2023-11-17, 17:12
Medlem
Om man läser på El Hamas Facebooksida så är det en lång rad av inlägg som anklagar Israel för mord och krigsbrott.

Är det inte konstigt att en svensk socialdemokratisk riksdagsledamot kan få bedriva en egen agenda?

EL Hamas har till och med kvar inlägget om 500 mördade på det där sjukhuset. Det som visade sig va rena lögner.

Står Sossarna för detta budskap?
Citera
2023-11-17, 17:13
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
El-Haj citerar ett konto på FB, en yngre man som listar 36 namn på personer som dött i hans släkt.

Släkten heter Juma i efternamn, samtliga 36 personer har Juma som efternamn.
Så Jamal har hittat en arab som listat 36 namn, samtliga med samma efternamn... Vilka är oddsen? Litar inte ett ögonblick på dessa öknens zigenare.
Citera
2023-11-17, 17:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Kan du länka?

Det var redan postat tidigare i tråden tydligen. Såg det nu.

Sida 23 inlägg #275
Citera
2023-11-17, 17:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Om man läser på El Hamas Facebooksida så är det en lång rad av inlägg som anklagar Israel för mord och krigsbrott.

Är det inte konstigt att en svensk socialdemokratisk riksdagsledamot kan få bedriva en egen agenda?

EL Hamas har till och med kvar inlägget om 500 mördade på det där sjukhuset. Det som visade sig va rena lögner.

Står Sossarna för detta budskap?

Sossarna älskar dessa. Denna Hamas kille, Kaplan och fler jag inte kommer ihåg nu. De hjälper till med röster till S i utsatta områden, araber i stort och islamister i synnerhet.
Citera
2023-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sossarna älskar dessa. Denna Hamas kille, Kaplan och fler jag inte kommer ihåg nu. De hjälper till med röster till S i utsatta områden, araber i stort och islamister i synnerhet.

Kaplan var med i mp vatnik.
Citera
2023-11-17, 17:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kaplan var med i mp vatnik.

Han var i en vänsterregering. Din sopa.
Citera
2023-11-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Han vill inte att det ska finnas på film när han säger detta. Om det står i någon sketen svensk tidning att han tar avstånd från hamas det skiter han i. Hans hamaskompisar läser ändå inte.
Har tänkt samma tanke, det stämmer nog.
En video kan lätt spridas och är svårare att bortförklara för araberna som inte fattar Svenska eller är anal.fabeter.
Istället skickar Socialdemokraternas presstjänst ett SMS till TV4 där Jamal El-Hamas påstår sig ta avstånd från Hamas.
Det är ju inte ens säkert att han själv skickat SMS:t.
Citera
2023-11-17, 17:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Här är en artikel från den andra personen som också uppger att hon förlorat 36 personer i sin släkt. Ghada Ageel.
Hon listar flera förnamn som inte förekommer i listan på de 36 personerna i Jumasläkten.

https://www.aljazeera.com/opinions/2023/11/4/a-letter-to-president-biden-from-a-grieving-palestinian

Alltså två separata händelser där exakt 36 personer ur en familj dödats. Hon uppger ett datum också:
On Thursday morning, October 26, I woke up to the news of yet another massacre in Gaza.
Citera
2023-11-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Jo jag fattar, men varför följer inte media upp det och ifrågasätter?

(Ok jag vet det svaret oxå......)
Citera
2023-11-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Enligt folkbokföringen har El-Haj två söner. Den äldste av dem är sedan 2018 frånskild från en kvinna som är född i Sverige. Hennes pappa är född i Irak och kom till Sverige 1986 och hennes mamma är född i en mindre ort i Norrland och har ett svenskt namn. Ex-hustrun har inte några kända släktband till vare sig Västbanken eller Gaza.

Den andre sonen är vare sig gift nu eller har varit det tidigare, enligt folkbokföringen. På hans sociala medier står det att han är singel.

Utöver sina två söner har Jamal El-Haj fyra döttrar. En av dem är gift med en man från Tyskland som har bosniskt påbrå. Han är skriven på en ort i västra Sverige och har svenskt medborgarskap.

Tror ju självklart att Magda inte skulle hitta på något sånt här. Men hade ju varit trevligt med lite mer bevis som backar upp hennes påstående. Så det slipper bli så mycket diskussioner om det synd även att socialdemokraterna inte gick ut med det innan att det hänt. Men hoppas han fick ta ledigt eller är han fortfarande avstängd? Lite konstigt om Magda låter han jobba efter att något sånt hemskt har hänt.
Citera
2023-11-17, 17:41
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blessica16
Men hade ju varit trevligt med lite mer bevis som backar upp hennes påstående.

Ne men hon grät ju, är det inte bevis nog?
Citera
2023-11-17, 17:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Jo jag fattar, men varför följer inte media upp det och ifrågasätter?

(Ok jag vet det svaret oxå......)

haha, jag vet att du vet svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in