2023-11-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaså, så den okända gitarrspelaren får säckvis med beundrarbrev från kvinnor? Breivik får runt 800 per år läste jag nyss. Hur många beundrarbrev får den okända gitarrspelaren per år?

Och vem har störst chans att skydda kvinnan från yttre hot? Gitarrspelaren med sin musikalitet, eller mördaren med sitt våldskapital och sin handlingskraft?

Gitarrspelaren badar i fitta från snygga kvinnor/mediokra kvinnor han träffar irl.
Mördaren badar i brev från störda kvinnor som tänder på att han har mördat.

Gitarrspelaren givetvis. Han sitter inte i fängelse. Mördaren är inlåst och kan inte hjälpa sin kvinna alls.
Citera
2023-11-19, 16:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Och ändå får han säckvis med beundrarbrev från kvinnor...
Vet du hår många kvinnor det finns på jorden?😝🤪🤣
Citera
2023-11-19, 16:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, visste inte att det var definitionen av manligt?
Trodde det var sociopatiska drag?

Vilka egenskaper klassar Du som manliga?
Citera
2023-11-19, 16:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vilka egenskaper klassar Du som manliga?
Trygga, omhändertagande, ödmjuka, bra på att lyssna, harmoniska etc.

Motsatsen till manligt; mörda, slå, hota, kontrollera, trycka ner sin kvinna etc.
Senast redigerad av rubin22 2023-11-19 kl. 16:22.
Citera
2023-11-19, 16:25
Medlem
Citat:
Blir man känd av speed-dejtande eller vad pratar du om? Jag har gått på ett sådant event en gång. Blev inte det minsta känd efteråt.

Att alla kvinnor vill ha mördare har jag aldrig påstått. Vad jag har påstått är att mördare får mer kvinnlig uppmärksamhet än vanliga män, även socialt kompetena sådana.

EDIT: Jaha du menade speed dejtingen i programmet. Ja, att vara med där i 2 minuter kanske inte är lika effektivt som att flytta in på gården och vara med vecka efter vecka i flera avsnitt. Screen time lär ju ha en viss relevans kan man tycka, ifall man är ute efter att bli känd.

I "Bonde söker fru" får man ju se speed-dejtandet, på bästa sändningstid. Så om det är sina 15 minuter i rampljuset kvinnorna där är ute efter, räcker det med speed-dejtande. De behöver inte flytta in/ta ledigt från jobbet/vara ifrån eventuella barn/eventuellt behöva kyssa bonden osv.

En socialt kompetens och charmig man som håvar in en riktigt bra kvinna. Kommer få massiv av uppmärksamhet, ömhet och kärlek från henne. Kvalitét. Han kan bygga upp ett liv med henne. Få barn med henne. Tar förhållandet slut, kan han träffa en ny vacker och bra kvinna och få uppmärksamhet av. Osv. Han kan få ett blomstrande liv med massor av kvinnlig uppmärksamhet, från en/några få kvinnor under hela sin livstid. Men kvalitativ kvinnlig uppmärksamhet.

Vad får en mördare? Brev från massor av kvinnor? Kan han knulla breven? Kan han få barn med breven? Tröstar breven honom när han har haft en hård "böjde sig efter tvålen i duschen"-dag? Kan han sova med breven och få värme och ömhet och höra brevens hjärtslag om natten? Nej.

Så varför i helvete anser du det vara så eftertraktat att vara en mördare som får 100 tals brev från kvinnor?

Det är väl extremt mycket bättre att vara en normal och sund man, med charm och social kompetens som har ett rikt liv förgyllt av en kvinna i taget som han får mängder av uppmärksamhet, sex, närhet, ömhet etc. ifrån? Dessutom har du då en teoretisk chans på flertalet kvinnor, då flertalet kvinnor inte vill ha en mördare. Utan flertalet kvinnor vill ha just en charmig, socialt kompetens, sund och normal man.

Men du vill hellre ha kvantitet (störd kvantitet) än kvalitét (sund kvalitét). Tydligen.
Citera
2023-11-19, 16:25
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Trygga, omhändertagande, ödmjuka, bra på att lyssna, harmoniska etc.

Motsatsen till manligt; mörda, slå, hota, kontrollera, trycka ner sin kvinna etc.

De egenskaperna som Du beskriver anser jag vara kvinnliga.
Vilket ligger kvinnliga chefer till last.
Citera
2023-11-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jaså? De ser unga, fertila, friska, sunda ut och därtill väldigt vackra. Men intressant du. Du väljer alltså hellre en mager 39-årig kvinna med märklig blick, framför unga fertila vackra kvinnor med sundhet i blicken. Hm. Hur var det nu med evolutionsbiologi? Var det inte så att män alltid vill ha unga kvinnor framför äldre kvinnor? Och är inte du en fantast av just evolutionsbiologi?

Jag väljer SNYGGA, unga och fertila kvinnor framför alla andra kvinnor som inte uppfyller de tre punkterna. Bondefruarna må ha varit relativt unga och fertila men snygga var de inte. Högst mediokra. 39-åringen är för gammal för min smak och max en 6/10 men det är bättre än vad de flesta vanliga män i Madsens ålder kan åstadkomma.

Citat:
Men förstår du inte det sjuka/störda i det hela? En kvinna hör talas om en man som bestialiskt har mördat en annan kvinna. Och så blir den levande kvinnan jätteintresserad av denna bestialiska mördare... Det är absolut lika stört som att tända på lik. Att tända på barn är givetvis det allra värsta. Men att tända på lik eller att tända på bestialiska mördare är ta mig fan lika rubbat. Samma händer som smeker kvinnan till orgasm, samma händer har lemlästat en annan kvinna. Samma kuk som tränger in i henne, samma kuk har våldfört sig på den han sedan mördar (nu syftar jag inte på Madsen, för mig veterligen våldförde han sig väl inte på Kim). Det är sjukt/stört att tända på det. Men det tycker alltså inte du?

Nej, det är en helt vansinnig liknelse. Bland det sjukaste jag läst. Att du ANSER att det är stört betyder inte att det är en sexuell störning, sannerligen inte likhet med att tända på lik och barn. Det är snarare ganska normalt och dessutom sunt och förståeligt ur ett evolutionspsykologiskt perspektiv. TIll skilnad från nekrofili eller pedofili.

Därmed inte sagt att jag uppskattar beteendet. Att kvinnor belönar seriemördare och annat våldsamt beteende med sex är något som det pratas alldeles för lite om i samhällsdebatten och jag är fruktansvärt trött på synen på kvinnan som oskyldig till att världen ser ut som den gör. Vi kan konstatera att s k "oönskat beteende" från män ständigt belönas av kvinnor, men detta nämner feministerna aldrig.

Några fler exempel på parafili som nämns i wikipediaartikeln är bröstfixering, exhibitionism, vouyerism och sadomachism. Dessa är alltså att betrakta som "sexuella störningar" då enligt dig? För parafili är ju en störning sa du nyss.
Citera
2023-11-19, 16:34
Medlem
Citat:

Gissar på ca 3,5 miljarder. Det förändrar inte faktumet att seriemördare får säckvis med beundrarbrev från kvinnor.
Citera
2023-11-19, 16:35
Medlem
Citat:
Du inser väl ändå att det är samma 100-tal kvinnor som skriver, upprepade gånger.

Flertalet kvinnor vill inte ha mördare och då spelar det ingen som helst roll hur jädra många brev just mördare får. Det är ändå en ytterst liten klick kvinnor som skriver till dessa. Flertalet kvinnor vill inte ha med mördare att göra ens.

Mördare och mycket annat s k "oönskat beteende" belönas av kvinnor. Det spelar ingen roll vad "flertalet" kvinnor påstår.
Citera
2023-11-19, 16:36
Medlem
Citat:

Det verkar vara kvantiteten av beundrarinnor som är det viktigaste.

Om det finns 2 000 000 000 kvinnor i världen (vi säger så för enkelhetens skull). Och 5000 av dessa tänder på mördare och skickar brev till mördare och resten föredrar vanliga, normala, bra, charmiga män med social kompetens. Så har tydligen mördare bättre liv, än alla de övriga män som lyckas få en/flera av de 1 999 950 00 övriga kvinnorna.

Märkligt resonemang anser då jag. Heller 1-50 bra kvinnor över en hel livstid. Än 5000 störda kvinnor som tänder på en enkom för att man är mördare... Men vi är alla olika och har olika preferenser, tydligen.
Citera
2023-11-19, 16:44
Medlem
Citat:
Gitarrspelaren badar i fitta från snygga kvinnor/mediokra kvinnor han träffar irl.
Mördaren badar i brev från störda kvinnor som tänder på att han har mördat.

Jaså, visa mig då ett konkret exempel på en okänd gitarrspelare som får säckvis med beundrarbrev. Jag kan visa dig ett antal exempel på mördare som får det. Breivik, Madsen, Bundy, Ramirez etc etc.

Fram nu med den okände gitarrspelaren och hans hundratals beundrarbrev om du vill bli tagen på allvar. Att du hittar på att någon "badar i fitta" håller inte.

Citat:
Gitarrspelaren givetvis. Han sitter inte i fängelse. Mördaren är inlåst och kan inte hjälpa sin kvinna alls.

Så om du förvränger kontexten på ett sätt som sätter ena parten ur spel då kan din gubbe vinna?

Ungefär som om jag ställde frågan vem vinner en boxningsmatch mellan en fd tungviktssboxare på 100 kg som sitter inne och en kvinnlig pensionär och du svarade den kvinnliga pensionären vinner på walk over eftersom tungviktsboxaren inte fick tillåtelse att lämna fängelset och åka till arenan.

Vi pratar naturligtvis om en hypotetiskt kontext där villkoren är lika.
Citera
2023-11-19, 16:48
Medlem
Jag vill minnas att minst två av hans älskarinnor (och som nu ”står i kö”) är lite rackiga transor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in