2023-11-16, 17:02
Medlem
QuackyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så basically ett singelplayerspel "as a service"? Det är faktiskt helt jävla värdelöst. Jag betalar med glädje en engångssumma för mitt spel och sen för dom DLC:er jag vill ha, jag vill inte prenumerera på ett enda spel på det sättet. Dra åt fucking helvete.

Detta!
Citera
2023-11-16, 17:44
Medlem
Nu tycker jag att du är lite negativ här 🤣🙌
Citera
2023-11-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
https://www.sweclockers.com/nyhet/37...to-vi-i-veckan

"Enligt Bloombergs välrenommerade spelvetare Jason Schreier lyfter Rockstar på locket redan i veckan.

Enligt Schreier är det endast ett avtäckande som väntas ske de närmsta dagarna, men exakt vad det innebär är högst oklart. Det väntas följas av en trailer i december, vilket IGN spår att Rockstar visar under The Game Awards den 7 december. När lanseringen sedan sker är inte känt, men spekuleras ske någon gång i början av nästa år."

Jag kom på det själv att det endast handlade om att Dan Houser skulle berätta för oss när spelets trailer kommer ut.

Du menar Sam hans bror.
Citera
2023-11-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Nej! Vad fan i helvete tror det här jävla forna företaget tro sig kunna påverka egentligen?!
RDR2 var en jävla besvikelse ifall vi ska vara BRUTALT ärliga. 😡😡😡😡😡😡😡😡😡
Det här är inte ett revolutionerande spel, inte ens i närheten. Ska det ta oss till nya pristak däremot? Medan de är helt belagda för mikrotransaktioner och knappast lär ha översyn när spelet kostar tusenlappen trots allt?!
Jag förstår att man kan vara tacksam och kalla det "tillräckligt bra". Men förstår ni hur vidrigt det här är?
Gta Online nr 2 bör sköta all tiggeri och gråt om den peng de "uppoffrat" eller "utvecklingskostnader".. vad det än är för stackars utvecklingskostnader, de kan ju dra åt helvete helst.
Kolla hur Microsoft har sån mallig förtroende för Starfield och alla studion de köper upp, därefter omedelbar överskattad release.
Hur långt bättre tror ni att de kan bli från gta 5? Förklara för mig varför det ska höja prissättningen för hela industrin med råge.

Det är bara rykten, tagga ner. Maximalt kommer det höjas med en 50 lapp. Inga spel kommer kosta 1500 för standard edition.
Citera
2023-11-16, 18:07
Medlem
Citat:
Take two pratar redan om prishöjningar på spel för hela industrin.
Jag är åtminstone inte taggad på gta 6. Skit sysselsättning och bara en tråkig tjänst med dessa apparater.
Nej nästa spel som kan få en att överväga konsolköp lär istället vara ett nytt Zelda ser jag.

Källa?

Edit: Nvm https://www.nme.com/news/gaming-news/take-two-interactive-doubles-down-on-price-hike-for-next-gen-games-2754040

Precis som jag trodde. Handlar om någon hundring.
Senast redigerad av NonStopXXX 2023-11-16 kl. 18:10.
Citera
2023-11-16, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Hade det varit 10 år sen hade jag varit taggad men nu är det bara meh. Vuxit ifrån tv-spel. GTA V är ju ett sanslöst vackert spel och jag vill nog gärna behålla det minnet som det var. Världen har ju varit allmänt skev sen 2013 så GTA var bättre förr. Som min mycket insiktsfulla vän då i 10-årsåldern sa; det är bara pixlar på en skärm. Han kom även på den gamertag som jag hade speleran genom.

Samma här. Sen är det ju också så att GTA serien inte längre är lika unik som det var under 00- och tidigt 10-tal då spelserien på flera områden var föregångare inte minst vad kommer till själva ideen om en crime simulator som gör parodi på det amerikanska samhället under olika tidsepoker. Numera finns det massor av spel som håller en liknande nivå såväl tekniskt, grafisk som gameplaymässigt.

Visst börjar man bli gammal men det är alltid trevligt med en nostalgisk tillbakablick.
Citera
2023-11-16, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Det är bara rykten, tagga ner. Maximalt kommer det höjas med en 50 lapp. Inga spel kommer kosta 1500 för standard edition.
Du, du behöver inte lugna mig faktiskt. Jag är totalt opåverkad av vilken prissättning det blir. Bara för lite gamla tiders skull så ville jag bara bidra med en åsikt som jag tror är rättare. Det e ju fan du som inte ska gå alltför vilse här. Njut av ert tv spel allihopa. Jag är säker på att jag inte bryr mig när det släpps.
"småbarn" eller något.
Citera
2023-11-17, 08:54
Medlem
Citat:
Nej! Vad fan i helvete tror det här jävla forna företaget tro sig kunna påverka egentligen?!
RDR2 var en jävla besvikelse ifall vi ska vara BRUTALT ärliga. 😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Det här är inte ett revolutionerande spel, inte ens i närheten. Ska det ta oss till nya pristak däremot? Medan de är helt belagda för mikrotransaktioner och knappast lär ha översyn när spelet kostar tusenlappen trots allt?!
Jag förstår att man kan vara tacksam och kalla det "tillräckligt bra". Men förstår ni hur vidrigt det här är?
Gta Online nr 2 bör sköta all tiggeri och gråt om den peng de "uppoffrat" eller "utvecklingskostnader".. vad det än är för stackars utvecklingskostnader, de kan ju dra åt helvete helst.
Kolla hur Microsoft har sån mallig förtroende för Starfield och alla studion de köper upp, därefter omedelbar överskattad release.
Hur långt bättre tror ni att de kan bli från gta 5? Förklara för mig varför det ska höja prissättningen för hela industrin med råge.

Citat:
Du, du behöver inte lugna mig faktiskt. Jag är totalt opåverkad av vilken prissättning det blir. Bara för lite gamla tiders skull så ville jag bara bidra med en åsikt som jag tror är rättare. Det e ju fan du som inte ska gå alltför vilse här. Njut av ert tv spel allihopa. Jag är säker på att jag inte bryr mig när det släpps.
"småbarn" eller något.

Som sagt, tagga ner
Citera
2023-11-17, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Du låter väldigt arg för en person som vill framstå som icke arg. Väldigt uppenbart att Take2 uttalande har gjort dig fullkomligt rosenrasande.
Nej. Jag börjar bli trött på hur kaxiga de är över sitt tv spel bara. Lycka till med detta tv spel dessutom också för övrigt HAHA. Precis som politikerna angående klimat så kan ni inte åtgärda ett skit här heller. Det minsta roliga gta vid release någonsin!
Jag sa åt dom att skaffa byggnader och mer inomhus när de frågade mig vad man kan göra med detta skitspelet från föredragen äckel tiders.
Ni ska som sagt gå inomhus i spelet så hårt att ni glömmer hur jävla skit hela den nya världen är titt som tätt. Det var mitt bästa tips. Bara, göm.
Såg dessutom att ni kommer få till samma tomhet ändå för övrigt iom det vid tidpunkten.
Men visst var den där läckta nattklubben bland det häftigaste?
Tror att spelet blir... bra. Men slå mig inte ifall jag ljuger.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-17 kl. 09:10.
Citera
2023-11-17, 09:12
Avslutad
Vad hade 8/10 hos de flesta recensionerna inneburit för detta spel om någon kan svara?
Personligen är 8/10 bland de bättre än just 10orna ofta.
San Andreas var en 7/10 på Gamereactor om jag inte minns fel.
Men om idag, gta 6 skulle kunna hamna där. Då vore det väl annorlunda va? Tänk att sitta med San Andreas i 15 år tills nästa spel? Jag tror ingen faktiskt skulle ha någonting emot det där om vi minns.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-17 kl. 09:15.
Citera
2023-11-17, 09:17
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Vad hade 8/10 hos de flesta recensionerna inneburit för detta spel om någon kan svara?
Personligen är 8/10 bland de bättre än just 10orna ofta.
San Andreas var en 7/10 på Gamereactor om jag inte minns fel.
Men om idag, gta 6 skulle kunna hamna där. Då vore det väl annorlunda va? Tänk att sitta med San Andreas i 15 år tills nästa spel? Jag tror ingen faktiskt skulle ha någonting emot det där om vi minns.

https://www.gamereactor.se/grand-theft-auto-san-andreas-2831/
Citera
2023-11-17, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://www.gamereactor.se/grand-theft-auto-san-andreas-2831/
Just det ja, den där hemsidan har ju tagit bort "andra åsikt" kolumner från flesta recensioner. Det blev en sjua, jag tror det var chefredaktörens åsikt då.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-17 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in