2023-11-18, 02:59
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
För barnets skull ska allt upp här! Allt annat är skitsnack och försvar från förövare!
Tycker du ska låta bli att läsa om jag ska vara ärlig?
Grova skador på flickans underliv och anus, kan inte ha orsakats av ett finger av mamman.
Självklart vet inte ens flickan vad hon penetrerats av, inte ens säkert att hon ens såg vad som hände?
Bakifrån eller framifrån och troligtvis med ögonbindel?
Är det ens svårt att förstå för gemene man/kvinna?

Vill skickan denna mamma till helvetet, hur kan någon ens se förmildrande omständigheter för sadisten?

Du har helt misstolkat mitt svar..
Citera
2023-11-18, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
För barnets skull ska allt upp här! Allt annat är skitsnack och försvar från förövare!
Tycker du ska låta bli att läsa om jag ska vara ärlig?
Grova skador på flickans underliv och anus, kan inte ha orsakats av ett finger av mamman.
Självklart vet inte ens flickan vad hon penetrerats av, inte ens säkert att hon ens såg vad som hände?
Bakifrån eller framifrån och troligtvis med ögonbindel?
Är det ens svårt att förstå för gemene man/kvinna?

Vill skickan denna mamma till helvetet, hur kan någon ens se förmildrande omständigheter för sadisten?
Herregud alltså. Tack för informationen.
Det rör sig alltså om våldtäkt av värsta slaget och ändå rubriceras det som misshandel. Idioter till föräldrar och åklagare. Samt de som haft misstankar om att flickan far illa men bara ignorerat.

Är det någon i FUP som hävdat att det finns förmildrande omständigheter? Vad i h*lvete finns det för sjuka människor… Jag tänker JO-anmäla åklagaren nu till veckan. Åtalet - och det faktum att våldtäktskvinnan och pappan från helvetet försatts på fri fot under utredningen - behöver utredas ordentligt men ärligt. Litar inte mycket på systemet efter allt. Föräldrarna förtjänar dessutom betydligt värre än att sitta i fängelse.
Citera
2023-11-18, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag förstod vad du menade med ditt svar. Att vilja skydda BO är inte detsamma som att inte vilja straffa förövarna. Man har lärt sig att och ska givetvis alltid visa respekt för barn som fallit offer för sådant här. Man kan tänka att människor kan vara elaka/utnyttja eller BO inte vill förknippas med detta och vi vill inte bidra till mer övergrepp. Kanske framförallt dock i media (ej Flashback) och allmänhet man resonerar så.

Gissar att han som svarade är så arg som vi alla är på föräldrarna. Också kanske trött på medias ”mörkande”. Man kan ju även tänka att det BO fått utstå varit mycket värre än att folk får veta. Detta får aldrig heller glömmas; BO själv kommer aldrig glömma. Förövarna ska inte kunna leva vanliga liv efter avtjänat straff. Man har lust att avlägsna dem från jordens yta, för BO skull. Hoppas nu hon får ordentlig traumabehandling + upprättelse i den utsträckning hon önskar och förtjänar. Ifall domstolen sviker finns andra vägar att gå.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-18 kl. 04:53.
Citera
2023-11-18, 06:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Hur då? Jag tror att du misstolkat mitt svar?
Jag håller med ditt inlägg och framförde lite mer synpunkter.
Är väl inte meningen att endast kommentera inlägg med avvikande åsikt?
Citera
2023-11-18, 06:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodyx
Ja visst låter det extremt konstigt! Jag reagerade när jag läste det för det lät så konstigt. Jag förstår inte heller hur det skulle bevisas att det var ett sexuellt motiv som du säger. Väldigt mycket är märkligt med det här fallet. Jag har läst mängder med fall kring brott mot barn och förklaringen "Det var inte ett sexuellt motiv" har jag aldrig läst.
Hoppas åklagaren blir ifrågasatt över detta?
Allt annat vore skandal!
Citera
2023-11-18, 06:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Herregud alltså. Tack för informationen.
Det rör sig alltså om våldtäkt av värsta slaget och ändå rubriceras det som misshandel. Idioter till föräldrar och åklagare. Samt de som haft misstankar om att flickan far illa men bara ignorerat.

Är det någon i FUP som hävdat att det finns förmildrande omständigheter? Vad i h*lvete finns det för sjuka människor… Jag tänker JO-anmäla åklagaren nu till veckan. Åtalet - och det faktum att våldtäktskvinnan och pappan från helvetet försatts på fri fot under utredningen - behöver utredas ordentligt men ärligt. Litar inte mycket på systemet efter allt. Föräldrarna förtjänar dessutom betydligt värre än att sitta i fängelse.
Det finns de i tråden, som skriver att mamman blivit sexuellt utnyttjad/våldtagen av sin far, som om det skulle vara en ursäkt?
Citera
2023-11-18, 06:44
Medlem
Chariters avatar
Jag trodde jag läst den värsta fupen när jag läste om lille Gabriel. Men det här är för mig helt vansinnigt. Det här ska inte kunna hända i Sverige 2023. En rullstolsbunden mamma med psykisk ohälsa, 6 barn i tät följd, varav 4 är småbarn. Pappan arbetslös, går på timmar. Stora mängder narkotikaklassade preparat i hemmet, utskrivna till både barn och vuxna. Stora ekonomiska problem. Barn som inte dyker upp på BVC eller folktandvården. Föräldrar som uteblir gång på gång från möten med psykiatrin. Obefintlig skolgång trots skolplikt.

För mig är det självklart att dessa föräldrar inte har möjlighet att ta hand om alla barnen så som sig bör.

Varför följdes familjen inte upp?

Vart tog orosanmälningarna vägen?

Har någon brytt sig förutom Skånes Änglar?

Den här lilla flickan har utsatts för en makalös tortyr och polis och åklagare ingrep ändå alldeles för sent! De skulle gripits direkt på sjukhuset med tanke på de skador barnet inkom med. Undernärd, långa bruna naglar, stinkande av bajs och kiss och med grova sårskador/brännskador i underlivet samt en stor, felläkt brännskada över hela ryggen. Skadorna i underlivet är att jämställa med förlossningssskador!

Förövarna anhölls först efter 3 dagar(wtf?), så de firade jul som vanligt och kunde städa bort bevis och hjärntvätta sina övriga barn. De kom endast tillbaka till sjukhuset för att de kände sig tvingade. Den 25:e var ingen ens där. Om det inkommer ett barn i det uppenbara risiga skick som Z var i, torde det väl vara självklart att föräldrarna brustit i sitt garantansvar?

Varför har det här inte blivit en riksnyhet nu när det visar sig att det handlar om så mycket mer än bara ättikan?? Det här fallet har misskötts från alla håll och kanter! VARFÖR greps inte föräldrarna direkt? Var samtliga jouråklagare och poliser upptagna med i så fall vad?Husrannsakan 1 utfördes slarvigt och pågick ca 1-2 h. Husrannsakan 2 utfördes mer än 2 veckor senare. Föll detta ärende mellan stolarna?

Det är tur i oturen att föräldrarna är så lågbegåvade att de inte vet tillräckligt om hur polis och kriminaltekniker arbetar.

Vill ändå passa på att berömma Petra Johansson som gör ett mycket bra jobb med Z. Hon la ner mycket tid på att bara hälsa på flickan och leka, läsa sagor, pärla etc för att skapa förtroende och därmed gå lugnt framåt. Uppfattade också att hon låg ner/ satt på golvet i samma nivå som Z när hon pratade, vilket är precis så som man ska göra, men som majoriteten av de som förhör barn tyvärr missar. Petra är väldigt omtänksam med Z och det gillar jag.
Citera
2023-11-18, 07:40
Medlem
Jag har inte läst mammans förhör än, nekar hon precis allt så som pappan gör? Vad säger hon om smsen? Helt sjukt att pappan kan förneka varenda sms, tex att han bad sin dotter ge melatonin till sin lillebror kl 16 på dagen eller när de kallade Z för helt hemska saker och skrämde henne med flit. Och att han förnekar att han sett skadorna i hennes underliv trots att han byter blöja på henne oftast? Det måste vara ett tungt jobb som förhörsledare i såna här fall, en vanlig person hade ju inte kunnat hålla sig från att snälla ut föräldrarna fullständigt och fråga vad fan de gjort med sitt barn… Det är så ofattbart hemskt.
Citera
2023-11-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skulle man kunna hindra folk från att skaffa barn menar du?

I övrigt en totalt korkad idé att folk med snål ekonomi inte skulle få skaffa barn.

Jag skrev inte att personer med dålig ekonomi inte skulle få ha barn, däremot om man har en stor barnskara redan, och inte kan försörja den familj man redan har, som t.ex familjen i det här fallet, så borde man inte skaffa barn. Och inser man inte det själv så borde åtminstone man upplysas om det olämpliga i det.

Rent generellt känns det som att det är i socioekonomiskt utsatta familjer man hittar dom största barnaskarorna, vilket inte är schysst på något sätt mot barnen.
Citera
2023-11-18, 08:59
Medlem
Citat:
Det låter bara extremt konstigt om det är motiveringen. Gjordes bedömningen för att våldtäktsmannen ev. är en kvinna? Tycker oavsett inte åklagaren som för övrigt själv är kvinna har ett dugg rätt att anse det.

Har någon fått något uppstoppat i sig/tillfogats grova skador i/på underlivet utan samtyckte (i synnerhet ett barn) så är det våldtäkt. Den enda som i så fall har rätt att invända mot det är det utsatta barnet. Var det inte nyss en utomstående som rört en äldre flicka på könet (ej ens inuti) och dömdes för våldtäkt? Endast vittnesmål räckte väl i det fallet? Här finns det ju till och med tekniska bevis för våldtäkt. Brukar man ens bevisa sexuellt motiv? Hur gör man det? Har så många frågor.

Spelar i min mening ingen roll ifall föräldern tände på det eller inte. Det gjordes uppenbarligen för att skada barnet, även sexuellt. Detta måste vara rättsfel. Herregud.

Håller helt med dig, förmodligen är kvinnan sexualsadist men det spelar ingen roll! Det spelar heller ingen roll vad flickan säger, barn kan aldrig ge samtyckte, det är alltid våldtäkt och dessa skador var väl enormt grova, som förlossningsskador eller vad de jämförde det med. Det ÄR våldtäkt.
Citera
2023-11-18, 09:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Precis min tanke! Denne Anders har ju haft många tillfällen att förgripa sig på Z.

Jag upplever inte att A varit dum mot Z. Han har försökt stärka henne genom att pusha henne. Sen kanske det inte alltid varit super för henne ur ett pedagogiskt perspektiv.

Sen har mamma hjärntvättat alla barnen att han är ond.

Läser man förhören med mammans syster J blir det ju jättetydligt att hon är störd och använt samma metoder som hennes biologiska pappa använde mot henne och hennes syster.

När hennes Facebooksida fanns hyllade hon ju sin döda pappa till skyarna och skrev att hon saknade honom.
Han var ju precis som Jasmine
Citera
2023-11-18, 09:07
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det låter bara extremt konstigt om det är motiveringen. Gjordes bedömningen för att våldtäktsmannen ev. är en kvinna? Tycker oavsett inte åklagaren som för övrigt själv är kvinna har ett dugg rätt att anse det.

Har någon fått något uppstoppat i sig/tillfogats grova skador i/på underlivet utan samtyckte (i synnerhet ett barn) så är det våldtäkt. Den enda som i så fall har rätt att invända mot det är det utsatta barnet. Var det inte nyss en utomstående som rört en äldre flicka på könet (ej ens inuti) och dömdes för våldtäkt? Endast vittnesmål räckte väl i det fallet? Här finns det ju till och med tekniska bevis för våldtäkt. Brukar man ens bevisa sexuellt motiv? Hur gör man det? Har så många frågor.

Spelar i min mening ingen roll ifall föräldern tände på det eller inte. Det gjordes uppenbarligen för att skada barnet, även sexuellt. Detta måste vara rättsfel. Herregud.

Håller med, en av läkarna vittnar att slidan har samma skador som när man fött barn… sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in