Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Ja jag har samma känsla. Blir säkert innan 2030.
Känns ju som att dom redan har försökt ett par gånger, med monkeypox osv. Fast att dom har varit tvugna att trycka på abort-knappen när marknadsföringsundersökningarna visat att folk inte har brytt sig.
Enbart med FB som barometer så känns det ganska lugnt fn. Ingen tillströmning av "normala" människor som är vettskrämda över covid 2.0. Det är bara dom två-tre gamla vanliga sancta simplicatas som propagerar för "ökad smittspridning i avloppsvattnet" i ur och skur.
Fast medie-maskineriet har väl inte rullat igång fullt ut än. Får se om dom har några nya ess i kortärmarna den här gången.
EDIT:
Det som förvånar mig lite är att MSM inte i högre grad har försökt koppla ihop den ökade överdödlighet som uppkommit efter vaccineringen med covid. Att man tvärtom har pratat om mildare "varianter". Och att man mer försökt sopa överdödligheten under mattan. Det är iallafall mitt intryck. Väntar dom på att överdödligheten ska nå en kritisk massa, innan dom spelar ut det kortet?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Folk känner inte till coronafonden… förmodligen det största skatteslöseriet i modern historia.
https://skattebetalarna.se/eus-coronafond-blev-arets-varsta-sloseri-2021/
Mutpengar.
Småfolket lät sig mutas billigt som fan för att gå med på lockdowns och sprut-fascism. Räckte med *jobba hemifrån i pyjamasbyxor* och *gratis karensdag* för att göra dom öken lojala in till döden.
Andra vet sitt värde och kräver större mutor. Det är där såna här fonder kommer in i bilden.