Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Eller så kanske hon gillar BDSM, precis som Peter gör enligt dokumentär om honom. Han hade flyt i övrigt med kvinnorna även innan han blev känd mördare. Men det kände du givetvis inte till. Förmodligen hade även Ted Bundy det också. Sociopater kan ibland imitera egenskaper som kvinnor/män gillar, för att fånga in sina offer.
BDSM är väl att klassa som en störning enligt dig? Du inser förresten att du bara ytterligare bevisar min poäng här va? Om Madsen är naturligt dominant och det ledde till att han fick kvinnor, som du påstår, så motsäger ju det alla dina tidigare argument om att kvinnor inte gillar dominans.
Men man kan ju tycka då, att om kvinnor är så oskyldiga och fina som du påstår, att Madsens framgång bland kvinnor skulle upphöra den dagen han blev en känd mördare. Istället verkar den bara ha ökat, lavinartat. Hade han gått från att ha viss framgång till att ha ingen alls efter han blev känd mördare, då hade du haft rätt. Nu blev det inte så, vilket bevisar att du har fel.
Citat:
Du enar alltså att du anser att detta ligger i kvinnans mänskliga natur? Samtidigt ser du ner på kvinnorna för att de inte väljer dig? Om kvinnorna bara går efter sin mänskliga natur, så får du ju bara köpa att de inte väljer dig. De gör ju i så fall bara som de är programmerade till att göra. och du är programmerad till att inte få föra dina gener vidare. Du är arbetsmyran som drottningarna ratar. Peter och kompani är drönarna som får befrukta. Finn dig då i din lott. Och gnäll inte över att kvinnorna inte vill ha dig. Eller så börjar du inse att drönarna = sunda normala män med charm och social kompetens. Inga mördare. Och att även du kan bli en sund normal man med charm och social kompetens och att även du därmed kan få fortplanta dig.
När har jag någonsin gnällt på att kvinnor inte vill ha mig? Jag har inte pratat om mig överhuvudtaget. Jag pratar om observerbara fenomen och hålelr mig till sakfrågan, men jag vet att ni kvinnor alltid vill blanda in ens egen person i alla diskussioner så fort era argument tryter.
Och om det är någon här som bara pratar om kvinnors natur i deskriptiva termer och inte lägger någon värdering i det så är det väl jag. Det är DU som kallar dem störda, inte jag.
Citat:
Återigen: flertalet kvinnor skriver inte brev till mördare. Flertalet kvinnor vill inte ta i dessa män ens med tång. Varför ignorerar du detta faktum varje gång jag skriver detta?
Därför att det inte är poängen.
Citat:
Det får de inte. Men många av dem är gifta/sambos. Med sunda, normala kvinnor. Vilket är viktigare för en mans hälsa att vara, än att få en massa brev.
Jaha, så om dessa poliser och brandmän inte var gifta så skulle deras vardagsrum vara fulla med beundrarbrev?
Citat:
Beatles utstrålade givetvis mord enligt dig? Dessa hade horder av skrikande kvinnor efter sig. New Kids On The Block? Vikingarna? Musiker brukar också ha många kvinnliga beundrarinnor. Magnus Uggla skrev ju rentav en låt om fenomenet... Vart finns "dominansen och aggressiviteteten" hos dessa musiker, menar du?
Dessa har en annan extremt eftertraktad egenskap. Dvs maximal social status. Lite roligt att du drar upp det med tanke på att du själv många gånger förnekat detta faktum i andra diskussioner om kvinnlig hypergami. Men det är ju bra att du äntligen erkänner den kvinnliga hypergamins existens.
Dominansen finns väl i just den sociala statusen. De står högst i hierarkin. Det spelar ingen roll hur man tagit sig dit, huvudsaken är att man är där. Men i en stenålderskontext är ju aggressivitet och våld den troligaste tänkbara orsaken att ta sig dit.