2023-11-18, 17:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag har läst och läst. I 12-timmarspass.

Efter att ha läst förhören med sjukhuspersonalen så TROR jag att de jävlarna har använt en spruta och kört ner ättikan i halsen på henne. Huset dräller ju av sprutor som de ger barnen flytande medicin med så Z skulle inte ha reagerat över att få "medicin" med spruta.
Hon har en liten skada strax ovanför matstrupen som inte har uppkommit pga ättikan.
Hon har inga frätskador i munnen eller svalget.
Alla förhörda ställer sig helt frågande till att hon (eller någon alls) skulle klara att dricka ett halvt glas med ättika.

Fysioterapeuter som träffat henne ser att hon har problem med högra sidan av kroppen och det kan bero på en liten cp-skada på hjärnans vänstra sida. En av dem bedömer henne också mer som en 5-åring än en 7-åring. Så där verkar föräldrarna ha sett någonting som faktiskt finns (får medge att jag inte vill ge dem rätt i någonting).

Z beskrivs något distanslös (samma som ses i barnförhören) vilket kan vara autism i någon grad.
I förhören tänker jag att Z försöker manipulera FL när hon leker och flamsar, helt enkelt för att hon inte vill svara på alla frågor. Inte så konstigt då offer ofta känner skam för att ha blivit utsatta, och/eller det är för smärtsamt att tänka på hemska situationer.

Förhören med sjukhuspersonalen är mycket informativa och intressanta (förutom att det är obehaglig och skrämmande läsning).

Fast så funkar det inte, hon har ingen CP skada, dock om du tex bryter en arm rakt av som vården skriver blir den helt hängande, tar ca 8 v för skället att läka. Hon har varit bunden och tejpad i sin sänk och bunden under ca 6 månader i en bilbarnstol till och från. Det är klart att det blir skador.

Många vittnar om att hon haft svårt att gå sen hon var liten, absolut tyder det på mer en fysisk åkomma. Sen hur den kommit upp vet vi ju inte. Men INGENTING tyder på hjärnskada, hade hon haft cp-skada hade vården sett det. Hon har inget. Hon går vid 1 års ålder, när hon är 1,5år säger de talet är som en tvååring.

Hon är otroligt smart i förhör, räknar ut vad vuxna är ute efter, har enbart slutledningsförmåga.

Jag har läst allt utom mammans förhör nu, har lite till kvar på pappan. Ska kommentera pappans förhör sen.
Citera
2023-11-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Aktbilaga 176

Tack!
Citera
2023-11-18, 17:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Straffskalorna för grov våldtäkt mot barn och synnerligen grov misshandel är desamma, 5-10 års fängelse.

Lagrum: 3:6 st. 2 respektive 6:4 st. 3 brottsbalken.

Utan att ha satt in mig i det hela kan jag tänka mig att åklagaren ser det som enklare att bevisa misshandel och inte våldtäkt.

Så kan det vara,..
Citera
2023-11-18, 17:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Finns bilder som dokumenterar hemmet både före och efter städningen. Det undras i Fup varför burken med ättikan var fri från fingeravtryck, men att sprutan som låg i den burken hade Jasmines fingeravtryck. De snurrar in sig i olika förklaringar, och städade dåligt.

Nej flaskan med ättika hade mammans fingeravtryck men inte pappans, korken hade bådas.
Citera
2023-11-18, 17:56
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nej nej

Men hon hade ju blöjor redan i förra hemmet. Tror inte det handlade om några dagar. Z åker till sjukhus 24, mamman och pappan häktades mellandagarna minns inte datum, då är det fortfarande 15 grader i hemmet,

Skitsnack att det handlade om ngn dag.

De hade inte råd tror jag förra året med värme det är min övertygelse plus då stanken fann ju men då har Z inte varit hemma och hemmet är ju ”städa”.

De hade ju kunnat höja värmen på julafton och framåt.

J sa i förhör att elräkningen hade varit på 13k eller något sånt. Så är med all sannolikhet pga elpriset som det varit så kallt där inne. Hon sa också att de endast hade direktverkande el som värmekälla. Eftersom hon inte ens jobbar och Daniel inte hade något särskilt välbetalt jobb så har de inte haft en särskilt bra ekonomi.

Hur man med deras förutsättningar fortsätter skaffa barn efter barn är helt sinnessjukt. Har de ens hört talas om preventivmedel och abort? Dessa två skulle inte ha spridit sina smutsiga gener vidare överhuvudtaget.
Citera
2023-11-18, 18:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon var av med blöjan vid 2-3 år när hon gick på förskola , hon använde inte blöja hos mormor och A .
Blöja verkar vara ett led i att få henne framstå som någon som är i behov av omfattande LSS . Nu vet jag inte hur utredning avseende behov av LSS om man pratar med alla i familj även barn om det är så att man pratar med barn skulle dessa i detta fall kunnat vittna om att Z var tvungen att ha blöja , att hon inte kunde sköta sin hygien och att hon åt tills hon ibland kräktes och att hon behövde hållas isolerad på ett rum när det inte gick att hålla koll på henne för att hon inte förstod faror och skadade sig själv

Där sätter du huvudet på spiken, jag tror de ”behövde” få ett barn som behövde vård så då försökte de skapa ett. De är ju en gång hos ngn psykolog runt 2019-2020 men mamman är inte nöjd och försöker få en andra bedömning.

Det jag funderar mkt på när jag läser pappans förhör, är han så jävla lågbegåvad att han gått på mammans snack?

Dock har han ju bidragit till all vanvård och misshandel, Z berättar ju att pappan är med och utför övergrepp genom att hålla i benen.

Det jag inte förstår är varför är de på hennes könsorgan? Jag upplever inte det är av sexuell karaktär. Mamman häller smält stearin som hon lämnar, är det för att få det till självskadande?

Det är ju inget de själva säger Z gör, de pratar ju bara om kladd med bajs hela tiden. Vilket ingen sett.
Citera
2023-11-18, 18:01
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Likt alla er andra plöjer jag också igenom en oerhört tung och sorglig FUP.

En fråga - finns det mug shoot på föräldrarna i FUP? Osåfall, vilken akt?

Vill se hur äcklena ser ut.

Ja näst sista, där mobilernas tömning finns.
Citera
2023-11-18, 18:02
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
J sa i förhör att elräkningen hade varit på 13k eller något sånt. Så är med all sannolikhet pga elpriset som det varit så kallt där inne. Hon sa också att de endast hade direktverkande el som värmekälla. Eftersom hon inte ens jobbar och Daniel inte hade något särskilt välbetalt jobb så har de inte haft en särskilt bra ekonomi.

Hur man med deras förutsättningar fortsätter skaffa barn efter barn är helt sinnessjukt. Har de ens hört talas om preventivmedel och abort? Dessa två skulle inte ha spridit sina smutsiga gener vidare överhuvudtaget.

Nej hyran är på det, elen är 2000kr o oktober och 5200kr november
Citera
2023-11-18, 18:04
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Likt alla er andra plöjer jag också igenom en oerhört tung och sorglig FUP.

En fråga - finns det mug shoot på föräldrarna i FUP? Osåfall, vilken akt?

Vill se hur äcklena ser ut.

Här är ett par bilder. https://imgur.com/a/N4jFseF
Citera
2023-11-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ja det är ju väldigt ingående text.

Tycker också att texten är väldigt ingående och att man med hänsyn till Z integritet faktiskt borde ha maskat mer.
Exempelvis framgår det i förhör med Z att hon är orolig för att mamma och pappa ska kunna hitta henne och hon säger även att man kan hitta det på dator. Om man läser FUP är det inte alls svårt att räkna ut vad fosterhemssyskon och -föräldrar heter, och därmed kan man ju enkelt hitta även deras adress såklart. Tycker detta är väldigt slarvigt.
Hjärtat går verkligen sönder för denna lilla tjej.
Citera
2023-11-18, 18:12
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Enda orsaken till att det inte slogs larm direkt kan vara att mamman är oerhört manipulativ .Varken förskola , skola eller kontakter inom vård har slagit larm när flickan inte kommit på bokade möten trots att det från början är föräldrarna som velat ha kontakt pga de varit bekymrade över maten, utveckling och självskada
Första info sjukhus får av föräldrarna är att det är ett barn med medfödd hjärnskada som inte utvecklats normalt och som har självskadebeteende och som inte har förståelse för vad som är farligt

Mamman var inte på sjukhuset förens dag 3. Oavsett om barnet hade varit en fullständig maniac, cp-skadad, ha självskadebeteende eller whatever, så SKA INTE ett oskyldigt litet barn i Sverige se ut och lukta som om det bor på gatan i Somalia. Lägg därtill skadorna i underlivet och märkena som samtliga såg på vrister och handleder. INGEN MÄNNISKA oavsett ålder, som är under omvårdnad ska vara i det skicket. Hon andades 4 andetag/minut när hon kom in. Det är för mig ett solklart polisiärt ärende utan tvekan.

Det som gör det hela mer pinsamt är också reportaget som gjordes året innan om just denna barnakut och de anställda som gått ut med att de minsann är först i Sverige med att ha en sk. ”Child check”.
Citera
2023-11-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Mamman var inte på sjukhuset förens dag 3. Oavsett om barnet hade varit en fullständig maniac, cp-skadad, ha självskadebeteende eller whatever, så SKA INTE ett oskyldigt litet barn i Sverige se ut och lukta som om det bor på gatan i Somalia. Lägg därtill skadorna i underlivet och märkena som samtliga såg på vrister och handleder. INGEN MÄNNISKA oavsett ålder, som är under omvårdnad ska vara i det skicket. Hon andades 4 andetag/minut när hon kom in. Det är för mig ett solklart polisiärt ärende utan tvekan.

Det som gör det hela mer pinsamt är också reportaget som gjordes året innan om just denna barnakut och de anställda som gått ut med att de minsann är först i Sverige med att ha en sk. ”Child check”.

Sjukhusets icke agerande är som från en dåligt producerad gravt vinklad Netflix-dokumentär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in