2023-11-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Mördare tillhör de av kvinnor mest eftertraktade männen. När ska du begripa detta?

Du vet att det finns miljarder kvinnor va? Och att det endast är 100-tal kvinnor som skriver brev till mördare? Räkna ut det hela själv, så ska du se att en absolut majoritet kvinnor inte alls vill ha mördare.
Citera
2023-11-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ja, de flesta fruarna i den där artikeln var fula eller på sin höjd mediokra. Inte snyggare än Madsens fru i alla fall. Det betyder inte att hon är en 10a. Men klart snyggare än vad de flesta vanliga män i Madsens ålder någonsin skulle klara av att få.

Parafili Är t ex alla former av BDSM också en störning då eller? Allt annat än missionären under täcket med samma partner livet ut? Enligt vem? Dig?

Så här definieras parafili på wikipedia:

"Parafili (av grekiska para "utanför", "mot" och philia "kärlek", "vänskap"), eller tidigare perversion, är en benämning på en socialt oaccepterad och/eller psykisk avvikelse från den sexuella normen; det involverar en avvikande fantasi eller handling som syftar till att uppnå sexuell stimulans och tillfredsställelse. Det är framför allt en psykologisk och socialpolitisk term, vilken fastän den alltjämt brukas är ifrågasatt.[1] En snarlik term för ett okonventionellt sexuellt intresse är kink."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parafili

Att påstå att alla former av "socialt oaccepterade" eller psykiska avvikelser från den sexuella normen är en "störning" är bland de mest vansinniga påståenden jag sett på detta forum. Jösses. Utifrån din definitioner finns det en JÄVLA massa störda människor i det här landet, den saken är klar

Anser du att Madsens fru är snyggare än detta blonda bombnedslag eller denna vackra brunett? Kolla länken:
https://nyheter24.se/noje/915218-bonde-soker-fru-har-ar-paren-som-gifte-sig

De där två bondfruarna är inte bara vackra, de ser även friska ut. Till skillnad från Madsens magra fru med märklig blick.

Att tända på barn, döda eller på mördare är givetvis en störning. Eller du kanske tycker det är heeelt normalt att vilja knulla med lik, barn eller bestialiska mördare? Skärpning!
Citera
2023-11-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eller så kanske hon gillar BDSM, precis som Peter gör enligt dokumentär om honom. Han hade flyt i övrigt med kvinnorna även innan han blev känd mördare. Men det kände du givetvis inte till. Förmodligen hade även Ted Bundy det också. Sociopater kan ibland imitera egenskaper som kvinnor/män gillar, för att fånga in sina offer.

BDSM är väl att klassa som en störning enligt dig? Du inser förresten att du bara ytterligare bevisar min poäng här va? Om Madsen är naturligt dominant och det ledde till att han fick kvinnor, som du påstår, så motsäger ju det alla dina tidigare argument om att kvinnor inte gillar dominans.

Men man kan ju tycka då, att om kvinnor är så oskyldiga och fina som du påstår, att Madsens framgång bland kvinnor skulle upphöra den dagen han blev en känd mördare. Istället verkar den bara ha ökat, lavinartat. Hade han gått från att ha viss framgång till att ha ingen alls efter han blev känd mördare, då hade du haft rätt. Nu blev det inte så, vilket bevisar att du har fel.

Citat:
Du enar alltså att du anser att detta ligger i kvinnans mänskliga natur? Samtidigt ser du ner på kvinnorna för att de inte väljer dig? Om kvinnorna bara går efter sin mänskliga natur, så får du ju bara köpa att de inte väljer dig. De gör ju i så fall bara som de är programmerade till att göra. och du är programmerad till att inte få föra dina gener vidare. Du är arbetsmyran som drottningarna ratar. Peter och kompani är drönarna som får befrukta. Finn dig då i din lott. Och gnäll inte över att kvinnorna inte vill ha dig. Eller så börjar du inse att drönarna = sunda normala män med charm och social kompetens. Inga mördare. Och att även du kan bli en sund normal man med charm och social kompetens och att även du därmed kan få fortplanta dig.

När har jag någonsin gnällt på att kvinnor inte vill ha mig? Jag har inte pratat om mig överhuvudtaget. Jag pratar om observerbara fenomen och hålelr mig till sakfrågan, men jag vet att ni kvinnor alltid vill blanda in ens egen person i alla diskussioner så fort era argument tryter.

Och om det är någon här som bara pratar om kvinnors natur i deskriptiva termer och inte lägger någon värdering i det så är det väl jag. Det är DU som kallar dem störda, inte jag.

Citat:
Återigen: flertalet kvinnor skriver inte brev till mördare. Flertalet kvinnor vill inte ta i dessa män ens med tång. Varför ignorerar du detta faktum varje gång jag skriver detta?

Därför att det inte är poängen.

Citat:
Det får de inte. Men många av dem är gifta/sambos. Med sunda, normala kvinnor. Vilket är viktigare för en mans hälsa att vara, än att få en massa brev.

Jaha, så om dessa poliser och brandmän inte var gifta så skulle deras vardagsrum vara fulla med beundrarbrev?

Citat:
Beatles utstrålade givetvis mord enligt dig? Dessa hade horder av skrikande kvinnor efter sig. New Kids On The Block? Vikingarna? Musiker brukar också ha många kvinnliga beundrarinnor. Magnus Uggla skrev ju rentav en låt om fenomenet... Vart finns "dominansen och aggressiviteteten" hos dessa musiker, menar du?

Dessa har en annan extremt eftertraktad egenskap. Dvs maximal social status. Lite roligt att du drar upp det med tanke på att du själv många gånger förnekat detta faktum i andra diskussioner om kvinnlig hypergami. Men det är ju bra att du äntligen erkänner den kvinnliga hypergamins existens.

Dominansen finns väl i just den sociala statusen. De står högst i hierarkin. Det spelar ingen roll hur man tagit sig dit, huvudsaken är att man är där. Men i en stenålderskontext är ju aggressivitet och våld den troligaste tänkbara orsaken att ta sig dit.
Citera
2023-11-19, 15:43
Medlem
Citat:
Nja, minst 25% av alla bönderna som deltagit har gift sig och fått barn med en partner de alltså träffade genom produktionen. Vilket är en hög andel om man ser till andra program där par har träffats via TV.

Att vara med i TV under tiden Ted Bundys rättegång sändes, var stort. Det inser du väl ändå? Som sagt: hur vet du att inte flertalet av dessa kvinnor är ute efter kändisskap?

De hade ju bara kunnat gå till rättegången och vara med i TV då. De hade inte behövt uttrycka sitt stöd för honom, skriva brev till honom med bifogade nakenbilder, besöka honom i fängelset för sex osv.

Som du brukar säga: Ge dig!
Citera
2023-11-19, 15:50
Medlem
Citat:
Du vet att det finns miljarder kvinnor va? Och att det endast är 100-tal kvinnor som skriver brev till mördare? Räkna ut det hela själv, så ska du se att en absolut majoritet kvinnor inte alls vill ha mördare.

100-tal?

Det är väl vad en enskild seriemördare får per månad ungefär.

Ingen har påstått att en majoritet kvinnor skriver brev till mördare. Men det finns inga andra män som får så mycket beundrarbrev från kvinnor som seriemördare, och tortyrmördare som Peter Madsen t ex, bortsett från vissa kändisar och idrottsstjärnor. Men du verkar tro att det ena utesluter det andra av någon outgrundlig anledning.

Som sagt, du försöker argumentera emot verkligheten. Peter Madsen, Breivik m fl får säckvis med beundrarbrev från kvinnor vare sig du vill eller inte. En vanlig normal, sund man med social kompetens får i regel inga beundrarbrev från kvinnor. Det är allt jag har sagt men det verkar väldigt svårt för dig att ta in detta faktum.
Citera
2023-11-19, 15:54
Medlem
Citat:
Anser du att Madsens fru är snyggare än detta blonda bombnedslag eller denna vackra brunett? Kolla länken:
https://nyheter24.se/noje/915218-bonde-soker-fru-har-ar-paren-som-gifte-sig

De där två bondfruarna är inte bara vackra, de ser även friska ut. Till skillnad från Madsens magra fru med märklig blick.

Att tända på barn, döda eller på mördare är givetvis en störning. Eller du kanske tycker det är heeelt normalt att vilja knulla med lik, barn eller bestialiska mördare? Skärpning!

Bombnedslag? De var 5/10 på sin höjd.

Att du jämför att tända på barn och lik med att tända på en vuxen, levande människa är fullständigt efterblivet. Att den vuxna, levande människan råkar vara en mördare gör det inte till en sexuell störning. För helvete. Så här mycket har du aldrig varit ute och cyklat förr, och det säger inte lite...
Citera
2023-11-19, 15:56
Medlem
Citat:
BDSM är väl att klassa som en störning enligt dig? Du inser förresten att du bara ytterligare bevisar min poäng här va? Om Madsen är naturligt dominant och det ledde till att han fick kvinnor, som du påstår, så motsäger ju det alla dina tidigare argument om att kvinnor inte gillar dominans.

Men man kan ju tycka då, att om kvinnor är så oskyldiga och fina som du påstår, att Madsens framgång bland kvinnor skulle upphöra den dagen han blev en känd mördare. Istället verkar den bara ha ökat, lavinartat. Hade han gått från att ha viss framgång till att ha ingen alls efter han blev känd mördare, då hade du haft rätt. Nu blev det inte så, vilket bevisar att du har fel.

När har jag någonsin gnällt på att kvinnor inte vill ha mig? Jag har inte pratat om mig överhuvudtaget. Jag pratar om observerbara fenomen och hålelr mig till sakfrågan, men jag vet att ni kvinnor alltid vill blanda in ens egen person i alla diskussioner så fort era argument tryter.

Och om det är någon här som bara pratar om kvinnors natur i deskriptiva termer och inte lägger någon värdering i det så är det väl jag. Det är DU som kallar dem störda, inte jag.

Därför att det inte är poängen.

Jaha, så om dessa poliser och brandmän inte var gifta så skulle deras vardagsrum vara fulla med beundrarbrev?

Dessa har en annan extremt eftertraktad egenskap. Dvs maximal social status. Lite roligt att du drar upp det med tanke på att du själv många gånger förnekat detta faktum i andra diskussioner om kvinnlig hypergami. Men det är ju bra att du äntligen erkänner den kvinnliga hypergamins existens.

Dominansen finns väl i just den sociala statusen. De står högst i hierarkin. Det spelar ingen roll hur man tagit sig dit, huvudsaken är att man är där. Men i en stenålderskontext är ju aggressivitet och våld den troligaste tänkbara orsaken att ta sig dit.

Men du fattar väl att det räcker med att en man kan hantera en gitarr hjälpligt, så blir han eftertraktad. Helt utan att vara känd. Kvinnor uppskattar män som är musikaliska, helt klart. Och musikalitet har ingenting med mord att göra. Jag drog upp "Trubaduren" som exempel. Ingen känd man. Men en musikalisk man. En egenskap många kvinnor gillar. Betydligt fler än de kvinnor som gillar mördare.

Flertalet kvinnor vill inte ha mördare.
Citera
2023-11-19, 15:59
Medlem
Citat:
De hade ju bara kunnat gå till rättegången och vara med i TV då. De hade inte behövt uttrycka sitt stöd för honom, skriva brev till honom med bifogade nakenbilder, besöka honom i fängelset för sex osv.

Som du brukar säga: Ge dig!

Då kan jag säga samma sak om böndernas dejter: om de bara var ute efter kändisskap, hade det ju räckt med speed-dejtande, de hade inte behövt flytta in till bönderna osv.

Varför har du ens fått för dig att alla kvinnor vill ha mördare?
Citera
2023-11-19, 16:00
Medlem
Citat:
Men du fattar väl att det räcker med att en man kan hantera en gitarr hjälpligt, så blir han eftertraktad. Helt utan att vara känd. Kvinnor uppskattar män som är musikaliska, helt klart. Och musikalitet har ingenting med mord att göra. Jag drog upp "Trubaduren" som exempel. Ingen känd man. Men en musikalisk man. En egenskap många kvinnor gillar. Betydligt fler än de kvinnor som gillar mördare.

Flertalet kvinnor vill inte ha mördare.

Jaså, så den okända gitarrspelaren får säckvis med beundrarbrev från kvinnor? Breivik får runt 800 per år läste jag nyss. Hur många beundrarbrev får den okända gitarrspelaren per år?

Och vem har störst chans att skydda kvinnan från yttre hot? Gitarrspelaren med sin musikalitet, eller mördaren med sitt våldskapital och sin handlingskraft?
Citera
2023-11-19, 16:02
Medlem
Citat:
Då kan jag säga samma sak om böndernas dejter: om de bara var ute efter kändisskap, hade det ju räckt med speed-dejtande, de hade inte behövt flytta in till bönderna osv.

Varför har du ens fått för dig att alla kvinnor vill ha mördare?

Blir man känd av speed-dejtande eller vad pratar du om? Jag har gått på ett sådant event en gång. Blev inte det minsta känd efteråt.

Att alla kvinnor vill ha mördare har jag aldrig påstått. Vad jag har påstått är att mördare får mer kvinnlig uppmärksamhet än vanliga män, även socialt kompetena sådana.

EDIT: Jaha du menade speed dejtingen i programmet. Ja, att vara med där i 2 minuter kanske inte är lika effektivt som att flytta in på gården och vara med vecka efter vecka i flera avsnitt. Screen time lär ju ha en viss relevans kan man tycka, ifall man är ute efter att bli känd.
Citera
2023-11-19, 16:07
Medlem
Citat:
Bombnedslag? De var 5/10 på sin höjd.

Att du jämför att tända på barn och lik med att tända på en vuxen, levande människa är fullständigt efterblivet. Att den vuxna, levande människan råkar vara en mördare gör det inte till en sexuell störning. För helvete. Så här mycket har du aldrig varit ute och cyklat förr, och det säger inte lite...

Jaså? De ser unga, fertila, friska, sunda ut och därtill väldigt vackra. Men intressant du. Du väljer alltså hellre en mager 39-årig kvinna med märklig blick, framför unga fertila vackra kvinnor med sundhet i blicken. Hm. Hur var det nu med evolutionsbiologi? Var det inte så att män alltid vill ha unga kvinnor framför äldre kvinnor? Och är inte du en fantast av just evolutionsbiologi?

Men förstår du inte det sjuka/störda i det hela? En kvinna hör talas om en man som bestialiskt har mördat en annan kvinna. Och så blir den levande kvinnan jätteintresserad av denna bestialiska mördare... Det är absolut lika stört som att tända på lik. Att tända på barn är givetvis det allra värsta. Men att tända på lik eller att tända på bestialiska mördare är ta mig fan lika rubbat. Samma händer som smeker kvinnan till orgasm, samma händer har lemlästat en annan kvinna. Samma kuk som tränger in i henne, samma kuk har våldfört sig på den han sedan mördar (nu syftar jag inte på Madsen, för mig veterligen våldförde han sig väl inte på Kim). Det är sjukt/stört att tända på det. Men det tycker alltså inte du?
Citera
2023-11-19, 16:11
Medlem
Citat:
100-tal?

Det är väl vad en enskild seriemördare får per månad ungefär.

Ingen har påstått att en majoritet kvinnor skriver brev till mördare. Men det finns inga andra män som får så mycket beundrarbrev från kvinnor som seriemördare, och tortyrmördare som Peter Madsen t ex, bortsett från vissa kändisar och idrottsstjärnor. Men du verkar tro att det ena utesluter det andra av någon outgrundlig anledning.

Som sagt, du försöker argumentera emot verkligheten. Peter Madsen, Breivik m fl får säckvis med beundrarbrev från kvinnor vare sig du vill eller inte. En vanlig normal, sund man med social kompetens får i regel inga beundrarbrev från kvinnor. Det är allt jag har sagt men det verkar väldigt svårt för dig att ta in detta faktum.

Du inser väl ändå att det är samma 100-tal kvinnor som skriver, upprepade gånger.

Flertalet kvinnor vill inte ha mördare och då spelar det ingen som helst roll hur jädra många brev just mördare får. Det är ändå en ytterst liten klick kvinnor som skriver till dessa. Flertalet kvinnor vill inte ha med mördare att göra ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in