2023-11-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag hittar inte heller dom..

Lunds TR B 6683-22 Aktbil 182_maskad
Citera
2023-11-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpansson
Känner mig dum och blind här 🙃
Jag har öppnat alla bilagor till FUP men hittar inte förhören med Z.
I vilken bilaga finns förhören med Z?
Hjälp mig att hitta

Citera
2023-11-18, 20:52
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Det är nog få människor jag önskar så ont som dessa, hoppas på allvar de blir våldtagna dagligen i finkan. Vilka jävla as
Citera
2023-11-18, 21:03
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni

Tack
Citera
2023-11-18, 21:08
Medlem
Märkligt att någon i tråden försökte "fria" Daniel från "den värsta" misshandeln. Det är möjligt att han inte behövt slå utan nöjt sig med att mamman gjorde grovjobbet.

Jag får kalla kårar då jag läser om vittnesmål från hans arbetsgivare, från en gammal vän här i forumet och från beskrivningar av honom på sjukhuset.
Man kunde tydligen inte lämna honom ensam med medarbetare på LSS-boendet där han jobbade.
Han stirrade på folk,ställde sig och juckade mot en anställd. De andra var rädda för honom och larmade hos arbetsgivaren. Han fick inte förlängt pga att han upplevdes obehaglig av de andra och stod och stirrade.. Han verkar vara djävulen själv. Hans hjärna är full av "deviant stuff".

Han var helt iskall på sjukhuset i h flippade med mobilen då Z kämpade för sitt liv.
När Z låg på operationsbordet intuberd så drog han randomly fram mobilkamera och fotade mellan Z:s ben. Helt olämpligt,stört psykopatbeteeende .

Han är riktigt skev den där galningen.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han begått övergrepp mot Z även av sexuell karaktär.
En granne vittnade om att han såg svart ut i blicken då geannen rusade in pga att barnen grät när Jasmin ramlade ihop vid ngt tillfälle. Grannen tolkade det som att Daniel var jättestörd över att någon utomstående var där.

Det är riktigt svårt för mig (men har inte djupläst alla delar av FUP:en) att se Daniel som lite "snällare". Han är en levande död,en zombie som ska låsas in och förbli långt bort från människor. For ever and ever.
Och Jasmin också.
Är jag ute och cyklar?
Senast redigerad av Ericcca 2023-11-18 kl. 21:10.
Citera
2023-11-18, 21:10
Medlem
Förhören med syskonen är så uppgjorda, speciellt med äldsta barnet , hon såg Z duscha två dagar innan händelsen med ättika… tyvärr så märker man fort vad föräldrarna sagt att barnen ska säga, men barn är barn och barn har svårt för att ljuga eller hålla i en röd tråd, knappt så en vuxen klarar av det
Citera
2023-11-18, 21:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han begått övergrepp mot Z även av sexuell karaktär.
En granne vittnade om att han såg svart ut i blicken då geannen rusade in pga att barnen grät när Jasmin ramlade ihop vid ngt tillfälle. Grannen tolkade det som att Daniel var jättestörd över att någon utomstående var där.

Är det inte märkligt att grannar och andra alltid har sett så mycket - men först berättar om det när förövarna i fråga sitter inlåsta? Vad beror det på - feghet? Borde vi kanske ha något garanterat anonymt visselblåsarsystem, precis som för anställda som vill anmäla sin arbetsgivare för något brott?
Citera
2023-11-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Märkligt att någon i tråden försökte "fria" Daniel från "den värsta" misshandeln. Det är möjligt att han inte behövt slå utan nöjt sig med att mamman gjorde grovjobbet.

Jag får kalla kårar då jag läser om vittnesmål från hans arbetsgivare, från en gammal vän här i forumet och från beskrivningar av honom på sjukhuset.
Man kunde tydligen inte lämna honom ensam med medarbetare på LSS-boendet där han jobbade.
Han stirrade på folk,ställde sig och juckade mot en anställd. De andra var rädda för honom och larmade hos arbetsgivaren. Han fick inte förlängt pga att han upplevdes obehaglig av de andra och stod och stirrade.. Han verkar vara djävulen själv. Hans hjärna är full av "deviant stuff".

Han var helt iskall på sjukhuset i h flippade med mobilen då Z kämpade för sitt liv.
När Z låg på operationsbordet intuberd så drog han randomly fram mobilkamera och fotade mellan Z:s ben. Helt olämpligt,stört psykopatbeteeende .

Han är riktigt skev den där galningen.

Det är riktigt svårt för mig (men har inte djupläst alla delar av FUP:en) att se Daniel som lite "snällare". Han är en levande död,en zombie som ska låsas in och förbli långt bort från människor. For ever and ever.
Och Jasmin också.
Är jag ute och cyklar?

Nej, för tusen han är mentalt avstängd och fullkomligt likgiltig inför Zs behandling och lidande.

När jag läser mellan raderna misstänker jag honom att ganska själv tagit itu med ”problemet Z” efter mammans klagande. Dynamiken verkar vara att han utför det käringen styr och befaller. Han löser problem så hon blir tyst.

Han titulerar bla Z som ”Den”, har totalt avhumaniserat henne över tid och det står absolut inte rätt till i huvudet på honom efter allt som framkommit. Precis som det inte heller gör med Jasmine.
Citera
2023-11-18, 21:54
Medlem
Vilken aktbilaga är förhöret med Z?
Citera
2023-11-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feminazii
Vilken aktbilaga är förhöret med Z?

Citera
2023-11-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Självklart. Hur gör man det?

Tycker även det ska startas en insamling för flickan. Tror många är med och bidrar och även om pengar aldrig läker hennes sår så kan det ge henne förutsättningar till att unna sig saker hon inte fått ha. Minns att det fanns en insamling för två små pojkar vars mamma våldtog dom grov på styvpappans begäran och där gjordes det en insamling son jag själv bidrog till.

Förutom detta så är det oerhört frustrerande att läsa hur vissa skriver att hon är gränslös och "verkar ha autism". Vi snackar om ett barn som varit inlåst, våldtagen, utsatt för svält, fått ligga i sitt eget bajs fastkedjad, misshandlad och aldrig fått kärlek, varken en kram, tröst eller något fint ord. Hon säger själv flera gånger att hennes föräldrar hatar henne och vill att hon ska dö. Är ett UNDER att hon ens är så pass normal som hon är efter allt detta och inte beter sig som en rabiat hund som attackerar allt och alla. Tycker snarare att det är anmärkningsvärt att hon ändå är så pass normal som hon är efter allt detta och att hon ens överlevde. Hoppas hon för en bra uppväxt och ordentlig traumabehandling!
Här kan man göra en JO-anmälan:
https://www.jo.se/jo-anmalan/formular-for-jo-anmalan/
Säg till om du eller någon annan för den del behöver vägledning kring anmälan. Vi hjälps åt.

Tycker att det är en superbra idé med en insamling. Skänker också gärna en del pengar till BO i så fall. Finns det någon här som hållit i insamling tidigare eller vet hur det går till?

Sedan håller jag verkligen med dig om att folk spekulerar lite väl mycket. Vi vet inte ens allt hon varit med om men det vi vet är obeskrivligt. Hon är oerhört stark. Älskade lilla barn. Hoppas hon inser hur värdefull hon är och att det aldrig var hennes fel. Vem som helst hade knäckts av behandlingen hon tvingades utstå.
Citera
2023-11-18, 22:36
Avslutad
Det värmer i hjärtat när man läser om alla framsteg Z gör i skolan, bland vänner, hon duschar på gympan i skolan bland de andra barnen, hon har på eget initiativ börjat kalla sina fosterföräldrar för mamma och pappa.
Hon har fått eget rum med egna saker.
Hon har besökt Leos lekland, hon cyklar, har sprungit ett barnlopp, hon sover i egen ren säng på nätterna.
Hon verkar ha hamnat hos en mycket fin familj.

Det glädjer mig att det går framåt för henne.

Läste att fostermamman bett att få nån personlig tillhörighet till Z att ha i fosterhemmet. Hon fick till svar att det finns inget. Ingen nalle. Inget smycke. Inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in