Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Dålig på gäddnumner, men den unge killen vars flickvän tycks ha fått någon allvarlig/dödlig sjukdom (cancer?) Där tycker jag fan det är fel av Dumpen att ringa upp och lägga sten på börda före man ska knata iväg på cellgiftsbehandling. Att vara så etiskt rigida är enkelt för dem, men herregud...hon mår inte bra av att kanske dö och så ska Sara ringa och dessutom berätta att hennes pojkvän har sexuell dragning till barn. Inte ok.
Vet man att det är sambon/flickvännen? Använder han inte ordet "anhörig". Jag kan minnas fel men jag tror att det är så?
Någon annan som har koll?
I övrigt tycker jag att det är ett ruggigt dåligt argument för att slippa ställas till svars för det man gjort. Hur många som åtalas för brott har inte anhöriga som där och då är sjuka eller på annat sätt har det svårt? Ska man ställa in/skjuta upp rättegång pga detta?
Och nej, jag likställer inte Dumpen med svenska domstolar, verkligen inte. Men varför ska hänsyn tas till "anhöriga" som fått diagnoser? Egentligen? Gäddpeddos som tänker med könet (och särskilt den här som sextänker på sin chef) får stå sitt kast. Och vilken jävla riksfjant det är. Han vill inte vara den som indirekt dödar sin anhöriga. Om den anhöriga överlever beror det på modern medicin och sjukvård. Inget annat. Det mumlas om cancer i samtalet tror jag och cancer botas på så vis - modern sjukvård. Inte genom den sjukas mindset. Om den anhöriga inte överlever så tror jag inte att det beror på att man är anhörig till ett gäddpeddo. Visst, om personen tar livet av sig så är gäddpedd kanske indirekt "dödande". Men nej, det här är ju fiskiga jävla undanflykter. Man up och ta ansvar, gäddjävel!