Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-16, 07:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Hon är en RINO och knappast en republikan dock.

Hon är mer en traditionell republikan, betydligt mer lik t ex. Bush, än vad Trump är.

Dock, som sagt, Trump, den riktiga alltså, och inte bara han namn på Flashback, måste förstås säga vad han tycker om detta.
Citera
2023-11-16, 10:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Hon är en RINO och knappast en republikan dock.

RINO?

Ni saknar helt kunskap, historia och erfarenhet, ni i MAGA sekten.

Genom att kidnappa vissa ord och uttryck, så tror ni er vinna er kamp.

RINO, som i ”Republicans in name only”, är ju ett epitet för de som inte delar de grundläggande konservativa, republikanska värderingarna och politiken, som ex Ronald Reagan stod för och som fortsatt de mer moderata Republikanerna, som Matt Romney står för och som Liz Cheney tidigare stod för.

Betänk att (er till omfånget endast) store ledare har varit demokrat under stora delar av sitt liv.

Så som RINO kvalificerar sig hela MAGA rörelsen och dess idéer, men ingen av de mer moderata Republikanerna i Huset, Senaten eller ute i delstaterna.
Citera
2023-11-16, 10:08
  #15
Medlem
För övrigt finns redan en tråd som behandlar Nikki Haleys kandidatur:
https://www.flashback.org/t3509157

Jag har inget emot Haley, men detta känns ju som ett mindre bra förslag.

Som en liten parentes tycker jag dessutom att begreppet RINO missbrukas ganska mycket. Haley är en ganska traditionell republikan på många sätt, på flera områden relativt konservativ. Det går att argumentera för att president Trump själv är en RINO (liberala värderingar, tidigare demokrat) även om han varit en utomordentligt bra president som styrde Amerika enligt konservativa principer.
Citera
2023-11-16, 10:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Klart att klyban är för censur... Denna vänsterfascism är verkligen talande. Vem klassar vad som är extremism och inte? Du kanske är en utav extremisterna?

Hur menar du att det är censur bara för att man måste stå för det man skriver? Det är ju bara feghet att inte våga skriva under en uppfattning, med sitt eget namn. Jag skulle gladeligen göra detta, om det blev ett villkor exempelvis här på Flashback, skulle du?
Citera
2023-11-16, 11:30
  #17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Censur???, där har du en hel del att förklara.

Och om man inte är anonym, så får användaren helt plötsligt stå för vad den säger.
Och då har vi lärt oss sedan innan att folk inte längre vågar skriva det dom brukar, för det kommer tillbaka.

Så enda censur jag ser här med att vara icke anonym som i Nikki´s förslag, är egen censur och självsanering i vad man skriver.
Det låter som du inte tycker om Nikki längre

Men måste säga det du skriver om censur är rätt udda, och med tanke namnet bakom kontot just inte blir censurerat längre, hur står det till med dig som missar detta uppenbara?

Så du kan inte stå för vad du säger menar du?
Och känner dig hotad med att ta ansvar för det du säger i forum?

Vart totalitär kommer in är omöjligt att förstå genom att inte vara anonym längre., kan du förklara och utveckla detta?
För det är svårt att greppa i hur vara en riktig person skulle vara nått sånt.

Men det är mycket intressant att man ser vissa inte kan stå för sina texter i verkliga livet, allt jag säger här på forumet, är saker jag står för i verkliga livet också.
Så för mig att vara anonym eller inte, saknar betydelse, undra varför vissa känner skräck över förslaget.
Det är ju trots allt en av donalds lärjungar och only the best, betyder detta nu då att nikki vänds ryggen nu då.

Sen förslaget nikki ger, är lite väl extremt att implementera som första steg mot förbjuda anonymitet.
Det är helt enkelt för omfattande och omöjligt att genomföra i ett steg, skulle gissa det krävs tom upp 10-15 steg och om man ska nå dit.
Men kanske AI kan hjälpa till att minska dom stegen, vi får se, men skoj att det är ett bra förslag, för det är inte ofta man ser på den kanten av politiken.
Om du inte vore anonym på Flashback skulle du sannolikt redan blivit utsatt för allt från mordhot till rena överfall. Samma gäller många andra, så ta nu inte detta personligt. Jag hotar dig alltså inte. Men det finns många tokstollar på nätet. Om anonymiteten på diskussionsforum togs bort, tror jag de kommer dö ut ganska omgående och därmed försvinner en viktig demokratisk funktion.

Dessutom kommer kriminella, terrorister och pedofiler alltid kunna använda sig av VPN, eller kommer även det försvinna? Vanligt folk kommer dock sluta diskutera på öppna forum och istället övergå till stängda forum, vilket leder till kultbeteende, felaktigt tänkande och filterbubblor.

Försök nu, KLyban, att bemöta inlägget på ett sakligt sätt.
Citera
2023-11-16, 11:33
  #18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hur menar du att det är censur bara för att man måste stå för det man skriver? Det är ju bara feghet att inte våga skriva under en uppfattning, med sitt eget namn. Jag skulle gladeligen göra detta, om det blev ett villkor exempelvis här på Flashback, skulle du?
Men du är i din fulla rätt att lägga upp ditt eget namn här om du så vill. Men det kommer inte att ske. Då skulle du ju få stora problem i såväl yrkes- som socialt liv. Kanske du skulle råka ut för våld, hot om våld, diverse trakasserier med mera. Mitt råd är att du behåller din anonymitet.
Citera
2023-11-16, 12:45
  #19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Om du inte vore anonym på Flashback skulle du sannolikt redan blivit utsatt för allt från mordhot till rena överfall. Samma gäller många andra, så ta nu inte detta personligt. Jag hotar dig alltså inte. Men det finns många tokstollar på nätet. Om anonymiteten på diskussionsforum togs bort, tror jag de kommer dö ut ganska omgående och därmed försvinner en viktig demokratisk funktion.

Dessutom kommer kriminella, terrorister och pedofiler alltid kunna använda sig av VPN, eller kommer även det försvinna? Vanligt folk kommer dock sluta diskutera på öppna forum och istället övergå till stängda forum, vilket leder till kultbeteende, felaktigt tänkande och filterbubblor.

Försök nu, KLyban, att bemöta inlägget på ett sakligt sätt.
Mordhot förekommer redan, då vissa inte pallar med att verkligheten ifrågasätts för dom.

Saken är när man inte längre är anonym, så inser folk att det kan ha konsekvenser.
Dock när detta sker, så behöver jag inte längre vara i politik USA ens.

Om du ska legitimera dig, så hjälper inte gömma sig bakom en VPN längre.(Det är dock intressant att observera att det du pratar om, är redan ett faktum idag, så kan du utveckla vad som blir sämre, för legitimera sig kräver en legitimation oavsett om man är på VPN eller inte i så fall.)
Men man kan dölja sin position, dock utan legitimation så kommer du inte ens på dessa siter då.

Jo, forum som dessa kommer vissa forumsdelar stendö, och för dig skulle det vara förödande.
Själv skulle jag aldrig diskutera narkotikapolitik, och pga för många har en kaktus upp i röva.

Så vad tycker du nu om Nikki´s och efter detta förslag, sämre, samma eller bättre?
Själv har jag efterlyst detta i många år, enda med Nikki´s förslag att det är för omfattande att ta i ett enda steg.
Citera
2023-11-16, 12:55
  #20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mordhot förekommer redan, då vissa inte pallar med att verkligheten ifrågasätts för dom.

Saken är när man inte längre är anonym, så inser folk att det kan ha konsekvenser.
Dock när detta sker, så behöver jag inte längre vara i politik USA ens.

Om du ska legitimera dig, så hjälper inte gömma sig bakom en VPN längre.(Det är dock intressant att observera att det du pratar om, är redan ett faktum idag, så kan du utveckla vad som blir sämre, för legitimera sig kräver en legitimation oavsett om man är på VPN eller inte i så fall.)
Men man kan dölja sin position, dock utan legitimation så kommer du inte ens på dessa siter då.

Jo, forum som dessa kommer vissa forumsdelar stendö, och för dig skulle det vara förödande.
Själv skulle jag aldrig diskutera narkotikapolitik, och pga för många har en kaktus upp i röva.

Så vad tycker du nu om Nikki´s och efter detta förslag, sämre, samma eller bättre?
Själv har jag efterlyst detta i många år, enda med Nikki´s förslag att det är för omfattande att ta i ett enda steg.
Uppenbarligen anser jag att den anonyma debatten på nätet är av stor vikt, av ovanstående angivna skäl. Jag tycker exempelvis inte att du ska behöva bli mordhot och misshandlad pga dina åsikter och personlighet. Men det utvecklade jag i tidigare inlägg.

En möjlig kompromiss kan ju vara en avanonymisering inför någon övergripande myndighet, men med bibehållen anonymitet offentligt. På så vis kan myndigheten hitta kriminella, pedofiler och terrorister utan att rätten till offentlig anonymitet hotas.

Vad gäller VPN kommer det alltid finnas metoder att surfa anonymt. Är du intresserad av en utläggning kring det, finns lämpligt delforum att fråga i.
Citera
2023-11-16, 13:00
  #21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Uppenbarligen anser jag att den anonyma debatten på nätet är av stor vikt, av ovanstående angivna skäl. Jag tycker exempelvis inte att du ska behöva bli mordhot och misshandlad pga dina åsikter och personlighet. Men det utvecklade jag i tidigare inlägg.

En möjlig kompromiss kan ju vara en avanonymisering inför någon övergripande myndighet, men med bibehållen anonymitet offentligt. På så vis kan myndigheten hitta kriminella, pedofiler och terrorister utan att rätten till offentlig anonymitet hotas.

Vad gäller VPN kommer det alltid finnas metoder att surfa anonymt. Är du intresserad av en utläggning kring det, finns lämpligt delforum att fråga i.
Jag har inget att dölja.(mer än narkotika politiken då )
Och det är rätt intressant hur du berättar att du inte står för dina åsikter om du inte är anonymiserad.
Oerhört skoj se du är saklig, uppskattas en hel del.

DU måste väl förstå om man MÅSTE identifiera sig, så spelar det ingen rom om själva surfningen är anonym och pga du MÅSTE legitimera dig.

Personligen tycker jag grundidén som Nikki ger är en rätt så bra idé, även om detta är för övermäktigt att ta i ett enda steg.
Detta kommer ske en dag med all säkerhet, frågan är bara hur lång tid det tar.
Citera
2023-11-16, 13:04
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Uppenbarligen anser jag att den anonyma debatten på nätet är av stor vikt, av ovanstående angivna skäl. Jag tycker exempelvis inte att du ska behöva bli mordhot och misshandlad pga dina åsikter och personlighet. Men det utvecklade jag i tidigare inlägg.

En möjlig kompromiss kan ju vara en avanonymisering inför någon övergripande myndighet, men med bibehållen anonymitet offentligt. På så vis kan myndigheten hitta kriminella, pedofiler och terrorister utan att rätten till offentlig anonymitet hotas.

Vad gäller VPN kommer det alltid finnas metoder att surfa anonymt. Är du intresserad av en utläggning kring det, finns lämpligt delforum att fråga i.
Man kan komma att förbjuda VPN precis som man gör i Ryssland och Kina.
Citera
2023-11-16, 13:10
  #23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag har inget att dölja.(mer än narkotika politiken då )
Och det är rätt intressant hur du berättar att du inte står för dina åsikter om du inte är anonymiserad.
Oerhört skoj se du är saklig, uppskattas en hel del.

DU måste väl förstå om man MÅSTE identifiera sig, så spelar det ingen rom om själva surfningen är anonym och pga du MÅSTE legitimera dig.

Personligen tycker jag grundidén som Nikki ger är en rätt så bra idé, även om detta är för övermäktigt att ta i ett enda steg.
Detta kommer ske en dag med all säkerhet, frågan är bara hur lång tid det tar.
Det är självklart att det går att ordna så att du loggar in och då är synlig för en myndighet som därefter kan följa din aktivitet, men fortfarande kan använda ett nick och avatar på Flashback och reddit så din identitet är hemlig för andra användare.

Jag är säker på att du inser att du skulle drabbas ganska hårt av en avanonymisering.
Citera
2023-11-16, 13:13
  #24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Man kan komma att förbjuda VPN precis som man gör i Ryssland och Kina.
Jag vet inte hur väl det förbudet går att efterfölja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback