2023-11-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Har gått ifrån bregott helt sen några månader.
Är bara Lätta Extrasaltat för mig nu.

SJUKA priser på Bregott.
Inget ont om Lätta, men förstår du att det är en helt annan produkt? Båda är dock smörgåsfett.

Bregott är smör blandat med rapsolja. Lätta innehåller inget smör.
Citera
2023-11-18, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Inget ont om Lätta, men förstår du att det är en helt annan produkt? Båda är dock smörgåsfett.

Bregott är smör blandat med rapsolja. Lätta innehåller inget smör.

Fattar jag väl. Men båda fyller exakt samma funktion?
Är inte ute efter smörinnehåll, är ute efter att inte betala 50-70 spänn för ett paket fett till smörgåsen.
Betalar gladeligen 25kr.
Citera
2023-11-18, 21:08
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Har gått ifrån bregott helt sen några månader.
Är bara Lätta Extrasaltat för mig nu.

SJUKA priser på Bregott.
Har gjort precis likadant. Kör Lätta nuförtiden och det funkar bra.
Citera
2023-11-18, 21:31
Medlem
Onanikrems avatar
Finns det ris i Kina? -Ja!
Bajsar björnarna i skogen -Ja!
Hade Jesus skägg? -ja!
Kommer ett 250g Bregott kosta samma eller mer än det som var 300g tidigare? JAAAA!

Det är en smyghöjning av priset, samma har gjorts otaliga gånger tidigare med kaffe, Snus, Cigg, bröd osv. Genomskåda skiten och byt märke, finns andra som blandar smör och rapsolja och kallar det gårdsgoda, Smör och raps osv. Same shit, different name. Arla kan dra åt helvete!
Citera
2023-11-18, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Har gjort precis likadant. Kör Lätta nuförtiden och det funkar bra.

Just Lätta Extrasaltat är förvånadsvärt gott. T.om godare än Bregott.
Citera
2023-11-18, 21:50
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Bra tips! Jag använder gärna smör men det blir lätt för tjockt. Bregott har jag inte köpt på år och dar.

Finnarna tycker inte att det kan bli för mycket äkta smör, talar av egna erfarenheter.
Citera
2023-11-18, 22:27
Medlem
sparrisjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det här var nog det dummaste jag läst.
Du vet väl om att smör = animaliskt fett?

LOL! Smör = gjort på mjölk. Mjölk behöver inte komma från kor utan det finns en massa olika sorters mjölk (havre, soja...).
Citera
2023-11-18, 22:28
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Fattar jag väl. Men båda fyller exakt samma funktion?
Är inte ute efter smörinnehåll, är ute efter att inte betala 50-70 spänn för ett paket fett till smörgåsen.
Betalar gladeligen 25kr.
Lätta är vidrigt. En blekt och färgad låtsasprodukt som känns fake och konstig.

Varför inte smör, råvaran? Några paket i frysen, ett paket i kylen och en liten bit i en fin ask i rumstemperatur. På mackan, i stekpannan, i baket. Samma fina gedigna produkt. Högre kilopris än Lätta, visst. Men du behöver inte lika mycket av det, eftersom det är dubbelt så fett.

Går man från skräpprodukter som Lätta till riktigt smör är steget inte långt till att ta tillvara stekflott och sånt för man kan faktiskt smeta vad fan som helst på mackan. Lev naturligt.
Citera
2023-11-18, 22:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Om Bregott höjer sina kg priser så lär de billigare alternativen öka i försäljning. Finns flera alternativ numera.
Citera
2023-11-18, 23:32
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrisjesus
LOL! Smör = gjort på mjölk. Mjölk behöver inte komma från kor utan det finns en massa olika sorters mjölk (havre, soja...).

Mjölk kommer från däggdjur. Att en del lågbegåvade sedan kallar havre för mjölk betyder inte att det automatiskt blir mjölk.

Om jag kallar dig för kines, så blir du inte en kines. Eller en neger blir inte svensk för att man kallar honom det.
Senast redigerad av xmz 2023-11-18 kl. 23:35.
Citera
2023-11-18, 23:45
Medlem
Citat:

Mjölk behöver komma från djur, annars är det bara något man säger. Man kan lika gärna säga att det är havresperma eller sojasperma. Det betyder lika mycket.
Citera
2023-11-18, 23:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Bara en sort kallas för äkta smör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in