2023-11-18, 00:07
Medlem
Misshandeln och allt mot Z har naturligtvis varit hemskt att läsa men något som gör riktigt ont är hur medveten Z är, "De tycker att jag luktar äckligt" "De tycker inte om mig". Syskonen verkar också ta avstånd från Z litegrann och det är hemskt att läsa. Hon verkar vara så bortglömd av hela sin biologiska familj i vissa stunder och det får mig att bli gråtfärdig.
Citera
2023-11-18, 00:08
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Har inte läst FUP men det du skriver bekräftar mina misstankar efter att ha läst här i tråden. Finner knappt ord för detta fall. Kan inte ens hitta på något som vore värre än det som står här i tråden att flickan fått utstå. Det finns en speciell plats i helvetet för människor som plågar små barn på detta viset.

Kommer inte våga läsa FUP i nuläget på grund av att jag har en liten dotter att ta hand. Men har någon läst hela och i så fall, får jag fråga om någon förstår varför inte åtalspunkter som mordförsök och grov våldtäkt står med?

Jag har läst en del ikväll, och det var vidrigt att läsa och jag har inte läst hela 💔 Jag mår illa, tveksamt om jag kommer läsa mer..
Men som jag förstår det så har mamman kört upp något föremål i den stackars lilla flickan.
Hon hade grova skador och flera stycken. Jag känner att jag inte vill gå in på fler detaljer, känns inte rätt av respekt mot till barnet.
Tycker du ska låta bli att läsa om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-11-18, 00:15
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Nån annans ögon som är helt sönder av läsningen?

Mina. Min mage vred sig flera gånger. Jag mår så illa och ångrar att jag började läsa, tveksamt om jag kommer läsa mer. Jag förstod att det skulle vara hemskt, men det här är så grovt. Jag satt bara och stirrade in i väggen efter jag fick pausa läsningen. Det går inte att ta in att detta faktiskt har hänt. Att en mamma skadat sitt barn så många gånger på så sjuka sätt. Detta är en ny nivå av ondska..
Hur kan det gå så helt åt helvete fel i en människa? I en MAMMA?! Mamma som ska göra allt i sin makt gör att skydda sina barn från ondska och så är hon ondskan själv!!!
Jag tar just upp mamman bara för att jag är en själv..

Lilla barnet vad hon har fått utstå mycket, mitt mamma hjärta går sönder 💔💔💔
Citera
2023-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodyx
Vad jag förstår det som så anser inte åklagaren att mammans finger inuti Z var av sexuellt motiv utan att det var för att skada. Det är iallafall det som har nämnts i något förhör. Det låter dock fortfarande konstigt...
Det låter bara extremt konstigt om det är motiveringen. Gjordes bedömningen för att våldtäktsmannen ev. är en kvinna? Tycker oavsett inte åklagaren som för övrigt själv är kvinna har ett dugg rätt att anse det.

Har någon fått något uppstoppat i sig/tillfogats grova skador i/på underlivet utan samtyckte (i synnerhet ett barn) så är det våldtäkt. Den enda som i så fall har rätt att invända mot det är det utsatta barnet. Var det inte nyss en utomstående som rört en äldre flicka på könet (ej ens inuti) och dömdes för våldtäkt? Endast vittnesmål räckte väl i det fallet? Här finns det ju till och med tekniska bevis för våldtäkt. Brukar man ens bevisa sexuellt motiv? Hur gör man det? Har så många frågor.

Spelar i min mening ingen roll ifall föräldern tände på det eller inte. Det gjordes uppenbarligen för att skada barnet, även sexuellt. Detta måste vara rättsfel. Herregud.
Citera
2023-11-18, 00:31
Medlem
Citat:
Det låter bara extremt konstigt om det är motiveringen. Gjordes bedömningen för att våldtäktsmannen ev. är en kvinna? Tycker oavsett inte åklagaren som för övrigt själv är kvinna har ett dugg rätt att anse det.

Har någon fått något uppstoppat i sig/tillfogats grova skador i/på underlivet utan samtyckte (i synnerhet ett barn) så är det våldtäkt. Den enda som i så fall har rätt att invända mot det är det utsatta barnet. Var det inte nyss en utomstående som rört en äldre flicka på könet (ej ens inuti) och dömdes för våldtäkt? Endast vittnesmål räckte väl i det fallet? Här finns det ju till och med tekniska bevis för våldtäkt. Brukar man ens bevisa sexuellt motiv? Hur gör man det? Har så många frågor.

Spelar i min mening ingen roll ifall föräldern tände på det eller inte. Det gjordes uppenbarligen för att skada barnet, även sexuellt. Detta måste vara rättsfel. Herregud.
Ja visst låter det extremt konstigt! Jag reagerade när jag läste det för det lät så konstigt. Jag förstår inte heller hur det skulle bevisas att det var ett sexuellt motiv som du säger. Väldigt mycket är märkligt med det här fallet. Jag har läst mängder med fall kring brott mot barn och förklaringen "Det var inte ett sexuellt motiv" har jag aldrig läst.
Citera
2023-11-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jag har läst en del ikväll, och det var vidrigt att läsa och jag har inte läst hela 💔 Jag mår illa, tveksamt om jag kommer läsa mer..
Men som jag förstår det så har mamman kört upp något föremål i den stackars lilla flickan.
Hon hade grova skador och flera stycken. Jag känner att jag inte vill gå in på fler detaljer, känns inte rätt av respekt mot till barnet.
Tack för informationen och avrådan. Förstår om det inte känns rätt. Känns inte riktigt rätt att domstolen inte maskat heller… Det som känns rätt är ju att hänga ut föräldrarna i det här fallet. De får inte komma lindrigt undan. Flickan förtjänar upprättelse, i den form hon vill. Jag vägrar att blunda helt för det här men ska låta bli att läsa FUP för tillfället. Trots att jag verkligen har lust att skapa hashtaggs, skriva insändare, artiklar. Tror det märks att jag har otroligt svårt att vara objektivt i detta fall. Men rent objektivt är det ju helt förfärligt.
Citera
2023-11-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodyx
Ja visst låter det extremt konstigt! Jag reagerade när jag läste det för det lät så konstigt. Jag förstår inte heller hur det skulle bevisas att det var ett sexuellt motiv som du säger. Väldigt mycket är märkligt med det här fallet. Jag har läst mängder med fall kring brott mot barn och förklaringen "Det var inte ett sexuellt motiv" har jag aldrig läst.
Verkligen. Ifall inte domstolen löser detta ska jag nog ta upp det med kursare och lärare på journalistutbildningen jag går (Sveriges största) och övriga kontakter. Vet inte vad det kan leda till men kanske media kan göra något i så fall. Eller sociala medier. För jag vägrar se på när rättsväsendet sviker barn.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-18 kl. 00:52.
Citera
2023-11-18, 00:54
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Tack för informationen och avrådan. Förstår om det inte känns rätt. Känns inte riktigt rätt att domstolen inte maskat heller… Det som känns rätt är ju att hänga ut föräldrarna i det här fallet. De får inte komma lindrigt undan. Flickan förtjänar upprättelse, i den form hon vill. Jag vägrar att blunda helt för det här men ska låta bli att läsa FUP för tillfället. Trots att jag verkligen har lust att skapa hashtaggs, skriva insändare, artiklar. Tror det märks att jag har otroligt svårt att vara objektivt i detta fall. Men rent objektivt är det ju helt förfärligt.

Ja det är svårt. Hela världen ska få veta alla vidriga saker som dom gjort mot flickan samtidigt som det är fel att alla får veta vad som hänt henne. Ingen vill ju få sitt övergrepp, i detalj, förklarat för hela världen..
Citera
2023-11-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ja det är svårt. Hela världen ska få veta alla vidriga saker som dom gjort mot flickan samtidigt som det är fel att alla får veta vad som hänt henne. Ingen vill ju få sitt övergrepp, i detalj, förklarat för hela världen..
Sorry var otydlig, men tänkte mer på namnet. För domstolen har ett ansvar att maska namn på unga brottsoffer och speciellt sexualbrottsoffer.
Citera
2023-11-18, 01:03
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Sorry var otydlig, men tänkte mer på namnet. För domstolen har ett ansvar att maska namn på unga brottsoffer och speciellt sexualbrottsoffer.

Jag missade det, men ja det har du helt rätt i.
I ett annat också helt vidrigt fall så är ju båda barnens namn maskade, hela fup är svårt att läsa pga det.
Citera
2023-11-18, 01:20
Medlem
Citat:
Jag missade det, men ja det har du helt rätt i.
I ett annat också helt vidrigt fall så är ju båda barnens namn maskade, hela fup är svårt att läsa pga det.
Mm, det är tydligen stor skillnad mellan olika domstolar, men att namnet röjs sådär gör det eventuellt svårare för media att lyfta sexualbrotten mot flickan. Förutom då att rätten brister i att skydda hennes integritet.

Någon här som funderat på att kontakta JO om brister i hanteringen? Inte bara maskningen då utan också det märkliga åtalet.
Citera
2023-11-18, 02:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

För barnets skull ska allt upp här! Allt annat är skitsnack och försvar från förövare!
Tycker du ska låta bli att läsa om jag ska vara ärlig?
Grova skador på flickans underliv och anus, kan inte ha orsakats av ett finger av mamman.
Självklart vet inte ens flickan vad hon penetrerats av, inte ens säkert att hon ens såg vad som hände?
Bakifrån eller framifrån och troligtvis med ögonbindel?
Är det ens svårt att förstå för gemene man/kvinna?

Vill skickan denna mamma till helvetet, hur kan någon ens se förmildrande omständigheter för sadisten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in