2023-11-16, 23:18
Medlem
Det här också ett sätt att bre ut sig hyllan, nu med tre artikelnr! Det försvårar för konkurrenter att komma in bland sortimentet!
Citera
2023-11-16, 23:48
Medlem
hibernalhatts avatar
Passa på och VÄG Bregott-paketen när ni handlar, där förlorar ni en hel del.
600 gram Bregott är inte alltid 600 gram Bregott...
Citera
2023-11-17, 00:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
För två år sedan hade inte konsumenter i samma utsträckning koll på jmf pris, men nu, kommer de undan eller blir de synade?

Idag hittar jag Bregott för följande pris på mitt lokala Ica;

På coop kostar ett paket om 600gr just nu 56,90kr
Jfr 94,83kr/kg

Vad tror ni, blir det nytt dyrare pris, och kommer de undan med det?

Mina gissningar är ja och nej på de frågorna, det är livsfarligt för producenter att smyga in höjningar idag, med den höga medvetenhet som finns efter krisens start.

Edit; glömde länk

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bglKlg/bregott-byter-storlek-pa-paketen-tre-nya-lanseras

Min känsla här är att man kommer höja priser mot mellanhanden och sedan skylla ifrån sig.

Det gäller att vara smart som konsument och gå på extrapris. Själv har jag aldrig köpt ett 600g Bregottpaket för över 50kr. Passar på när det är extrapris och paketen kostar 45-47kr och då köper jag flera stycken och fryser in. Smör går alldeles utmärkt att frysa.
Citera
2023-11-17, 00:14
Medlem
Citat:
För två år sedan hade inte konsumenter i samma utsträckning koll på jmf pris, men nu, kommer de undan eller blir de synade?

Jfr 94,83kr/kg

Mina gissningar är ja och nej på de frågorna, det är livsfarligt för producenter att smyga in höjningar idag, med den höga medvetenhet som finns efter krisens start.

Edit; glömde länk

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bglKlg/bregott-byter-storlek-pa-paketen-tre-nya-lanseras

Min känsla här är att man kommer höja priser mot mellanhanden och sedan skylla ifrån sig.

Ja såklart. Annars hade de inte kommit med nya storlekar varav två är snarlika nuvarande men något mindre. De lär ha samma pris som sina större varianter nu.

Slutade köpa Bregott när priset blev över 50 kr. Men kommer inte gå tillbaks oavsett om de skulle sänka priset. De har nog förlorat många kunder för gott.
Citera
2023-11-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Jag gör eget bregott, blandar smör rapsolja.
Okej hur mycket tid och besvär tar det. Gäller att räkna på i relation om du använder den tiden optimalt eller om den kan användas bättre dvs mer inkomstbringande. Givetvis i förhållande till vad du sparar, smör är inte billigt heller.
Citera
2023-11-17, 08:46
Medlem
Var det inte Arla som gick ut till bönderna och vädjade om att de skulle producera mindre för att hålla priser uppe? Som rena rama Opec fast för mjölk.
Citera
2023-11-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Haha är du dum eller?

Klart det blir billigare kilopris, annars köper folk flera små paket istället fattar du väl?

Om de höjer kilopriset på 300g och 600g genom att förminska förpackningarna till 250 respektive 500g men behåller priset, så kan de ta det ursprungliga kilopriset som var på 600g, ge det till 750g-förpackningen och få det att verka som en ”bra deal”.

Du svalde betet direkt kompis.
Citera
2023-11-17, 09:35
Medlem
blobben!!!s avatar
Varför köper man rapsoljeblandat smör till samma kilopris som riktiga pålägg? Smör skall vara billigare än skinkan och osten. Oljeblandat smör skall vara billigare än riktigt smör.

Ni köper ett varumärke.
Citera
2023-11-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Om de höjer kilopriset på 300g och 600g genom att förminska förpackningarna till 250 respektive 500g men behåller priset, så kan de ta det ursprungliga kilopriset som var på 600g, ge det till 750g-förpackningen och få det att verka som en ”bra deal”.

Du svalde betet direkt kompis.
Men dumfitta, du fattar inte ens vad du svarar på, det blir alltid billigare kilopris att köpa en större förpackning. Nu, som då. Att kilopriset i sig är dyrare nu än innan är en helt annan sak.
Citera
2023-11-17, 10:07
Medlem
Vilken fullständigt idiotisk trådstart.
Bregottpriset är ju allt annat än konstant och kampanj var och varannan vecka.
Lägg ner detta forum för fan.
Citera
2023-11-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Var det inte Arla som gick ut till bönderna och vädjade om att de skulle producera mindre för att hålla priser uppe? Som rena rama Opec fast för mjölk.

Ko-pec?
Citera
2023-11-17, 10:30
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:

Jfr 94,83kr/kg

Edit; glömde länk

Va fan, kommer detta innebära att mitt speciallock till 600 grams förpackningen med genialisk inbyggd smörkniv inte längre kommer att passa de nya förpackningarna?

Aja, Lidl har ett märke med samma storlek som är minst lika bra som Bregott, hoppas de behåller 600 grams förpackningen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in