåtande mot de myndighetspersoner som vaknar upp och börjar medverka till den solidariska lösningen, precis som jag tror att andra utsatta människor är det, för det är normal mental friskhet att förlåta den som ångrar sig uppriktigt, kompenserar för sina fel och gör det moraliskt riktiga så att alla människor får ett gott liv.

Han har självmordstankar (Fritjof har också vid flera tillfällen uttryckt dödslängtan och berättat att han försökt avsluta sitt liv):

Citat:
Jag känner även hög stressnivå p.g.a. en medvetet politiskt skapad hög arbetslöshet som har varat under ca tre decennier. Jag känner även stress p.g.a. dålig ekonomi, stress av självmordstankar, stress av att bo tillfälligt på andra människors soffor gratis och ibland i tält, när stressen blivit för stor. Jag har även en slags stressfylld njutning av tankar på revolution, i vilken skyldiga myndighetspersoner plågas till döds långsamt i koncentrationsläger och inte ens får Cyklon-B som kan göra slut på lidandet på fåtalet minuter.

Han framstår som rent debil:

Citat:
Oskyldiga barn har lemlästas och massmördats av många medbrottslingar indirekt, genom demokratiska val och demokratiska beslut, samt stöd till terrorister. Detta skapar så stor stress för mig att jag får lust att tortera och avliva alla de som är medskyldiga till barnamorden, likt någon slags Jultomte med yxa i en skräckfilm, ex. ”Silent Night, Deadly Night” från 1984, en tomte som har en fin sida när han ger en godisklubba till ett särskilt snällt barn, medan mitt mål är glada barn som har ben och armar kvar att leka med och naturligt ekologiskt godis.

Martin säger också att det är fullt rimligt att han använder sitt parti för ventilering:

Citat:
Det är mer känslan som skapar en ”särskild” stress även just nu, även vid det som jag nu anser är dumhet, och det är därför jag publicerar denna text även på Vetenskapliga partiets hemsida, detta för att liksom lätta på trycket, istället för att bli likt en igentäppt tryckkokare vid Bostons maraton. Jag tänker inte ta terrorvägen, men har full känslomässig förståelse för de som vill göra det efter kontakter med myndighetspersoner.

Han mår uppenbarligen väldigt dåligt, så gör även Fritjof vilket han påpekar titt som tätt.
Fritjof kan förolämpa och dumförklara Martin när de två möts i deras sändningar, medan Martin sitter tyst och sväljer allt.
Fritjof har även tidigare varit oförskämd och skrikit högt åt de gäster som duon haft med i deras fredagsshow, vilken han brukar göra reklam för på ett lustigt sätt:

https://www.bitchute.com/video/l9Hh2IzST6aJ/

https://www.bitchute.com/video/dyZKZtLEBjRR/

https://www.bitchute.com/video/e2IMxCGgUr5R/

https://www.bitchute.com/video/0t3VLnFxmcCU/
Citera
2023-11-20, 08:12
Medlem
Citat:

Det här ger bilden av en liten grabb som lever i sin egen lilla värld, klurar på pojkrummet, kommer på något som ingen annan har kommit på tidigare och skapar ett parti som vilar på "vetenskapens grund" och har en självbild där han en väldigt viktig samhällsroll att fylla.

Har hobbydissidenten Martin nåt riktigt jobb tro? Eller har han aktivitetsgaranti från försäkringskassan/AF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in