2023-11-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När Janne tillträdde hade han flera framgångar. De senaste kvalen har bara blivit sämre.

Jag tycker det är svårt att påstå att truppen är betydligt sämre nu.

Har Janne blivit sämre eller motståndet bättre?

Men osäkra teori är att dagens trupp inte är skolade i Jannes 4-4-2. Den tidigare (äldre) truppen kunde prestera 4-4-2 på en hög nivå, Dagens (yngre) trupp är mer vana vid andra positioner och roller. Det gör att landslagets 4-4-2, blir en medelmåttig version av systemet
Truppen är bättre än på länge.

OM man kallar dem som är bäst kvalificerade d.v.s. Något Janne inte gör. Han spelar heller inte fotbollen som gynnar dem spelarna.

I dagens samling bör följande inte kallas baserat på form och kvalité gentemot deras "competition": Olsen (KANSKE 3 målis), Krafth, Wahlqvist, Nordfeldt, Quaison, Rohdén, K. Olsson, Claesson, S.Gustafsson, Hult och man kan argumentera Ekdal dessutom.

Det är halva truppen+.

Mannen var 10/10 tränare för gänget han tog över 2016.. 0/10 för de som kommit därefter.

SvFF ska ha extremt mycket kritik för att de låter en tränare kosta oss 2 (!) kval och nations league degradering. Laget har blivit sämre och sämre för varje samling trots mer och modernare talanger.

U21 har haft bättre individuel kvalité i sina stunder.

Det är näst intill sabotage misstankar, och jag är inte konspiratorisk.
Senast redigerad av znorlax 2023-11-16 kl. 23:12.
Citera
2023-11-16, 23:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När Janne tillträdde hade han flera framgångar. De senaste kvalen har bara blivit sämre.

Jag tycker det är svårt att påstå att truppen är betydligt sämre nu.

Har Janne blivit sämre eller motståndet bättre?

Men osäkra teori är att dagens trupp inte är skolade i Jannes 4-4-2. Den tidigare (äldre) truppen kunde prestera 4-4-2 på en hög nivå, Dagens (yngre) trupp är mer vana vid andra positioner och roller. Det gör att landslagets 4-4-2, blir en medelmåttig version av systemet
Är inne på din teori. Truppen är inte sämre. Men den är annorlunda. Andra typer av spelare. Det landslag Janne tog över och han hade bra framgång med var perfekt anpassat för hans klassiska Svenska 4-4-2. Disciplin. Hårt jobb. Ingen sticker ut. Nu är det andra spelartyper som inte är lika bra på det spelet.

Har inte följt diskussionerna och rykten för mycket men Thelin nämndes när jag såg Allsvenska guldmatchen som alternativ som lyfts fram. Känns som ett steg i sidled. Samma fotboll. Samma attityd och filosofi.

Rydström dyker upp i tråden. Nej tack. Inte en till Allsvenskt skolad tränare. Behöver nytänk. Tänker inte grotta ned mig för mycket i alternativ men Potter är ju ett enkelt exempel att komma med. Överlag bör man titta utanför landets gränser. Slovakien lägre rankat går till EM med Italienare vid rodret. Är Slovakiska förbundet så mycket rikare? Eller varför skulle inte Sverige kunna leta på den marknaden?
Citera
2023-11-16, 23:40
Medlem
Min elva mot Estland, om vi förutsätter 4-4-2. Möjligen Augustinsson som VB om han är frisk.

Olsen
Krafth, Lindelöf, Starfelt, Sema
Kulusevski, Cajuste, Ekdal, Forsberg
Gyökeres, Claesson

Gärna ett längre inhopp för Hugo Larsson. Helander och Samuel Gustafson har förhoppningsvis gjort sitt i landslaget nu.
Citera
2023-11-16, 23:57
Medlem
Det har varit snack om Rydström som landslagstränare långt innan han gick till MFF. Den karln skiter fullständigt i allt vad nationell stolthet innebär, han jagar bara egna framgångar.
Citera
2023-11-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hahahaha 3-0! Vill aldrig se Jannes nunna igen. Aldrig!

Jag hade bägge lagen gör mål som min sista match som kunde ge 7800. Satt och planerade vad jag skulle göra med mina pengar och tog ut vinsten i förskott när jag såg kanonstarten 1-0. Fy fan vad horribelt. Kan fortfarande inte tro vad jag ser.
Citera
2023-11-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag hade bägge lagen gör mål som min sista match som kunde ge 7800. Satt och planerade vad jag skulle göra med mina pengar och tog ut vinsten i förskott när jag såg kanonstarten 1-0. Fy fan vad horribelt. Kan fortfarande inte tro vad jag ser.

Azerbajdzjan spelade ju med en man mindre stor del av matchen också, så tror detta kan vara Sveriges sämsta insats någonsin faktiskt!
Citera
2023-11-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Azerbajdzjan spelade ju med en man mindre stor del av matchen också, så tror detta kan vara Sveriges sämsta insats någonsin faktiskt!

Jo jag vet. Är så förbannad så det finns inte. Nackskott! Det är en saftig summa jag gick miste om. Oddset på att Sverige gör mål när det stod 1-0 efter 190 sekunder var 1.04 gånger pengarna vilket säger allting.
Citera
2023-11-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Min elva mot Estland, om vi förutsätter 4-4-2. Möjligen Augustinsson som VB om han är frisk.

Olsen
Krafth, Lindelöf, Starfelt, Sema
Kulusevski, Cajuste, Ekdal, Forsberg
Gyökeres, Claesson

Gärna ett längre inhopp för Hugo Larsson. Helander och Samuel Gustafson har förhoppningsvis gjort sitt i landslaget nu.

Starfelt förtjänar chansen nu, satsningarna på Hien och Helander här på slutet har varit allt annat än lyckade..
Citera
2023-11-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jo jag vet. Är så förbannad så det finns inte. Nackskott! Det är en saftig summa jag gick miste om. Oddset på att Sverige gör mål när det stod 1-0 efter 190 sekunder var 1.04 gånger pengarna vilket säger allting.

Horribelt!

Bra spel ändå, trodde själv på svensk seger, men det här landslaget fortsätter att överraska på ett negativt sätt..
Citera
2023-11-17, 01:18
Medlem
Tur man missade att det var match.
Citera
2023-11-17, 06:13
Medlem
kordens avatar
Dags att rensa ut 11:an och ta in nytt.
Dessa har inget i guldblå tröja att göra
Citera
2023-11-17, 07:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hahahaha 3-0! Vill aldrig se Jannes nunna igen. Aldrig!
Han kan konvertera till munk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in