Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Tycker det är mer sjukt hur folk är så ivriga att tro allt som berättas när ni vet innerst inne att båda sidor ägnar sig åt propaganda och lögner. Här har du alltså en anonym IDF soldat som berättar något han påstås ha hört utan någon annan bevisning och ni sitter med skeden i högsta hugg och sörplar i er. Man blir fan mörkrädd.
I ditt inlägg visar du att du är en person som inte kan se skillnaden på rätt och fel. Jag ser bara en IDF soldat som berättar på relevant plats vad han ser utifrån sitt eget perspektiv. I vilken domstol som helst är det vi hör honom säga, relevant muntlig bevisning. Att det skulle vara propaganda är att påstå att journalistik är onödigt, då det ändå är propaganda.
Jag har sett den andra sidan, där Hamas får komma med sin skildring av t ex förhållandena på sjukhuset. Jag noterar en massa civila, kvinnor och barn, men också en masa friska män som dräller där. Jag noterar en massa nyfödda, ihopknökta bebisar på en filt, när det saknas hygien och risken för smittspridnig inte ska underskattas av personer som kallar sig läkare.
Jag kommer till min egen slutsats när det kommer olika nyheter från Gaza. Jag ser kvinnor som är skitmorsor, som inte tar hand om sina barn. De föder en massa barn som de inte tar hand om varken som nyfödda eller under uppväxten. Vi ser hur de föder upp kriminella och terrorister när barn inte får en mors omsorg, ens som nyfödd.
Jag förväntar mig att barn som föds en månad efter varning kommit om att Gaza stad kommer bombas, har föräldrar som lyssnar. Att en kvinna som snart ska föda inte lyssnar på varningar, att hennes man eller familj inte hjälper henne till säkrare ställe. Det jag ser, får mig att komma till slutsatser om vad det är för folk vi har att göra med. Därför kan propaganda bli kontraproduktivt, när arabiska medier presenterar sin version.
Du ser också vad jag ser. Men du har fått verktyg av TIK TOK och andra skadliga sociala medier att argumentera lögner. Du går arabländer, Kinas och Rysslands ärenden i ett självskadebeteende som bara gynnar krig och destruktiva krafter. Där skadliga ord som fake news ger de okunniga makt att förstöra civilisationen.
Vi ser hur vurmandet för palestinier skadar sossarna, och de står där nu med en partiledare som bara kan fälla krokodiltårar. Och en före detting till utrikesminister som medger att det var förhastat att erkänna Palestina som stat.
Du låtsas tycka synd om palestinier. Palestinier och arabländer är ditt verktyg i klasskampen för det du hatar. Saker som är bättre än dig, saker du vill ha, men som du inte kan få för egen maskin. Du hatar Israel och det västerländska kulturarvet som gett oss demokrati och individuella rättigheter. Din yttrandefrihet är en nackdel för allt som vi värnar om, då demokratin släpper fram folk som vill avskaffa den.