2023-11-18, 09:39
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det kan jag tyvärr inte svara på, alla killar borde ta sig en funderare och fråga sig själva? Varför likear man var och varannan tjej på Tinder?
Jag har aldrig använt skiten själv och kommer aldrig göra det.

Jag tror det är för vi män har större sexlust, större behov av sex... Det händer något med oss när man ser en kvinna ligga på rygg med särade ben. Det är en vacker syn. Det väcker något djuriskt och instinktivt i oss män.

Kvinnor klarar sig bättre ensamma också och de älskar uppmärksamhet och därmed dejtingsidor där de får tiotals "likes" varje dag. De älskar att känna sig åtråvärda.

Jag har sett en hel del kvinnor på dejtingsidor som är bara där för att chatta?????? Finns det inte Facebook grupper för att bara slösa med chatt??? Dejtingsidor är just det... Dejting!
Senast redigerad av Overmind 2023-11-18 kl. 09:42.
Citera
2023-11-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag tror det är för vi män har större sexlust, större behov av sex... Det händer något med oss när man ser en kvinna ligga på rygg med särade ben. Det är en vacker syn. Det väcker något djuriskt och instinktivt i oss män.

Kvinnor klarar sig bättre ensamma också och de älskar uppmärksamhet och därmed dejtingsidor där de får tiotals "likes" varje dag. De älskar att känna sig åtråvärda.

Jag har sett en hel del kvinnor på dejtingsidor som är bara där för att chatta?????? Finns det inte Facebook grupper för att bara slösa med chatt??? Dejtingsidor är just det... Dejting!

Har också installerat tinder sedan några månader. Hittar ingen (!!!) svensktalande ogift man som jag tycker är snygg inom <15 km radie, välutbildad och runt 45 år. Det finns en massa andra kategorier av män, men inte:
snygg
45 år
välutbildad
svensktalande
ogift
i göteborg.

Då infinner sig frågan?- vilket av ovanstående önskemål stryks först? 😀
Citera
2023-11-18, 10:42
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Har också installerat tinder sedan några månader. Hittar ingen (!!!) svensktalande ogift man som jag tycker är snygg inom <15 km radie, välutbildad och runt 45 år. Det finns en massa andra kategorier av män, men inte:
snygg
45 år
välutbildad
svensktalande
ogift
i göteborg.

Då infinner sig frågan?- vilket av ovanstående önskemål stryks först? 😀

Ja, det är väl en del i nackdelarna kring dejting med sociala medier. Man vill ha det absolut bästa, en 10/10 och gräset är alltid grönare på andra sidan bäcken... Dejting har blivit lite som shopping, man letar alltid efter det bästa. Men sån är inte verkligheten.

Jag som man skulle nog välja att kvinnan är singel... Poly är ingenting för mig där kvinnan har flera förhållanden/män. Sen skulle jag nog välja bort välutbildad. Bara ett jobb är viktigt, vad för jobb spelar mindre roll.
Citera
2023-11-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ja, det är väl en del i nackdelarna kring dejting med sociala medier. Man vill ha det absolut bästa, en 10/10 och gräset är alltid grönare på andra sidan bäcken... Dejting har blivit lite som shopping, man letar alltid efter det bästa. Men sån är inte verkligheten.

Jag som man skulle nog välja att kvinnan är singel... Poly är ingenting för mig där kvinnan har flera förhållanden/män. Sen skulle jag nog välja bort välutbildad. Bara ett jobb är viktigt, vad för jobb spelar mindre roll.

Jag tycker verkligen inte om tinder, kan tilläggas.
"Välutbildad" bort först alltså, säger du?
Jag ruckade på åldersspannet det första jag gjorde och matchade då med en väldigt snygg yngre man (12 år yngre). Han var förresten inte välutbildad, men utbildad. Det skulle inte funka i längden. Det hade inte med åldern att göra på det sätt jag trodde - jag ser nästan yngre ut än honom. Men - kunskaper. Att vara med någon som inte är allmänbildad och bli uttråkad för snabbt. Sättet man talar. Att alla ens kulturella referenser bemöts av ett "Inte läst/hört talas om." Säg att det har med klass att göra, i brist på bättre ord? Kulturellt kapital? Nåt sånt. Och för vissa växer det med åldern, för andra inte. För en välutbildad men yngre man är åldern förlåtande när det kommer till viss okunskap; man kunde tänka "jaja, det är en generationsfråga." "Det gör inget."
Får stryka nåt annat, men inte välutbildad, märkte jag.
Eller avstå.
Citera
2023-11-18, 13:34
Medlem
[quote=Overmind|86437930]Ja, det är väl en del i nackdelarna kring dejting med sociala medier. Man vill ha det absolut bästa, en 10/10 och gräset är alltid grönare på andra sidan bäcken... Dejting har blivit lite som shopping, man letar alltid efter det bästa. Men sån är inte verkligheten.

Jag som man skulle nog välja att kvinnan är singel... Poly är ingenting för mig där kvinnan har flera förhållanden/män. Sen skulle jag nog välja bort välutbildad. Bara ett jobb är viktigt, vad för jobb spelar mindre roll.[/QUOTE

Man
Snygg
Ogift
ca 45
samma stad
välutbildad
svensktalande

Har förresten ruckat på svajpnivå på alla "kriterier". Och, kom jag på, tänkt tanken på "hellre en snygg kvinna med allt ovan än en ful man" och chattat länge med två kvinnor. Men nä, det är tyvärr inte min läggning och det är svårt att ändra med viljekraft.
Citera
2023-11-19, 04:00
Medlem
[quote=riotsstoir|86439669]
Citat:

Jag som man skulle nog välja att kvinnan är singel... Poly är ingenting för mig där kvinnan har flera förhållanden/män. Sen skulle jag nog välja bort välutbildad. Bara ett jobb är viktigt, vad för jobb spelar mindre roll.[/QUOTE

Man
Snygg
Ogift
ca 45
samma stad
välutbildad
svensktalande

Har förresten ruckat på svajpnivå på alla "kriterier". Och, kom jag på, tänkt tanken på "hellre en snygg kvinna med allt ovan än en ful man" och chattat länge med två kvinnor. Men nä, det är tyvärr inte min läggning och det är svårt att ändra med viljekraft.

Nä, glömde. Återstår att tänja på två av mina önskemål (stad och civilstånd.)

Nu svajpade jag höger på en som matchar allt utom ett igen, fast inte samma stad. I övrigt verkar det vara en fantastisk person.
Citera
2023-11-19, 12:35
Medlem
[quote=riotsstoir|86446174]
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir

Nä, glömde. Återstår att tänja på två av mina önskemål (stad och civilstånd.)

Nu svajpade jag höger på en som matchar allt utom ett igen, fast inte samma stad. I övrigt verkar det vara en fantastisk person.

Det var det nog inte. Han trodde jag var en rysk fejkprofil, "Sorry, du är misstänkt snygg". Va fan.
Hur ska männen ha det???
Citera
2023-11-19, 12:40
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur det kommer sig att kvinnorna har all makt när det kommer till dejting. De kan ligga när som helst medans vi män måste kämpa och stå i kö i princip. Det är vi som bjuder upp till "dans" och kvinnor kan välja och vraka. Hur kommer det sig? En maktutjämning vore att föredra.
Det stämmer kanske, fram till en viss ålder? Sen har männen övertaget igen, dvs. om de håller sig till kvinnor i sin ålder, annars gnäller de på att de inte får yn gre kvinnor.
Citera
2023-11-19, 15:58
Medlem
Är det jag som har blivit äldre och mindre attraktiv eller är det någon ny atmosfär inom nätdejting?

Man märker en skillnad på före och efter Tinder slog igenom 2016 på riktigt.

Jag minns 2009-2013 en tid det var busenkelt att träffa tjejer irl.
Citera
2023-12-04, 18:52
Medlem
Madman77s avatar
Hej!
På match.com fick jag meddelande från en tjej ganska snabbt efter jag köpte tjänsten. Men är hon en bot?

Hon tar minst en dag på sig att svara. Svenskan är bra men lite stel. Känns lite som Google translate. Profilbilden är väldigt alldaglig.

Har ett udda nickname eller namn. Det finns i vart fall ingen som heter så som bor i den staden.

Men hon har inte skickat några länkar än i alla fall. Och inget scam än så länge.

Vad tror ni?
Har ni stött på bottar på match.com?
Citera
2023-12-06, 06:35
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Hej!
På match.com fick jag meddelande från en tjej ganska snabbt efter jag köpte tjänsten. Men är hon en bot?

Hon tar minst en dag på sig att svara. Svenskan är bra men lite stel. Känns lite som Google translate. Profilbilden är väldigt alldaglig.

Har ett udda nickname eller namn. Det finns i vart fall ingen som heter så som bor i den staden.

Men hon har inte skickat några länkar än i alla fall. Och inget scam än så länge.

Vad tror ni?
Har ni stött på bottar på match.com?

Har förstått att det är en bot. Detta betyder att match.com troligtvis har egna bottar för att förmå folk att stanna kvar.

Så heads up. Dessa bottar är lite svåra att genomskåda.
Citera
2023-12-06, 10:26
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är det jag som har blivit äldre och mindre attraktiv eller är det någon ny atmosfär inom nätdejtingl.
Det kan jag hålla med om, förflyttningar sker med åren, en 30årig tjej kommer ej vilja träffa en 50årig man för något seriöst, då när hon är 50 är du 70
det blir svårare med tiden även om det finns väldigt fräscha äldre kvinnor, en 60åring kan se ut som 50 , oftast inte men det händer , dock vill dom ligga med 30 åringar, för dom kan

att datea idag som man är svårare, vet inte hur många konversationer som blir liggande
jag själv tappar intresset om hon framstår som dryg, fattig, outbildad, inte kan kommunicera eller visar att hon endast jagar nya kukar
eller är en typisk
"resa och dricka vin" tjej, som inte tillför något mera än att hon är snygg, och det är för en kvinna är något som förfaller med åren väldigt fort efter 50.
Senast redigerad av DayNite 2023-12-06 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in