Citat:
Ursprungligen postat av
Noobermench
Det spelar noll och intet roll vilka orcherna håller som ansvariga för dom dagliga förlusterna.
Vad gör det för skillnad vem man pekar fingrer åt för dom runt 1000 knektarna som dagligen stupar för utedassens paradisrike?
För min del får det gärna vara 2000 orcher per dag. Jag slår ändå ett slag för insikten att Ryssland har ett lager på 21.05 miljoner män i vapenför ålder. Det räcker till 28 år av krig, eller nästan 60 år av krig om det bara är 1000 per dag som stryker med. Sen så växer det ju upp några orcher under den här tiden så lägg på några år till.
Nu är det orimligt att Ryssland inte skulle kollapsa innan alla vapenföra män är förbrukade men poängen är att ett totalitärt Ryssland som inte bryr sig om människoliv har män att fylla på med.
Ryssland backar bara då de vet att dolken inte går att sticka in längre.
Därför måste stödet öka och Ukraina tillåtas stärka sina väpnade styrkor snabbare än vad Ryssland stärker sina och kill ratio måste upp från bra nivåer till helt sjukt fantastiska nivåer.
Det är enda playbooken där Ukraina vinner detta på slagfältet.
Alla andra scenarier där Ukraina segrar bygger på att Ryssland kollapsar inifrån.
Det har varit riktigt nära en gång, och jag tror det kan hända som jag skrivit tidigare.
Men vill vi inte vänta på det så behöver vi tillgodose UKR önskelista. Den är inte orimlig.