2023-11-17, 13:40
Medlem
nu måste världen göra nåt mot netanyahu och hans IDF
lögner och mord det kan israel det

fatta vilket hat judar kommer få mot sig efter kriget
speciellt då judar tycker netanyahu är en bra ledare

har ni sett netanyahu förresten på bild? han ser psykiskt sjuk ut

vad skulle krävas för att världen avfyrar en missil rakt mot netanyahu och hans ledning?

då hade vi fått fred direkt
Citera
2023-11-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrisonbergeron
Det sägs på nyheter att "Israel släpper videos" från attacker och liknande, lägger de alltså upp klippen på nån sida eller visar de bara på presskonferenser och liknande?
Jag googlade lite men fick bara fram klipp på olika sidor från massmedia.

Israel sammanställde filmklipp från massakern 7 oktober. ca 45 minuter tror jag. Det har visats för utvalda grupper runt om i världen. Men filmen är inte offentlig. Annars tror jag du hittar en hel klipp på youtube från kriget.
Citera
2023-11-17, 13:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Dom skulle kunna komma via marken man mot man. Det hade minskat antalet oskyldiga som drabbas.
..och mångdubblat de egna förlusterna..

Varför inte gå tillbaks till de gamla goda härkrigen direkt? Två arméer med svärd möts på ett stort fält. Den som har flest överlevare efter en given tid vinner den andres land.
Citera
2023-11-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrisonbergeron
Det sägs på nyheter att "Israel släpper videos" från attacker och liknande, lägger de alltså upp klippen på nån sida eller visar de bara på presskonferenser och liknande?
Jag googlade lite men fick bara fram klipp på olika sidor från massmedia.

Här är två sidor med videor och bilder från Hamas massaker den 7 oktober. Vissa klipp är riktigt vidriga så jag varnar dig i förväg.

https://thejudean.com/index.php/news/42-shabbat-shachor

https://www.hamas-massacre.net/
Citera
2023-11-17, 13:48
Medlem
Hur går det? Massa demonstrationer. Men inte mycket händer väl på det stors hela?

Men ingen gillar Hamas längre va?

IS typ?

IDF blåser på?

Gaza city är nu Israels?
Citera
2023-11-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu kommer du igen, till fel slutsats av de fakta du fått dig förmedlad. Vi andra ser att de hitta ut- och ingångar till tunnlar till sjukhuset, vi ser också militära saker som vapen och kläder som hittas. Där det framgår att mördare hakat på civila söderut. IDF har hitta kvarlevor efter gisslan, en mördad kvinna.

Vi ser att syftet med de omfattande tunnlarna är uppfyllt, och att Hamasmilisen kan förflytta sig under jord.

Det är inget misslyckande. Det är en fördröjning, där man minskar ner sökområdet.

BBC har analyserat videon och är inte heller helt övertygade om det är fake eller inte.

https://twitter.com/i/status/1725498963174752490
Citera
2023-11-17, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, hur stort är Monaco, som också har fint läge vid medelhavet?
Gaza är tillräckligt stort för att palestinier ska kunna leva goda liv och inte invadera civilbefolkning i Israel med sin barbarism.

Vi ser hur det går när kaosaraber får ett eget område. Det blir skit och pannkaka. Stora som små länder är obeboeliga för normala människor. Det jag noterar är att de kan inte integreras och leva i västvärlden då den skit de lämnade, tar de med sig och vill pådyvla omgivningen.

El-Hamas är en vandrande sammanfattning av alla fejkade asylskäl och bidragsbedrägerier som vi i Sverige blivit utsatta för. Han visar att han är för Hamas, och tar på sig offerkoftan med påstådda 36 döda familjen, men han såg faktiskt oberörd ut när TV4 försökte intervjua honom.

El-Hamas och hans gelikar på Gaza, är det bästa valarbetare SD kunde få. Vi ser barbariet närma sig oss, från Malmös antisemitism och "fredliga" demonstrationer till dödlig terror mot alla svenskar.

Hamas anfall i Israel visar vad dessa islamister är kapabla att göra mot andra människor, när de för heligt krig. Den eskalerande kriminaliteten med sprängningar och skjutningar i Sverige, är olika grader av samma slags våldskapital hos de kriminella gängen.

Det är en myt att Gazaremsan är överlägset när det gäller att vara tätbefolkat.

Jämförelse

Paris: 20 571 personer/kvm
Monaco: 18 217 pers/kvm
Barcelona: 15 897 pers/kvm
Gazaremsan: 6027 pers/kvm
London: 5725 pers/kvm
Stockholm: 5189 pers/kvm
Citera
2023-11-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det är en myt att Gazaremsan är överlägset när det gäller att vara tätbefolkat.

Jämförelse

Paris: 20 571 personer/kvm
Monaco: 18 217 pers/kvm
Barcelona: 15 897 pers/kvm
Gazaremsan: 6027 pers/kvm
London: 5725 pers/kvm
Stockholm: 5189 pers/kvm

Jag tror du ska räkna bort 300 eller om det är 400 meter runt stängslet som omringar Gaza. Vad jag förstår riskerar alla som vistas där skjutas av Israel.
Citera
2023-11-17, 15:16
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Shifa_Hospital
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Al Shifa har 600 vårdplatser. Södersjukhuset har 598.
Karolinska Sjukhuset har 630.
Huddinge Sjukhus har 1700.
Sahlgrenska Sjukhuset cirka 2000.
Uppsala Akademiska Sjukhus har 940.
Tack. DuckDuckGo funkar inte som det gjorde.
SÖS är "mitt" sjukhus, så det kan jag relatera till.

Så det ska alltså ha funnits 50'-60' personer i detta gazasjukhus med tillhörande byggnader?
Citera
2023-11-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Tack. DuckDuckGo funkar inte som det gjorde.
SÖS är "mitt" sjukhus, så det kan jag relatera till.

Så det ska alltså ha funnits 50'-60' personer i detta gazasjukhus med tillhörande byggnader?

Nej, nej. Jag tror helt enkelt inte sjukhuset hade koll för när bombningarna av norra gaza började så det bara välde in med folk som sökte skydd. Många av dom har sen flytt vidare mot Khan Yunis i södra gaza. Jag tror man uppskattar antalet skyddssökande till 2-3 000 idag. jag har sett siffror på 20-30 tusen skyddssökande, men även det är nog kraftigt överdrivet.
Citera
2023-11-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Hur går det? Massa demonstrationer. Men inte mycket händer väl på det stors hela?

Men ingen gillar Hamas längre va?

IS typ?

IDF blåser på?

Gaza city är nu Israels?
Vore toppen med en daglig sammanfattning.
Svårt att få en bild i flashbacktrådarna,
Där 2 sidor tangentkrigar och hävdar framgång för den egna sidan typ oavbrutet
Citera
2023-11-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag har redan diskuterat detta flera gånger i tråden. Vi diskuterar en enskild händelse och bristande källkritik av pro-Israel skribenterna i tråden. Det hela utmynnade i att Sky News avslöjade IDF soldaten som en lögnare.

Jag litar mer på IDF än jag litar på Hamas. Säger han att det hänt så tror jag det tills motsatsen är bevisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in