2023-11-17, 09:44
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
iPlayTV och IPTVX är väl dom två apparna merparten av AppleTV användarna kör.
Det du beskriver är dock inte kopplat till iPlayTV utan till iCloud. Apple har strul, och har haft det ett tag. Alla IPTV appar som förlitar sig på iCloud för att hämta dina favoriter, inställningar, spellista etc kan komma att försvinna.
Jag har inte upplevt det på IPTVX på länge, men jag har läst att folk har samma problem där.

Alltså hur fan tänker programutvecklare när dom utvecklar program där man är helt beroende av molntjänster för att kunna fungera? Och här är väl Microsmäck och Äppelskrutt lika goda kålsupare. Hade just en jättestörning på jobbet som pågick i flera timmar då en molntjänst låg nere hos Microsmäck. Vad kostade inte det, större delen av produktionen stod stilla?
I IPTV Extreme Pro kollar programmet med regelbundenhet (ställbart) om det når sina källor som tänkt, såväl EPG som spellista. Gör den inte det frågar den om den ska använda den senaste cacheade lokala kopian så länge. Då funkar allt utom uppdateringar och kanske EPG men dom flesta strömningskällor funkar så här han man tänkt till. Äppelskrutt tror att världen ser annorlunda ut; inga störningar förekommer öht. Tjena...
Citera
2023-11-17, 17:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Apple TV har appen "iPlayTV". Men går det att välja undertext om man önskar det?
Inte alla av den typen av appar går det att göra det med fast att det står det.
Citera
2023-11-18, 07:41
Medlem
Ska nu kommande vecka, I samband med BF/BW, kika på en vettig box eller stick till föräldrarna. Jag har själv en Nvidia Shield Pro som är klockren men jag hoppas hitta en lösning till dom för under/runt 1000 kr. Är Xiaomi Mi Box S det bästa alternativet?
Citera
2023-11-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Ska nu kommande vecka, I samband med BF/BW, kika på en vettig box eller stick till föräldrarna. Jag har själv en Nvidia Shield Pro som är klockren men jag hoppas hitta en lösning till dom för under/runt 1000 kr. Är Xiaomi Mi Box S det bästa alternativet?
Om det ska vara enkelt och billigt så är väl en Google Chromecast med tv för 499 smidigast?
Citera
2023-11-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Om det ska vara enkelt och billigt så är väl en Google Chromecast med tv för 499 smidigast?

Så finns Firetvstick och Xiaomi tv stick för ungefär samma pengar. Behöver man inte 4K sparar man ett par hundra kr.
Citera
2023-11-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Svårt att göra sånt då leverantören bara tillåter att man har en device på sitt abb och dom låser troligen också på macadress så om man försöker köra från en annan enhet är risken överhängande att man blockas permanent. Kan möjligen undvikas om man först plockar bort streamen (abonnemanget) på sin första device innan man testar men jag skulle inte chansa. När jag höll på att testa med ett 24h provabb mellan olika enheter hände just detta, trots att den första enheten då inte ens var igång.

Då har man valt fel leverantör om man inte får ha det på fler än en enhet.

En sak att inte ha igång det på fler än en åt gången.
Citera
2023-11-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Apple TV har appen "iPlayTV". Men går det att välja undertext om man önskar det?
Inte alla av den typen av appar går det att göra det med fast att det står det.

Ja, det går.
Du kan ställa in i inställningarna att du vill ha svenska som förvald undertext på filmer och serier.
Citera
2023-11-18, 17:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, det går.
Du kan ställa in i inställningarna att du vill ha svenska som förvald undertext på filmer och serier.

Tack!!
T.ex. Flix som jag hade på min gamla LG, hade inte undertexter fast att där var ett val. Men någon text kom aldrig fram. Så jag litar inte helt på dessa appar.
Citera
2023-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tack!!
T.ex. Flix som jag hade på min gamla LG, hade inte undertexter fast att där var ett val. Men någon text kom aldrig fram. Så jag litar inte helt på dessa appar.

Så är det på min LG också, på 10 appar som skall ha undertexter funkade dom på 1-2st. Förstod aldrig varför
Citera
2023-11-19, 13:09
Medlem
Dickassos avatar
Det här med catch-up. Hur länge brukar det egentligen ta innan man kan se ett program i efterhand? Försöker t.ex se morgonens F1 lopp nu som gick 07.00 men det är omöjligt, går se 10-20 sekunder sen får jag felkoder och buffering.
Citera
2023-11-19, 20:28
Medlem
zoombos avatar
Nu har jag börjat använda IPTV Extreme Pro men det är några saker jag skulle vilja förbättra - eller så kan jag inte programmet tillräckligt bra. En sak är t ex att om jag markerat på en kanal att den ska använda Swedish Teletext så kom den inte ihåg det dagen efter då den förnyat fillistan. Är det så att säga per design? Lite samma sak med favoriter verkar det som, jag förlängde mitt abb och då försvann alla kanaler från favoritlistan. Suck.

Går det att redigera listan själv så att den sen kommer ihåg det? Det är väl bara en XML-fil - men den förnyas ju så hur blir det då? För oss som körde Dreambox fanns Dreamboxedit, ovärdeligt verktyg när man skulle sortera sina kanaler - finns det nåt liknande här?

Jag skulle vilja "gömma bort" (inte ta bort permanent) en massa ointressanta land/grupper från listan och det enda sätt jag hittat är att trycka på "ögat" för den gruppen men då måste den varje gång uppdatera fillistan och skriva om allt för det görs en och en och det finns hundratals grupper. Jag skulle vilja massmarkera en massa grupper och välja "göm dessa" eller nåt sånt i ett svep, är det möjligt?
Citera
2023-11-19, 21:00
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Nu har jag börjat använda IPTV Extreme Pro men det är några saker jag skulle vilja förbättra - eller så kan jag inte programmet tillräckligt bra. En sak är t ex att om jag markerat på en kanal att den ska använda Swedish Teletext så kom den inte ihåg det dagen efter då den förnyat fillistan. Är det så att säga per design? Lite samma sak med favoriter verkar det som, jag förlängde mitt abb och då försvann alla kanaler från favoritlistan. Suck.

Går det att redigera listan själv så att den sen kommer ihåg det? Det är väl bara en XML-fil - men den förnyas ju så hur blir det då? För oss som körde Dreambox fanns Dreamboxedit, ovärdeligt verktyg när man skulle sortera sina kanaler - finns det nåt liknande här?

Jag skulle vilja "gömma bort" (inte ta bort permanent) en massa ointressanta land/grupper från listan och det enda sätt jag hittat är att trycka på "ögat" för den gruppen men då måste den varje gång uppdatera fillistan och skriva om allt för det görs en och en och det finns hundratals grupper. Jag skulle vilja massmarkera en massa grupper och välja "göm dessa" eller nåt sånt i ett svep, är det möjligt?

Allt det där sköter ju Tivimate utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in