2023-11-18, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nej flaskan med ättika hade mammans fingeravtryck men inte pappans, korken hade bådas.
Men burken hade torkats av med grytvantar av pappan, enligt J?
Och sprutan hade kollats, men inga spår efter ättika i den?
Varför torkar man av burken, men inte flaskan?

Begriper inte hur föräldrarna kunde leva på som vanligt med de andra barnen, med vetskap om att Z satt inlåst i tvättstugan. Ett djur behandlas bättre.
Citera
2023-11-18, 18:33
Medlem
WallabeJoys avatar
Okej läst förhöret med pappan. Ni som läst vad tror ni?

Att han missat skadorna kan vi ju utesluta, men han försöker ju lite grann lägga skulden på mamman och att han inte vetat OM det nu skulle vara så.. tänker nu på underlivsskadorna bak och fram?

Har han varit delaktig, vetat om eller varit omedveten men sett skador?

Sen skulle jag vilja säga om han någon gång läser här att är det någon i denna utredning som har en hjärnskada är det definitivt han..

Hans arbetsgivare säger i okt/november att han inte kommer få jobbet.
Han planerar ändå att söka jobbet… och säger i förhör han inte fått den infon att han inte skulle vara aktuellt,l för tjänsten.

Anteckningar frå när Z var nyfödd, han var närvarande enligt honom själv, vården skriver de inte var där. Han är helt frågande.

Z har stora brännskador från kokande vatten, han tror barnet duschat. Ifrågasätter sitt eget barns och sina andras barns vittnesmål.

Han föraktar sina egna barn från tidigare relation.
Något står verkligen inte till i hans huvud.

Har inte hittat någon utredning från om P7 och RPU från någon av föräldrarna,, är dessa sekretess på?
Märkligt då Z är helt uthängd.

Är förövrigt helt chockad hur lite det maskar, känns ibland inte ok att läsa, och saker de maskat som syskonens ev syndrom PW skrivs ju ut i förhör med. Pappan. Så maskat det men inte överallt.
Citera
2023-11-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Mamman var inte på sjukhuset förens dag 3. Oavsett om barnet hade varit en fullständig maniac, cp-skadad, ha självskadebeteende eller whatever, så SKA INTE ett oskyldigt litet barn i Sverige se ut och lukta som om det bor på gatan i Somalia. Lägg därtill skadorna i underlivet och märkena som samtliga såg på vrister och handleder. INGEN MÄNNISKA oavsett ålder, som är under omvårdnad ska vara i det skicket. Hon andades 4 andetag/minut när hon kom in. Det är för mig ett solklart polisiärt ärende utan tvekan.

Det som gör det hela mer pinsamt är också reportaget som gjordes året innan om just denna barnakut och de anställda som gått ut med att de minsann är först i Sverige med att ha en sk. ”Child check”.
Självklart ska det inte gå till som det gick till , en hel del av sjukvårdspersonal var oroade och upplevde saker som märkliga kring barnet , dock så var de väldigt fokuserade på vården av det svårt akut sjuka barnet
Citera
2023-11-18, 18:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
På grund av stanken från Z's obytta blöja. Jasmine befattade sig inte med sånt, och sänkte värmen för att det luktar mindre i kyla än värme. Hon smsade Daniel att han skulle komma hem och ta hand om skiten. En tillfällig "lösning" alltså.
Har jag uppfattar det korrekt att häxan tryckt ut 6 ungar men byter inga blöjor?
Citera
2023-11-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Herregud alltså. Tack för informationen.
Det rör sig alltså om våldtäkt av värsta slaget och ändå rubriceras det som misshandel. Idioter till föräldrar och åklagare. Samt de som haft misstankar om att flickan far illa men bara ignorerat.

Är det någon i FUP som hävdat att det finns förmildrande omständigheter? Vad i h*lvete finns det för sjuka människor… Jag tänker JO-anmäla åklagaren nu till veckan. Åtalet - och det faktum att våldtäktskvinnan och pappan från helvetet försatts på fri fot under utredningen - behöver utredas ordentligt men ärligt. Litar inte mycket på systemet efter allt. Föräldrarna förtjänar dessutom betydligt värre än att sitta i fängelse.

Heja, bra gjort
.Vi borde gå samman och göra fler anmälningar.
Citera
2023-11-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Tycker också att texten är väldigt ingående och att man med hänsyn till Z integritet faktiskt borde ha maskat mer.
Exempelvis framgår det i förhör med Z att hon är orolig för att mamma och pappa ska kunna hitta henne och hon säger även att man kan hitta det på dator. Om man läser FUP är det inte alls svårt att räkna ut vad fosterhemssyskon och -föräldrar heter, och därmed kan man ju enkelt hitta även deras adress såklart. Tycker detta är väldigt slarvigt.
Hjärtat går verkligen sönder för denna lilla tjej.
Men fy. Låt inte föräldrarna släppas och ifall de släpps behöver de råka illa ut.
Äckligt gjort av tingsrätten att maska så lite gällande Z, adressuppgifter osv… Hon behöver skyddas och känna sig så trygg som möjligt. När hålls rättegången? Hade för övrigt gärna skänkt pengar till flickan.
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Heja, bra gjort
Absolut. Skickar en på måndag. Det är superbra om fler kan anmäla för flickans skull

Edit: Jag funderar även på att samla information om bristerna i fallet och underskrifter och be barnrättsorganisationer dela. Men ska först fråga om någon av organisationerna är intresserade av att sköta det.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-18 kl. 19:11.
Citera
2023-11-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Heja, bra gjort

Här borde finnas en gilla knapp, gör detsamma!
Citera
2023-11-18, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har jag uppfattar det korrekt att häxan tryckt ut 6 ungar men byter inga blöjor?
Daniel verkar ha haft huvudansvaret för Z’s blöjbyten iallafall. Tror nog att hon bytt på de andra.
Citera
2023-11-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Hon gör det säkert på dom andra barnen, som också är offer i en sån här familjesituation. Men inte på flickan. Henne överlåter hon till pappan som utöver att vara ondskefullt mähä-ig också är jäkligt hunsad.

Läs bara sms:en. Hon skriver upprepade gånger vilken idiot han är och hur hatad han är och att han ska skynda hem för att ta hand om "Stanken" (flickan &#128549, och han svarar alltid "okej älskling", "tack älskling", "förlåt älskling".

Hade nån jag varit tillsammans med pratat till mig som hon gör till honom så hade det varit packade väskor.

Hon är ett egoistiskt odjur och han ett jävligt lättpåverkat och lika otäckt verktyg. Match made in hell.
Citera
2023-11-18, 19:23
Medlem
Känner mig dum och blind här 🙃
Jag har öppnat alla bilagor till FUP men hittar inte förhören med Z.
I vilken bilaga finns förhören med Z?
Hjälp mig att hitta
Citera
2023-11-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag har läst och läst. I 12-timmarspass.

Efter att ha läst förhören med sjukhuspersonalen så TROR jag att de jävlarna har använt en spruta och kört ner ättikan i halsen på henne. Huset dräller ju av sprutor som de ger barnen flytande medicin med så Z skulle inte ha reagerat över att få "medicin" med spruta.
Hon har en liten skada strax ovanför matstrupen som inte har uppkommit pga ättikan.
Hon har inga frätskador i munnen eller svalget.
Alla förhörda ställer sig helt frågande till att hon (eller någon alls) skulle klara att dricka ett halvt glas med ättika.

Fysioterapeuter som träffat henne ser att hon har problem med högra sidan av kroppen och det kan bero på en liten cp-skada på hjärnans vänstra sida. En av dem bedömer henne också mer som en 5-åring än en 7-åring. Så där verkar föräldrarna ha sett någonting som faktiskt finns (får medge att jag inte vill ge dem rätt i någonting).

Z beskrivs något distanslös (samma som ses i barnförhören) vilket kan vara autism i någon grad.
I förhören tänker jag att Z försöker manipulera FL när hon leker och flamsar, helt enkelt för att hon inte vill svara på alla frågor. Inte så konstigt då offer ofta känner skam för att ha blivit utsatta, och/eller det är för smärtsamt att tänka på hemska situationer.

Förhören med sjukhuspersonalen är mycket informativa och intressanta (förutom att det är obehaglig och skrämmande läsning).

Jag tror också det har gått till så med ättikan.

Vad gäller det övriga så tänker jag att man inte kan säga något om hennes utveckling eller eventuella diagnoser just nu. Hon har vuxit upp med skräckföräldrar och varit inspärrad och fastbunden en stor del av tiden de senaste två åren. Det är omöjligt att veta vad som är vad.

Det kan till och med vara så att hon NUMERA har en hjärnskada efter den misshandel hon fått utstå.

Den typen av "gränslöshet" som beskrivs är inte heller helt ovanlig hos barn som vuxit upp i hem med större problem enligt vad jag fått höra.
Citera
2023-11-18, 19:28
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpansson
Känner mig dum och blind här 🙃
Jag har öppnat alla bilagor till FUP men hittar inte förhören med Z.
I vilken bilaga finns förhören med Z?
Hjälp mig att hitta

Jag hittar inte heller dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in