2023-11-18, 13:24
Medlem
sparrisjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Åfaan… vilken bok rekommenderar du?

Googla.
Citera
2023-11-18, 14:08
Medlem
MyJustices avatar
Bara en vanlig krympflation som vi ser .
Å andra sidan så smakar bregot mer som margarin nu än förr .
Så även där har vi en försämring .
Tänker att yngrer växer upp i tron att Bregott smakade så här förr i tiden ..
Själv har jag gått över till smör
Mer bang for the bucks med smör
Citera
2023-11-18, 14:44
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Bara en vanlig krympflation som vi ser .
Å andra sidan så smakar bregot mer som margarin nu än förr .
Så även där har vi en försämring .
Tänker att yngrer växer upp i tron att Bregott smakade så här förr i tiden ..
Själv har jag gått över till smör
Mer bang for the bucks med smör

Det bästa att ha på mackan är ett tunnt lager majonnäs, billigt gott och nyttigt, rapsolja är bättre än smör för hjärtat.

Men du har rätt, smör alla dagar framför bregott.
Citera
2023-11-18, 14:56
Medlem
godboys avatar
Tycker Bregott är rätt bra. Det är det vi kört med ett antal år nu. Både steker, bakar och använder som smörgåsmargarin. Självklart är det så att Arla inte gör en förändring utan att noga räkna på saken. Sen har jag för mig att de påstod att "marknaden behövde" andra förpackningsstorlekar vilket är rent nonsens. De finns idag i 300g och i 600g. De nya storlekarna skall bli 200g, 500g och 750g om jag inte missminner mig.

Det är ju inte så att att det gör någon jättestor skillnad för användarna. Men det kan nog vara värt att ha koll på priset. För jag blir inte ett dugg förvånad om de typ kör erbjudande första månaden för att sen höja ordentligt. Men det finns ju andra sorter att välja om man vill.
Citera
2023-11-18, 15:24
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Det bästa att ha på mackan är ett tunnt lager majonnäs, billigt gott och nyttigt, rapsolja är bättre än smör för hjärtat.

Om det tvista de lärde, det finns olika utsagor om att de raffinerade oljerna vi får i oss idag orsakar en hel del hälsoproblem och att äkta grädde/smör är det som kroppen mår bra av, men det är för en annan tråd.
Citera
2023-11-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tycker Bregott är rätt bra. Det är det vi kört med ett antal år nu. Både steker, bakar och använder som smörgåsmargarin. Självklart är det så att Arla inte gör en förändring utan att noga räkna på saken. Sen har jag för mig att de påstod att "marknaden behövde" andra förpackningsstorlekar vilket är rent nonsens. De finns idag i 300g och i 600g. De nya storlekarna skall bli 200g, 500g och 750g om jag inte missminner mig.

Det är ju inte så att att det gör någon jättestor skillnad för användarna. Men det kan nog vara värt att ha koll på priset. För jag blir inte ett dugg förvånad om de typ kör erbjudande första månaden för att sen höja ordentligt. Men det finns ju andra sorter att välja om man vill.
Det kan ju inte bli billigt att steka och baka med Bregott. Vill du ha en blandning av olja och smör till annat än smörgåsen så gör du bäst att själv stå för blandningen. Vitsen med Bregott är att göra det bredbart och det är bara smörgåsen som behöver det. Att själv slå i en skvätt olja och en klick smör när du steker är ju ingen direkt ansträngning.
Citera
2023-11-18, 15:44
Medlem
Vi konsumenter borde verkligen anstränga oss att sätta ner foten vad gäller shrinkflation. Börjar bli löjligt små förpackningar och det är sämre för miljön. Fyra påsar på 250g använder mer plast än en påse på 1kg

Tråkiga är att dom gör bara vad alla andra gör, något med game theory eller så, gör som konkurrenten eller försvinn
Citera
2023-11-18, 18:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrisjesus
Veganskt SMÖR är lika mycket smör som ko smör. Läs en bok för fan.
Det här var nog det dummaste jag läst.
Du vet väl om att smör = animaliskt fett?
Citera
2023-11-18, 18:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tycker Bregott är rätt bra. Det är det vi kört med ett antal år nu. Både steker, bakar och använder som smörgåsmargarin.

Till bakning används äkta smör.
Till stekning används olja t ex raps eller solros.
Bregott ÄR, precis som många andra märken, ett smörgåsmargarin. Bjud inte mig på din julknäck eller sockerkaka!

Smörgåsmargarin är ej att rekommendera att steka i.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-11-18 kl. 18:19.
Citera
2023-11-18, 18:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen

Helvete vad äckligt! WT-amerikanarna gör så också...
Citera
2023-11-18, 18:23
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Kan dom inte börja sälja 2kg hinkar med smör istället?

Det finns 2kg Bregott förpackningar. Jag har köpt massor av sådana förut.
Citera
2023-11-18, 19:51
Avslutad
Har gått ifrån bregott helt sen några månader.
Är bara Lätta Extrasaltat för mig nu.

SJUKA priser på Bregott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in