2023-11-10, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tack min vän.

Det är inget komplext eller kontroversiellt.

Kärlek är alltid att föredra gentemot avsaknaden av kärlek.

Påstår inte att man inte kan leva i kärlek singel. Men Roxic avslöjar sig själv när hon påstår att kärlek inte ens är viktigt för henne.

Hon har dessutom ett barn... Samtidigt som hon påstår att kärlek inte är viktigt.

Tydligare tecken på psykisk ohälsa får man leta efter.
Nej det är inte viktigt för mig. För mig (bokstavligen: för mig ) är kärlek inte så viktigt. Det är svårt att hitta någon att få känslor för. Och jag har inte ens ägnat någon tanke åt det om jag ska vara ärlig. Tror inte jag har haft tid åt att tänka på detta. I början för att jag var så upptagen med mitt barn. (Och för att min hobby har upptagit för mycket tid, plats och energi ).

Jag förknippar kärlek med ungdomen, så hellre då att någon ung person, t ex mitt barn, hittar rätt person. Jag är för fan gammal. Ganska onödigt att försöka hitta någon då.

Jag behöver inte leva med någon annan. Jag nöjer mig med att få hålla på med min hobby. 99% av alla saknar kreativiteten för att ha en riktig hobby. Att bara ligga och dega framför Netflix varje kväll kanske blir ensamt. Men det är inte vad jag sysslar med. Jag är f.ö inte ensam bara för att jag är singel.

Jag hatar film och ingen kille skulle uppskatta min hobby. Garanterat. Så är det med det. Jag är ensamvarg och gillar att vara själv. Känner mig aldrig ensam.

Så jävla löjligt att någon annan skulle tala om för mig att jag har fel, jag har psykisk ohälsa eller att jag har blivit bränd tidigare när jag känner mig själv bäst. Är psykiskt frisk och är tyvärr den som har sårat, inte blivit sårad.

Det är snarare de som inte klarar av att vara ensamma som är labila som fan. Psykiskt instabilt beteende att inte ens klara av att umgås med sig själv. Att behöva ha någon annan som dämpar/ändrar på er för att ni ska kunna stå ut med ert egna sällskap ens är verkligen inte hälsosamt eller ens meningen med relationer. Man ska tycka att det är helt ok att vara singel så länge man inte har mött någon.

(Får man inte ens en tjej ska man inte förespråka efter en strävan om att skaffa sig flera fruar . Vad fick tjejen från ICA att backa från landets mest åtråvärda män kan man ju undra. )
Citera
2023-11-10, 22:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit.gribb
Han pratar med sin spegelbild. Därför är det meningslöst att ens svara på hans frågor. Han frågar och vi svarar, men det vill han inte ta till sig.
Jag gav dig nyanserade svar. Du försöker få det som att låta att jag inte deltar i diskussionen för att du inte gillar svaren du får. Du vill att jag ska svara på ett visst sätt.

Antagligen för att du är väldigt manipulativ och har svårt att diskutera med oliktänkande som kan ställa dig mot väggen.

Låt oss undersöka hela vår konversationen så jag kan bevisa att du är oärlig, spännande eller hur?

Kommer att kommentera under våra kommentarer nya kommenterarer för att beskriva hur jag håller mig sakligt. Dessa nya kommentarer kommer vara Inom dessa med sne text.... [[[[[ Ny Kommentar ]]]]].

Du börjar med att säga:

"Du förstår väl att vi kommer inte nån vart om vi inte ens är enade om vad seriös och oseriös är."

jag svarar:
Citat:
Gällande dejting anser jag att seriösa är de som vill ha en lång relation och inte ligger runt ytligt.

[[[[[ Jag svarar sakligt på vad skillnaden mellan seriös och oseriös är inom dejting ]]]]]

Du svarar:
"Sanningen är ju att både tjejer och killar vill gärna ”prov köra” det ena o andra i sängen innan man väljer att utveckla relationen till annan nivå. Kemin måste ju vara superbra och sexlivet är en viktig del

Gällande dejtsajt där dom ska framstå sig själva som seriösa killar att dom vill inleda något seriöst och vill ha barn inom närsta tiden, är jordnära och bla bla, när man sedan dejtar dessa seriösa, så råkar dom ha missat att få med att den ena hade ett barn, var inte klar med exet, eller ville dejta 5 tjejer samtidigt eller är inte sugen på något seriöst förhållande" och bla bla. Så ja minst sagt så är dom oärliga men också definitionen av seriös är ju helt vimsig."

Jag svarar:
Citat:
Det är ju skillnad i att pröva på sexuell kompatibilitet med någon som är seriös och någon som är oseriös.

Samt att man kan ta reda på om människan man dejtar är seriös eller inte innan man prövar sexuell kompatibilitet.

Där av sa jag att man framstår som oseriös, om man har sex med oseriösa män. Rätt enkel logik.

[[[[[ Du talar om att oseriösa män säger sig vara seriösa, jag svarar sakligt att man kan ta reda på om en människa är seriös eller inte innan man testar sexuell kompatibilitet ]]]]]

Du svarar:
"Skev precis ett lång inlägg om att det har inte varit någon större skillnad mellan seriösa och oseriösa.

Dom seriösa är ju oseriösa. Precis som du är nu."

Jag svarar:
Citat:
Låt mig ge mitt perspektiv.

Om du dejtar en oseriös man kommer han inte vilja uppvakta dig och gå på seriösa träffar och diskutera livet. Han kommer inte vilja spendera tid med dig mer än för att ligga.

Medans om du träffar en seriös man kommer han vilja det. Samt han kommer älska dig villkorslöst.

[[[[[ Försöker här nyansera för dig hur en riktig seriös man beteer sig. Även om vissa oseriösa låtsas vara seriösa som du säger ]]]]]

Du svarar:
"Men alltså MR stycket, jag börjar tro att du inte ens läser mina inlägg?

Jag skev i föregående inlägg att man har varit ute på seriösa dejter (en och samma man för att vara tydlig) men det slutar med att något oärligt hoppar upp och jag gav klockrena exempel på hur."

Jag svarar:
Citat:
Precis.

Därför är man som mest seriös om man dejtar ett gäng gånger så att de oseriösa avslöjar sig själv.

Där ger många kvinnor tipset att man inte ska kyssa mannen förens 3 månader och ett antal träffar.

[[[[[ Svarar återigen sakligt och beskriver djupare, om det jag berättade tidigare. Hur man kan avgöra om en man verkligen är seriös eller bara låtsas vara seriös, att det är bra att dejta över en längre period innan man blir intima. ]]]]]

Jag har alltså bemött dig hela tiden och även nyanserat. Du får gärna visa på ett enda exempel här där jag inte bemöter det du skriver.

För att sammanfatta verkar du reagerat så här:

Du skrev att män säger till dig att de är seriösa, för att det sedan ska visa sig att de är oseriösa.

Du sa:
Citat:
dom ska framstå sig själva som seriösa killar att dom vill inleda något seriöst och vill ha barn inom närsta tiden, är jordnära och bla bla, när man sedan dejtar dessa seriösa, så råkar dom ha missat att få med att den ena hade ett barn, var inte klar med exet, eller ville dejta 5 tjejer samtidigt eller är inte sugen på något seriöst förhållande" och bla bla. Så ja minst sagt så är dom oärliga men också definitionen av seriös är ju helt vimsig.

Men vänta nu här...

Bara för att någon påstår något, vad som helst. Är det automatiskt sant menar du då?

Bara för att man påstår att man är miljonär, är man det då?
Bara för man påstår att ens pappa är sveriges kung, är det automatiskt sant då?
Bara för att du påstår att du inte ör i förnekelse, är det sant bara för du påstår det?
Bara för att männen du dejtat påstår att de dejtar seriöst, är det nödvändigtvis så att de talar sanning?

Så du skriver verkar det ju som du tar lögner för sanning.

Det var just därför jag svarade dig att man bör dejta under en längre tid, för att sålla ut alla dessa oseriösa män, som säkert försöker framstå som seriösa genom lögner.

Kan inte förvänta mig att du hänger med i denna simpla logik men du lär inte heller kunna ge exempel på var jag inte lyssnat och varit osaklig.
Citera
2023-11-10, 22:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej det är inte viktigt för mig. För mig (bokstavligen: för mig ) är kärlek inte så viktigt. Det är svårt att hitta någon att få känslor för. Och jag har inte ens ägnat någon tanke åt det om jag ska vara ärlig. Tror inte jag har haft tid åt att tänka på detta. I början för att jag var så upptagen med mitt barn. (Och för att min hobby har upptagit för mycket tid, plats och energi ).

Jag förknippar kärlek med ungdomen, så hellre då att någon ung person, t ex mitt barn, hittar rätt person. Jag är för fan gammal. Ganska onödigt att försöka hitta någon då.

Jag behöver inte leva med någon annan. Jag nöjer mig med att få hålla på med min hobby. 99% av alla saknar kreativiteten för att ha en riktig hobby. Att bara ligga och dega framför Netflix varje kväll kanske blir ensamt. Men det är inte vad jag sysslar med. Jag är f.ö inte ensam bara för att jag är singel.

Jag hatar film och ingen kille skulle uppskatta min hobby. Garanterat. Så är det med det. Jag är ensamvarg och gillar att vara själv. Känner mig aldrig ensam.

Så jävla löjligt att någon annan skulle tala om för mig att jag har fel, jag har psykisk ohälsa eller att jag har blivit bränd tidigare när jag känner mig själv bäst. Är psykiskt frisk och är tyvärr den som har sårat, inte blivit sårad.

Det är snarare de som inte klarar av att vara ensamma som är labila som fan. Psykiskt instabilt beteende att inte ens klara av att umgås med sig själv. Att behöva ha någon annan som dämpar/ändrar på er för att ni ska kunna stå ut med ert egna sällskap ens är verkligen inte hälsosamt eller ens meningen med relationer. Man ska tycka att det är helt ok att vara singel så länge man inte har mött någon.

(Får man inte ens en tjej ska man inte förespråka efter en strävan om att skaffa sig flera fruar . Vad fick tjejen från ICA att backa från landets mest åtråvärda män kan man ju undra. )

Om man sitter och fantiserar om andra människor och sen går till personangrepp har man definitivt psykisk ohälsa.

Likaså om man inte värderar kärlek högst i sitt liv när man har ett barn.

Med det sagt om du nu är så nyfiken... Så ville hon träffas men jag slutade svara henne. Hon har nu slutat jobba på Ica.
Citera
2023-11-10, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om man sitter och fantiserar om andra människor och sen går till personangrepp har man definitivt psykisk ohälsa.

Likaså om man inte värderar kärlek högst i sitt liv när man har ett barn.

Med det sagt om du nu är så nyfiken... Så ville hon träffas men jag slutade svara henne. Hon har nu slutat jobba på Ica.
Det är ju du som gör det .

Jag värderar kärleken till mitt barn! Vi hittar på saker tillsammans. Just de sakerna är jag säker på att barnet kommer minnas när barnet tittar tillbaka på sin barndom. Har även mer storsinta planer inför framtiden, som barnet själv har uttryckt vill göra och som jag också vill. Det underlättar om det bara är vi två som gör det. Därför bra att syskon inte heller finns.

Ungefär så jag har behandlat flera män då. Inte för att de har varit dåliga, eller ens oattraktiva - inte alla, utan bara för att jag inte haft något intresse för just dem. Någon av dem har varit väldigt oattraktiv och han dreglade efter mig som en äcklig hund. Konstigt, för jag är verkligen inte den snyggaste eller mest åtråvärda
Senast redigerad av Roxic 2023-11-10 kl. 23:06.
Citera
2023-11-10, 23:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Men alltså MR stycket, jag börjar tro att du inte ens läser mina inlägg?

Jag skev i föregående inlägg att man har varit ute på seriösa dejter (en och samma man för att vara tydlig) men det slutar med att något oärligt hoppar upp och jag gav klockrena exempel på hur.

För att göra det enklare för dig...

Desto längre du dejtar en människa desto större chans att du kan avslöja en oseriös som spelar seriös.

Sen måste du ju också inse att vissa säkert tror de själva är mer seriösa och bra än de egentligen är.

bara för man är seriös och vill ha en relation är man inte en bra man...
Citera
2023-11-12, 01:53
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ja du kan inte haft så många seriösa förhållanden/eller haft kontakt med kvinnor för att sätta dom bestämda punkter på vad ”seriöst” är för dig.

Men för att svara på din fråga, nej jag har inte varit oseriös med dom killar man dejtat och gällande ligga runt, nja inte vad jag minns hoppas inte jag hamnar i den oseriösa mappen nu.

Som jag förstått det av stycket själv, så har han aldrig någonsin haft ett längre seriöst förhållande. Är tydligen "gud" eller något annat (än stycket själv) som det hänger på enligt honom att det inte blivit av. Eller pga att det är för dåligt med bra svenska tjejer enligt stycket.

Det är givetvis, oavsett, inte något med stycket själv som leder till att stycket inte har haft en lång seriös relation med någon kvinna. Det är väl det viktigaste att konstatera, som jag förstått det.
Citera
2023-11-12, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Som jag förstått det av stycket själv, så har han aldrig någonsin haft ett längre seriöst förhållande. Är tydligen "gud" eller något annat (än stycket själv) som det hänger på enligt honom att det inte blivit av. Eller pga att det är för dåligt med bra svenska tjejer enligt stycket.

Det är givetvis, oavsett, inte något med stycket själv som leder till att stycket inte har haft en lång seriös relation med någon kvinna. Det är väl det viktigaste att konstatera, som jag förstått det.
Nej han har inte lyckats attrahera en enda attraktiv och intressant tjej. Detta trots att han är en av landets mest åtråvärda män enligt sig själv. Han blir tafsad på krogen, och får t ex en tjej i kassan på ICA att ta reda på hans nummer.

Jag är definitivt inte en av landets mest åtråvärda kvinnor men hade nog också kunnat bli tafsad på krogen om jag hade vistats där. Jag Har också blivit kontaktad av attraktiva och intressanta snubbar.

Varför kan du inte hitta någon att starta en relation med då? Varför har jag enklare att göra det? (Trots att jag har barn och grejer, hur många killar vill det liksom?) Kvinnor och män har ju samma sexuella intresse för varandra enligt stycket, så män blir inte kåtare på mig för att jag är tjej utan vi blir ju lika kåta på män.

Men ingen seriös, intressant och attraktiv tjej blir kåt på en av landets mest åtråvärda män? Hur ska du då hitta flera fruar när du inte ens lyckas hitta en? Blir du bara ögonknullad av oseriösa tjejer som inte vill mer?

Med bra svenska tjejer menar han nog tjejer som inte har haft sex med någon kille. De killar som kritiserar tjejer för att ”ligga runt med 300 kukar” menar i själva verket ”tjejer som har tidigare haft sex”. (Det får man faktiskt förvänta sig att en vuxen människa har gjort tidigare). Det är bara deras komplex över att vara oskulder som lyser igenom.
Senast redigerad av Roxic 2023-11-12 kl. 12:43.
Citera
2023-11-12, 18:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Men ingen seriös, intressant och attraktiv tjej blir kåt på en av landets mest åtråvärda män? Hur ska du då hitta flera fruar när du inte ens lyckas hitta en? Blir du bara ögonknullad av oseriösa tjejer som inte vill mer?

Med bra svenska tjejer menar han nog tjejer som inte har haft sex med någon kille. De killar som kritiserar tjejer för att ”ligga runt med 300 kukar” menar i själva verket ”tjejer som har tidigare haft sex”. (Det får man faktiskt förvänta sig att en vuxen människa har gjort tidigare). Det är bara deras komplex över att vara oskulder som lyser igenom.

Tror du har helt rätt i din analys av "stycket" och andra incels här på FB.

De måste nog starta med att bli trygga i sig själva, innan de är redo för att klara av dejting (oavsett om på nätet eller IRL) för ett seriöst förhållande.
Citera
2023-11-18, 09:28
Medlem
Overminds avatar
Jag förstår inte riktigt hur det kommer sig att kvinnorna har all makt när det kommer till dejting. De kan ligga när som helst medans vi män måste kämpa och stå i kö i princip. Det är vi som bjuder upp till "dans" och kvinnor kan välja och vraka. Hur kommer det sig? En maktutjämning vore att föredra.
Citera
2023-11-18, 09:31
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag förstår inte riktigt hur det kommer sig att kvinnorna har all makt när det kommer till dejting. De kan ligga när som helst medans vi män måste kämpa och stå i kö i princip. Det är vi som bjuder upp till "dans" och kvinnor kan välja och vraka. Hur kommer det sig? En maktutjämning vore att föredra.

Hade män/killar slutat att likea eller skicka meddelande till en massa tjejer och gett henne bekräftelse så hade vi inte haft detta problemet. Killar förstör endast för andra killar.
Citera
2023-11-18, 09:34
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hade män/killar slutat att likea eller skicka meddelande till en massa tjejer och gett henne bekräftelse så hade vi inte haft detta problemet. Killar förstör endast för andra killar.

Jag håller med. Men varför är det så? Är det Naturen och evolutionen som gjort så med oss? Det är så vi är skapta? Könsrollerna? Det är så jäkla tröttsamt och tär på psyket att ständigt jaga men aldrig få något byte...

Jag är väldigt sparsam med att "likea" på Tinder till exempel. Och de som inte har någon text utan bara länk till sin instagram rapporterar jag för reklam.
Citera
2023-11-18, 09:37
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag håller med. Men varför är det så? Är det Naturen och evolutionen som gjort så med oss? Det är så vi är skapta? Könsrollerna? Det är så jäkla tröttsamt och tär på psyket att ständigt jaga men aldrig få något byte...

Jag är väldigt sparsam med att "likea" på Tinder till exempel. Och de som inte har någon text utan bara länk till sin instagram rapporterar jag för reklam.

Det kan jag tyvärr inte svara på, alla killar borde ta sig en funderare och fråga sig själva? Varför likear man var och varannan tjej på Tinder?
Jag har aldrig använt skiten själv och kommer aldrig göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in