2023-11-18, 23:39
Medlem
Köper ibland. Men äter sällan upp den. 🤣
Citera
2023-11-18, 23:52
Medlem
Uppväxt på 80-talet och vi hade aldrig någonsin en nutella i skafferiet, och jag kan inte säga att jag ätit nutella i vuxen ålder någonsin. Jag minns att jag var barn och var i Danmark och det var så spännande och kul att de hade nutella på mackor.
Citera
2023-11-18, 23:56
Medlem
Retardcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Uppväxt på 80-talet och vi hade aldrig någonsin en nutella i skafferiet, och jag kan inte säga att jag ätit nutella i vuxen ålder någonsin. Jag minns att jag var barn och var i Danmark och det var så spännande och kul att de hade nutella på mackor.
Hmmm nu när du säger det så minns jag att mina morföräldrar som är från tyskland levererade denna nutella till oss. Det förklarar nog varför min uppväxt men inte andras innehöll nutella.
Citera
2023-11-19, 00:04
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardcarrot
Precis, denna så kallade hasselnötscreme som är som en bredbar choklad?

Som uppväxt på 80-talet så hade vi alltid en burk i skafferiet, alltid verkligen.

Nu har det gått många år sen dess men jag såg en i affären och slog till på en burk. Och det är ju jäkligt gott, men det känns som ett udda inslag att ha på sina mackor.

Köper ni Nutella till familjen?

Nej. Har aldrig gillat det. Inte ens som barn. Skitäckligt.
Citera
2023-11-19, 00:36
Medlem
Kan möjligen ta det på hotellfrukost. Köpa hem har aldrig skett och kommer aldrig ske.
Citera
2023-11-19, 01:25
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Nej jag tycker inte om det. Det var ok som barn då man åt allt sött men nu när jag är äldre är jag betydligt mer kräsen vad gäller sötsaker och nutella är verkligen skit.
Citera
2023-11-19, 01:47
Medlem
Europes avatar
Jag åt inte det ens när jag var barn. Kanske i första hand för att vi helt enkelt aldrig hade det, men jag misstänker att jag skulle ha tyckt att det är skumt att ha nougat på bröd. Som liten tyckte jag inte om att blanda sött med det jag såg som "riktig" mat, något som jag väl har blivit lite mer öppen till tack vare god asiatisk mat. Däremot brukade jag som liten doppa kakko, ett kornbröd med lite vete som äts i finska landskapet Satakunta, med smör på i kaffe med mjölk. Det var märkligt gott.
Citera
2023-11-19, 03:52
Avslutad
Åt den väldigt sällan som barn, någon gång hos någon vän och släkting och alltid på pannkaka.. Det var inte alls dumt men inget som jag hade hemma i ung ålder och nu som äldre skulle jag aldrig få tanken på att äta det. Det är lite som Oboy.. Ballerina kan jag köpa 2-3 gånger per år för det är verkligen gott men har aldrig känt så för Nutella.
Citera
2023-11-19, 05:57
Avslutad
dom där små plastkuddarna som tonåring. Aldrig någonsin med mat
Citera
2023-11-19, 06:15
Medlem
Pillar43s avatar
Jag hade en flickvän som ville ha det på pannkakorna ibland men det är nog enda gången det köpts hem i vuxen ålder. Kan inte minnas att jag var särskilt förtjust i det som barn heller. Däremot har jag nästan alltid jordnötssmör hemma (varianten som inte dryer av olja) och en och annan gång har jag köpt ett paket O´boy.
Citera
2023-11-19, 06:55
Medlem
kordens avatar
Har aldrig ätit och kommer aldrig att köpa.
Min fru kanske köper 1burk per år typ, så barnen får till pannkaka nån gång.
Citera
2023-11-19, 07:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har aldrig ätit nutella som jag vet och kan inte förstå att deras inriktning är just som pålägg. Hade förstått det om vi pratat fyllning i kakor eller andra bakverk men absolut inte som ett pålägg på en smörgås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in