2023-11-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Fattar inte hur man kan tänka att det inte finns sexuellt motiv. Hade du sagt så även om det var en kille som gjort sådana saker på en tjej eller om det var din dotter? Det är så sjukt att skada ett barn där nere så det finns inte. Finns som sagt tusen andra sätt att skada någon fysiskt om man vill det. Så jag tror det var sexuellt. Såklart hon inte erkänner det. Hur ska man ens kunna bevisa att det var det? Oavsett om mamman tillfredsställdes av det eller inte var det grov våldtäkt mot barn. Punkt slut.

Alltså grovt sexuellt våld vilket det är i detta fall ska väl räknas som våldtäkt och inte misshandel tänker jag 🤔🤔🤔
Citera
2023-11-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Jag tror också det har gått till så med ättikan.

Vad gäller det övriga så tänker jag att man inte kan säga något om hennes utveckling eller eventuella diagnoser just nu. Hon har vuxit upp med skräckföräldrar och varit inspärrad och fastbunden en stor del av tiden de senaste två åren. Det är omöjligt att veta vad som är vad.

Det kan till och med vara så att hon NUMERA har en hjärnskada efter den misshandel hon fått utstå.

Den typen av "gränslöshet" som beskrivs är inte heller helt ovanlig hos barn som vuxit upp i hem med större problem enligt vad jag fått höra.
Att hon upplevs som yngre lär till stor del bero på att livet utanför hemmet slutade när hon var 4-5 år och mormor dog , ingen stimulans under många år påverkar psyket
Citera
2023-11-18, 19:47
Medlem
LeifD2s avatar
Föräldrarna borda sättas att driva på havet.
Åklagaren verkar ju också vara en kuf. Detta fallet är inte något annat än mordförsök. Allt prat om annat är ju bara humbug.
Citera
2023-11-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpansson
Känner mig dum och blind här 🙃
Jag har öppnat alla bilagor till FUP men hittar inte förhören med Z.
I vilken bilaga finns förhören med Z?
Hjälp mig att hitta

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag hittar inte heller dom..

https://gofile.io/d/4j124z

.
Citera
2023-11-18, 19:57
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att hon upplevs som yngre lär till stor del bero på att livet utanför hemmet slutade när hon var 4-5 år och mormor dog , ingen stimulans under många år påverkar psyket

Barn går ofta tillbaka i utvecklingen när dom utsetts för trauma. Barn som blivit blöjfria behöver blöja igen osv. Otroligt sorgligt men nu är hon är med blöjan. All kärlek till flickan🩷
Citera
2023-11-18, 19:58
Medlem
Föräldrarna hade uppenbarligen tröttnat även på minsta pojken eftersom de tyckte att han skulle sova för natten kl 16 och för att de ställt in resesäng i vardagsrummet där han placerades när han var busig , barnet gick på förskola enligt pappans arbetstider så han lär inte varit hemma så mycket dagtid och kan säkert rasat av sig på förskolan och knappast varit särskilt jobbig hemma
Citera
2023-11-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Alltså grovt sexuellt våld vilket det är i detta fall ska väl räknas som våldtäkt och inte misshandel tänker jag 🤔🤔🤔
Precis, åklagaren har gjort fel i att missa flera åtalspunkter. Väldigt oansvarigt i det här ärendet. JO-anmäl gärna åklagaren du också. Tillsammans gör vi skillnad.
Citera
2023-11-18, 20:14
Medlem
Har skummat igenom det mesta nu men tycker bara det nämns nästan allra sist i den FUP som heter ”skador” av läkare Torbjörn hur han anser att det gått till med ättikssyran. Det är en summering av det telefonsamtal han gör till polisen Petra att de har hållit upp huvudet precis som man gör när man ger vätska till en katt. Att man håller upp huvudet högt och drar upp och ned på halsen för att framkalla sväljandet. Att Z här då ska ha stretat emot mycket men sen svalt det när de väl hällt det i munnen. Pga huvudets position så blev det inte skador i munnen och svalget.
Märkligt att inte detta nämns på fler ställen.
Vet inte om såret längre in i svalget talar emot detta men det spekuleras mest om tratt, slang eller spruta som metod.

Har Js syster blivit utsatt av ättikssyra av deras syrianska pappa när de var yngre så lär detta ha varit Js idé men garanterat inte kunnat göra det på egen hand. Tyvärr så är hon en sådan ynkling att hon totalvägrar att svara på någon fråga under den sista 1/3-delen av förhören. Hoppas bara de går extremt hårt åt föräldrarna under rättegången.

Läste även att Z försökt fly från huset men ytterdörren är alltid låst. Den paniken måste vara fruktansvärd att veta att man aldrig kommer därifrån. Tyvärr kommer vi aldrig få reda på varför de gav henne ättikssyran just på julafton och Z kanske aldrig kommer kunna förknippa julafton med något positivt, å andra sidan så hoppas vi att hon kan förknippa det med den dagen hon till sist blev räddad.
Citera
2023-11-18, 20:22
Medlem
Ja onekligen finns det spår av överlagt mord i detta fallet.

Tänker bla på mammans sms till pappan om att han ska ”fixa problemet”, att hon inte pallar kylan och lukten länge till. Nog fixar han alltid, kliniska bevis pekar mer på kontinuerlig slangmatning av ättika än frivilligt drickande ur glas (ont i magen och vattendiarré över tid … där har vi nog tidsförloppet), att hon var näst intill död när hon kom in till sjukhuset och att nedfrysningen till medvetslöshet på 33 grader pågått i ca 36 tim dvs i 3 dagar i 15 grader, naken och fastspänd.

Han hoppades säkert hon skulle dö i bilen in eller på sjukhuset för de var medvetna om risken att bli av med de andra barnen. Det var även därför Z inte heller fick gå i skolan, hon pratade om missförhållanden i hemmet berättar hennes syster i förhör.

Sen det sexuella våldet som mamman utfört är inget annat än våldtäkt i mina ögon och det är nog bara toppen på isberget som framkommit i förhör.
Senast redigerad av viperstyle 2023-11-18 kl. 20:38.
Citera
2023-11-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Barn går ofta tillbaka i utvecklingen när dom utsetts för trauma. Barn som blivit blöjfria behöver blöja igen osv. Otroligt sorgligt men nu är hon är med blöjan. All kärlek till flickan🩷
Ja , självklart beror det på hur de behandlat henne , ensam på rummet i första huset och instängd i tvättstugan på nya stället dessutom utan att kunna röra sig och samtidigt höra resten av familjen äta , leka , titta på tv osv. Grannar hade inte sett henne utanför huset utan bara övriga familj .
Citera
2023-11-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Precis, åklagaren har gjort fel i att missa flera åtalspunkter. Väldigt oansvarigt i det här ärendet. JO-anmäl gärna åklagaren du också. Tillsammans gör vi skillnad.

Självklart. Hur gör man det?

Tycker även det ska startas en insamling för flickan. Tror många är med och bidrar och även om pengar aldrig läker hennes sår så kan det ge henne förutsättningar till att unna sig saker hon inte fått ha. Minns att det fanns en insamling för två små pojkar vars mamma våldtog dom grov på styvpappans begäran och där gjordes det en insamling son jag själv bidrog till.

Förutom detta så är det oerhört frustrerande att läsa hur vissa skriver att hon är gränslös och "verkar ha autism". Vi snackar om ett barn som varit inlåst, våldtagen, utsatt för svält, fått ligga i sitt eget bajs fastkedjad, misshandlad och aldrig fått kärlek, varken en kram, tröst eller något fint ord. Hon säger själv flera gånger att hennes föräldrar hatar henne och vill att hon ska dö. Är ett UNDER att hon ens är så pass normal som hon är efter allt detta och inte beter sig som en rabiat hund som attackerar allt och alla. Tycker snarare att det är anmärkningsvärt att hon ändå är så pass normal som hon är efter allt detta och att hon ens överlevde. Hoppas hon för en bra uppväxt och ordentlig traumabehandling!
Citera
2023-11-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Föräldrarna hade uppenbarligen tröttnat även på minsta pojken eftersom de tyckte att han skulle sova för natten kl 16 och för att de ställt in resesäng i vardagsrummet där han placerades när han var busig , barnet gick på förskola enligt pappans arbetstider så han lär inte varit hemma så mycket dagtid och kan säkert rasat av sig på förskolan och knappast varit särskilt jobbig hemma

Dessa avskum orkade inte ens med sig själva men skaffade ändå 6 barn 😡 Som du säger var det säkert otroligt tufft att vara förälder till pojken som var på förskolan dagtid och resten av tiden då han var hemma drogade dom honom så han sov. Borde väckas åtal för allt dom gjorde mot ALLA barnen kan jag tycka 😡😡😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in