Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men nu vet inte du om M ljuger och du kan knappast bevisa det heller. Däremot kan vi konstatera att hovrätten dömde honom till 7 års fängelse för synnerligen grov misshandel och det är inget att snacka om men det betyder inte att han ljuger om andra saker.
Ja, jag skrev ju just det - Det är tydligt att M är en våldsman, att han ljuger för att skydda sig själv har jag inga som helst tvivel om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men nu har hovrätten friat honom för mord och fallet är nu uppe i HD. Varför kan inte du acceptera att det finns tvivel kring vad som orsakade kvinnans bortgång? Rättsläkaren har trots allt uttalat att dödsorsaken var svårbedömd. Detta har absolut ingenting att göra med de inblandades könstillhörighet att göra.
Det är snarare du som inte kan acceptera att HD har beviljat prövningstillstånd. Det gör de inte utan anledning. Rättsläkaren har klart och tydligt skrivit att döden orsakades av våld mot huvudet. Varför kan du inte acceptera det!?
Nej, det har inget med könstillhörighet att göra, så varför drog du upp det? Uppenbarligen för att du vill göra det till en könsfråga. Det säger som sagt allt om dig och inget om mig, att du drog upp könsfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Så kan det vara men det förutsätter väl att det finns ny bevisning? Finns det verkligen det?
Nej, det förutsätter det inte. Tvärtom så ligger det i det jag skrev att det inte behövs någon ny bevisning. Innebörden av det jag skrev gällde värderingen av befintligt bevisning. Var det så svårt att förstå?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Varför hoppas du det? Det har väl fortfarande inte gått att utesluta att kvinnan avled av läkemedelsförgiftning?
Rättsläkaren har varit tydlig med att dödsorsaken var våld mot huvudet.
Det också mot den bakgrunden som riksåklagaren har fått prövningstillstånd.
Det torde vara rätt uppenbart varför jag hoppas det, även för en normalt funtad person även om den inte delar min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Då ska väl inte M bära ansvar för kvinnans bortgång?
Självklart bär Mikael fullt ansvar för Jeanettes bortgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Ställt utom allt rimligt tvivel har du kanske hört talas om ?
Jag är väl insatt i betydelsen av detta. Men du verkar inte vara det.