Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Apple tar 15 000 för en mobil som kostar 600-700 i tillverkning. Tesla säljer snart EVs mer avancerade teknologiskt än Apples mobiler för 300 000. Apple lever på en MYT.
Apple är en hedgefond som säljer telefoner, inte ett bolag som bryter ny mark. Huvudprodukten hos både Apple och Tesla är deras aktier, inte prylarna. Stora förvaltare ger för övrigt fan i produkternas teknik, de antingen köper eller säljer börsen, och big tech är störst i index. De här bolagen får inte gå nerför mycket, för då kommer miljoner av pensionssparare bli av med pensionen, och i sin tur skapa kaos för makthavare. Hade Apple handlats på vad som stod i senaste rapporten hade den gått ner, istället är den 10% upp.