2023-11-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Ja jag undrar också varför hennes miljonärsmake inte köpte en dator till henne utan lät henne tigga, men där kanske man kan ana hur HAN behandlat henne i det gemensamma äktenskapet. Varför köpte han inte en jävla dator till henne? Det är ju helt sjukt när man tänker på det, speciellt med tanke på att dator krävs för att hon ska kunna tjäna några pengar. Han kanske föredrar när kvinnan är beroende av honom och hans pengar?

Och hon köpte en dator. Sen köpte hon en växt för resten. Varför kunde hon inte få göra det?
det var fult gjort av henne tycker jag. Tigga pengar till en dator när man bor i ett miljonhus, en lägenhet i stan, har mat ,kläder och mer därtill. Och hennes trogna följare, säker flertalet ensamstående kvinnor, arbetslösa och sjukskrivna som snällt skickade en slant som de kunde behövt mer än Natasha. Dessutom köpte hon en växt för det som hon fick över av sitt tiggeri! De pengarna hade hon kunnat skicka till någon stackars fattig människa istället!
Citera
2023-11-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenjagmed
det var fult gjort av henne tycker jag. Tigga pengar till en dator när man bor i ett miljonhus, en lägenhet i stan, har mat ,kläder och mer därtill. Och hennes trogna följare, säker flertalet ensamstående kvinnor, arbetslösa och sjukskrivna som snällt skickade en slant som de kunde behövt mer än Natasha. Dessutom köpte hon en växt för det som hon fick över av sitt tiggeri! De pengarna hade hon kunnat skicka till någon stackars fattig människa istället!

Natasja tjatar ju jämt om att det är fattiga som ger mest och att rika är egoistiska. Hennes eget agerande bara stämmer in i det. Men det är inte hennes fel, hon är fånge i strukturer! Hon kan inget annat göra än att köpa en växt!
Citera
2023-11-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockaren99
Natasja tjatar ju jämt om att det är fattiga som ger mest och att rika är egoistiska. Hennes eget agerande bara stämmer in i det. Men det är inte hennes fel, hon är fånge i strukturer! Hon kan inget annat göra än att köpa en växt!

Nu påstår LD att Frankrike, Nederländerna, Österrike, Danmark , Schweiz och Belgien är antidemokratiska stater (jag antar att hon menar att de är diktaturer) och emot mänskliga rättigheter då de helt eller delvis har infört slöjförbud.

Liberalerna ska nämligen diskutera det på sitt landsmöte och hon menar att dessa två går hand i hand. Jag har ju inte riktigt sett stridsvagnar på gatorna i Zürich och hört om torterande av meningsmotståndare i Köpenhamn men LD vet säkert som vanligt bättre.

I frågan andra idiotargument hon har är att hon inte delar upp invandringsfrågan. Säger att ”sen 1950 har vi gått plus”. Ja, men sen 2000? Har vi gått plus på Mena-länder? Vietnameser ja, men somalier. Etc.

Sen är tydligen vit man ett skällsord, men det visste ni väl.
Citera
2023-11-18, 08:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nu påstår LD att Frankrike, Nederländerna, Österrike, Danmark , Schweiz och Belgien är antidemokratiska stater (jag antar att hon menar att de är diktaturer) och emot mänskliga rättigheter då de helt eller delvis har infört slöjförbud.

Jag förstår inte ens varför hon ger sig in i hela invandringsfrågan, speciellt då hennes argument har väl passerat sitt bäst före-datum med drygt ett årtionde. Dom funkar inte längre, knappt ens i hennes egen cirkel av förvirrade slacktivist-feminister.

Precis som non persona Greta så gräver hon sin egen grav, men är alldeles för korkad för att fatta det.
Citera
2023-11-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag förstår inte ens varför hon ger sig in i hela invandringsfrågan, speciellt då hennes argument har väl passerat sitt bäst före-datum med drygt ett årtionde. Dom funkar inte längre, knappt ens i hennes egen cirkel av förvirrade slacktivist-feminister.

Precis som non persona Greta så gräver hon sin egen grav, men är alldeles för korkad för att fatta det.

Jag tror hon är ganska korkad och impulsiv.

Sen tror jag att hon är ganska rädd och har ångest. Pengarna försvinner, barnen blir större och hon måste, ve och fasa, jobba som andra vuxna. Då och då postar hon saker som ”it is not just my ADHD, it also my finances, work and living situation” eller liknande saker.

Och nu med hennes nya intresse för Palestina så har interaktionerna minskat. Hennes ”feminism” går ju sådär också när hon försvarar väldigt extrema muslimer hela tiden mm. Så hon testar väl nya nischer. Tror dock att hon kommer att lära sig väldigt snabbt, precis som Schyffert, att det nog kostar mer än vad det smakar.

Jag undrar om hon kommer att trilla ännu djupare ner och bli en konspirationsteoretiker. Kan se att den nischen passar henne.
Citera
2023-11-18, 10:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Sen tror jag att hon är ganska rädd och har ångest. Pengarna försvinner, barnen blir större och hon måste, ve och fasa, jobba som andra vuxna. Då och då postar hon saker som ”it is not just my ADHD, it also my finances, work and living situation” eller liknande saker.

Jag tror det börjar sjunka in hur mycket hon faktiskt fuckat upp - Oskar kanske är villig att skjuta till pengar så länge barnen inte är myndiga, men dom växer upp snabbt. Den äldsta är väl 14/15 nu? Om han går vidare och dessutom skaffar fler barn så kommer toleransen för att hon lever av honom minska av den nya hustrun.

Visst, mer principiellt lagda skulle kanske säga att de hellre bor i en skolåda än stannar i ett olyckligt äktenskap, men jag tror inte LD är en av dom. Jag tror hon helt enkelt var bekväm i äktenskapet, van att behandla O som en toffel och tänkte nog inte så mycket på vad som skulle ske om han faktiskt tröttnade och lämnade henne.

Citat:
Jag undrar om hon kommer att trilla ännu djupare ner och bli en konspirationsteoretiker. Kan se att den nischen passar henne.

Skulle inte förvåna mig. TikTok-influensorna har ju börjat hylla bin Laden numera. Hon är dessutom inte källkritisk eller historiskt påläst nog för att lätt falla för den typen av saker.
Citera
2023-11-18, 11:41
Medlem
Hon har blockerat mig...så kan inte längre se stories. Har hon bemött texten i Etc som beskrev henne som antisemit?

Ja Oscar har absolut tröttnat. Och nej LD hade aldrig trott det...hon har inte förstått att otrevligheter och gnäll hela tiden gör att det faktiskt är ganska jobbigt att umgås med någon.
Citera
2023-11-18, 11:54
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
Ja Oscar har absolut tröttnat. Och nej LD hade aldrig trott det...hon har inte förstått att otrevligheter och gnäll hela tiden gör att det faktiskt är ganska jobbigt att umgås med någon.

Kan tänka mig att ingen i den familjen får ha egna åsikter.
Citera
2023-11-18, 12:04
Medlem
coconutoils avatar
https://blogg.loppi.se/theresewickman/2014/05/27/lady-dahmers-sett-skrammer-mig/

Lady Dahmer uppmanar alltså äldre barnet att slå tillbaka mot lillebror. Om en förälder uppmanar sina barn att ge igen och slå tillbaka, vem är det som indirekt utför handlingen? Den vuxna som uppmanar till våld eller barnet?

Hon har ju hängt ut den minsta på sina stories och kallat honom för ”demon” ..
Senast redigerad av coconutoil 2023-11-18 kl. 12:23.
Citera
2023-11-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
https://blogg.loppi.se/theresewickman/2014/05/27/lady-dahmers-sett-skrammer-mig/

Lady Dahmer uppmanar alltså äldre barnet att slå tillbaka mot lillebror. Om en förälder uppmanar sina barn att ge igen och slå tillbaka, vem är det som indirekt utför handlingen? Den vuxna som uppmanar till våld eller barnet?

Hon har ju hängt ut den minsta på sina stories och kallat honom för ”demon” ..

Helt sjukt! Nu verkar ju detta vara en tid tillbaka, men jag tycker det visar på hur framförallt obildad LD är. Det är bara lägre klass som tycker det är okej med våld, ”slå tillbaka” osv. En akademiker skulle aldrig uppmana sitt barn till våld.
Citera
2023-11-18, 15:39
Medlem
Hon säljer konstverk. Och Kakan säljer keramiska alster. Båda är kroppspositiva och skräniga.
Citera
2023-11-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threecolor
Hon säljer konstverk. Och Kakan säljer keramiska alster. Båda är kroppspositiva och skräniga.
Skillnaden är att Kakan ser ut att ha Downs syndrom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in