Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Vad tycker du om lockdowns och ansiktsblöjor?
Verkar som att bevisen strömmar in angående dess effektivitet. Verkar vara 0%..
Jag tycker inte heller att lockdown nu skulle vara nåt bra, däremot tycker jag att man kunde prata mer om viruset i media, trots all trötthet på det, och följa forskningen mer. Samma sak med vaccinet.
Fortfarande är det mig veterligt så att FFP3 skyddar mot virus, däribland Covid-19. De flesta verkar nu gå efter den där gråtmilda youtubeläkaren som ska "follow the evidence wherever it leads", vad han nu heter, när man påstår att munskydd inte skyddar, men i sin genomgång tar han bara upp FFP2 som jag minns det, och erkänner till och med ett litet skydd hos FFP2.
Munskyddsdiskussionen har aldrig berört FFP3 vad jag har sett, man talar mest bara om de där kirurgiska munskydden.
Den här munskyddsdiskussionen är en sån här löjlig, barnslig svensk grej, veckans I-landsproblem. Det är lätt att googla fram hur andra ser på det, ta Berlin:
"Recommended protective measures
The Berlin Senate continues to appeal to each person’s sense of individual responsibility. Wearing a mask is recommended in places where many people congregate – for example in public transport. This recommendation applies in particular to people with cold symptoms. You should only meet up with vulnerable persons if you have first taken a Covid-19 test.
If you test positive for the coronavirus, you should avoid contact with others. If you cannot avoid contact, persons who have tested positive should wear an FFP2 mask without an exhalation valve."
https://www.berlin.de/corona/en/measures/
Jag ser till exempel fortfarande rätt ofta japaner på stan med munskydd.