Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Blir man känd av speed-dejtande eller vad pratar du om? Jag har gått på ett sådant event en gång. Blev inte det minsta känd efteråt.
Att alla kvinnor vill ha mördare har jag aldrig påstått. Vad jag har påstått är att mördare får mer kvinnlig uppmärksamhet än vanliga män, även socialt kompetena sådana.
EDIT: Jaha du menade speed dejtingen i programmet. Ja, att vara med där i 2 minuter kanske inte är lika effektivt som att flytta in på gården och vara med vecka efter vecka i flera avsnitt. Screen time lär ju ha en viss relevans kan man tycka, ifall man är ute efter att bli känd.
I "Bonde söker fru" får man ju
se speed-dejtandet, på bästa sändningstid. Så om det är sina 15 minuter i rampljuset kvinnorna där är ute efter, räcker det med speed-dejtande. De behöver inte flytta in/ta ledigt från jobbet/vara ifrån eventuella barn/eventuellt behöva kyssa bonden osv.
En socialt kompetens och charmig man som håvar in en riktigt bra kvinna. Kommer få massiv av uppmärksamhet, ömhet och kärlek från henne.
Kvalitét. Han kan bygga upp ett liv med henne. Få barn med henne. Tar förhållandet slut, kan han träffa en ny vacker och bra kvinna och få uppmärksamhet av. Osv. Han kan få ett blomstrande liv med massor av kvinnlig uppmärksamhet, från en/några få kvinnor under hela sin livstid. Men kvalitativ kvinnlig uppmärksamhet.
Vad får en mördare? Brev från massor av kvinnor? Kan han knulla breven? Kan han få barn med breven? Tröstar breven honom när han har haft en hård "böjde sig efter tvålen i duschen"-dag? Kan han sova med breven och få värme och ömhet och höra brevens hjärtslag om natten?
Nej.
Så varför i helvete anser du det vara så eftertraktat att vara en mördare som får 100 tals brev från kvinnor?
Det är väl extremt mycket bättre att vara en normal och sund man, med charm och social kompetens som har ett rikt liv förgyllt av en kvinna i taget som han får mängder av uppmärksamhet, sex, närhet, ömhet etc. ifrån?
Dessutom har du då en teoretisk chans på flertalet kvinnor, då flertalet kvinnor inte vill ha en mördare. Utan flertalet kvinnor vill ha just en charmig, socialt kompetens, sund och normal man.
Men du vill hellre ha kvantitet (störd kvantitet) än kvalitét (sund kvalitét). Tydligen.