Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Märkligt att någon i tråden försökte "fria" Daniel från "den värsta" misshandeln. Det är möjligt att han inte behövt slå utan nöjt sig med att mamman gjorde grovjobbet.
Jag får kalla kårar då jag läser om vittnesmål från hans arbetsgivare, från en gammal vän här i forumet och från beskrivningar av honom på sjukhuset.
Man kunde tydligen inte lämna honom ensam med medarbetare på LSS-boendet där han jobbade.
Han stirrade på folk,ställde sig och juckade mot en anställd. De andra var rädda för honom och larmade hos arbetsgivaren. Han fick inte förlängt pga att han upplevdes obehaglig av de andra och stod och stirrade.. Han verkar vara djävulen själv. Hans hjärna är full av "deviant stuff".
Han var helt iskall på sjukhuset i h flippade med mobilen då Z kämpade för sitt liv.
När Z låg på operationsbordet intuberd så drog han randomly fram mobilkamera och fotade mellan Z:s ben. Helt olämpligt,stört psykopatbeteeende .
Han är riktigt skev den där galningen.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han begått övergrepp mot Z även av sexuell karaktär.
En granne vittnade om att han såg svart ut i blicken då geannen rusade in pga att barnen grät när Jasmin ramlade ihop vid ngt tillfälle. Grannen tolkade det som att Daniel var jättestörd över att någon utomstående var där.
Det är riktigt svårt för mig (men har inte djupläst alla delar av FUP:en) att se Daniel som lite "snällare". Han är en levande död,en zombie som ska låsas in och förbli långt bort från människor. For ever and ever.
Och Jasmin också.
Är jag ute och cyklar?
Nej, för tusen han är mentalt avstängd och fullkomligt likgiltig inför Zs behandling och lidande.
När jag läser mellan raderna misstänker jag honom att ganska själv tagit itu med ”problemet Z” efter mammans klagande. Dynamiken verkar vara att han utför det käringen styr och befaller. Han löser problem så hon blir tyst.
Han titulerar bla Z som ”Den”, har totalt avhumaniserat henne över tid och det står absolut inte rätt till i huvudet på honom efter allt som framkommit. Precis som det inte heller gör med Jasmine.